e-news.cz - kurzy
Reklama

Až 93 % personalistů eviduje žádosti o přidání

26.08.2024, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Až 93 % personalistů eviduje žádosti o přidání

Podle společného průzkumu společnosti Edenred a Recruitment Academy mezi personalisty plánuje plošné navýšení mezd během letošního roku téměř čtvrtina firem. Přidávat svým zaměstnancům naopak určitě nebude 21 % z nich.

Téměř dvě třetiny dotázaných personalistů aktuálně evidují žádosti o navýšení mzdy od více než desetiny zaměstnanců. Pro mnohé zaměstnance však není číslo na výplatní pásce vším – specifická je tím zejména generace Z. Hned 63 % personalistů pozoruje, že si její příslušníci oproti ostatním věkovým skupinám více cení svého času. Všímají si i většího důrazu na vyváženost osobního a pracovního života, časovou flexibilitu či wellbeing.

Alespoň části svých zaměstnanců zvedne během letošního roku mzdy 42 % firem. Vyplývá to ze společného průzkumu společnosti Edenred a Recruitment Academy mezi personalisty. Plošně svým zaměstnancům zvýší výplaty 23 % oslovených firem. Pětina oslovených firem naopak v letošním roce valorizaci mezd neplánuje. Zbylých 37 % oslovených firem se chce rozhodnout podle dalšího vývoje.

Data přitom ukazují, že je mezi zaměstnanci o navýšení mezd zájem. Hned 63 % oslovených personalistů v průzkumu uvedlo, že žádost o přidání eviduje od více než desetiny zaměstnanců firmy. 24 % personalistů dokonce uvádí, že si o zvýšení mzdy řekla více než čtvrtina zaměstnanců. Žádné žádosti o vyšší výplatu letos neeviduje jen 7 % personalistů. Podle údajů Českého statistického úřadu byla průměrná měsíční mzda v prvním čtvrtletí roku 43 941 korun, medián mezd činil 36 651 korun.

„Kvůli obtížnější ekonomické situaci a vysoké inflaci v loňském roce nerostly mzdy tak rychle, jako spotřebitelské ceny, což vedlo k poklesu reálných mezd. Není proto překvapením, že si velká část zaměstnanců o přidání aktivně říká. A nemalá část firem se snaží jejich požadavkům vyhovět. Ani zdaleka to však neplatí u všech,“ komentuje výsledky průzkumu Aneta Martišková, členka vedení společnosti Edenred. „Důležitou roli zde hraje i dlouhodobý trend, kdy se firmy snaží na trhu práce odlišit nejen výší mzdy, ale i nabídkou nových a atraktivních benefitů s přidanou hodnotou,“ doplňuje.

Peníze na prvním místě? Ne pro každého

Ukazuje se, že číslo na výplatní pásce není pro zaměstnance vším. Pro stále větší část z nich je totiž kromě výše mzdy důležité i to, jak o ně firma pečuje. Větší důraz na aspekty zaměstnání, jako je wellbeing či vyváženost osobního a pracovního života, bývá často spojován s nástupem nejmladších generací do pracovního procesu. To v průzkumu personalisté potvrzují. 

Hned 63 % personalistů pozoruje, že si příslušníci generace Z, tedy zaměstnanci mladší 27 let, v porovnání s ostatními věkovými skupinami více cení svého času. To v praxi například znamená, že jsou méně ochotní pracovat nad rámec běžné pracovní doby nebo na dovolené. Toho, že je pro ně důležitější vyváženost osobního a pracovního života, si všímá 56 % personalistů. Tuto skutečnost tak musí firmy, které chtějí zaměstnance přilákat, dostatečně zohlednit napříč svým fungováním – od základního rozvržení pracovní náplně až po nabídku zaměstnaneckých benefitů.

„Aby firmy při náboru mladých talentů uspěly, musí se přizpůsobit hodnotám generace Z. V praxi to vypadá tak, že někteří personalisté lákají na práci z domova, flexibilní pracovní dobu nebo možnost podílet se na smysluplných projektech. Tím to však nekončí. Mladí uchazeči o práci často hledají pracoviště, kde budou slyšeni a respektováni. Zároveň vyžadují prostředí, které jede na vlně moderních technologií a nabízí prostor pro kariérní rozvoj. Na toto vše dnes musí personalisté umět reagovat,“ říká José Kadlec, spoluzakladatel personální agentury GoodCall a ředitel Recruitment Academy.  

Obzvláště důležitým pojmem se v oblasti personalistiky v posledních letech stal wellbeing, jinými slovy duševní a fyzická pohoda zaměstnanců. Podle průzkumu registruje hned 49 % personalistů největší důraz na wellbeing právě mezi mladou generací Z. Stále více se o něj však zajímají lidé napříč všemi věkovými skupinami. Řada českých firem proto v dnešní době nabízí zaměstnanecké benefity cílící právě na podporu duševní a fyzické pohody zaměstnanců.

„Péče o wellbeing je nesmírně důležitá. Je to investice, která se vždy vyplatí. Zaměstnanci pracující v přívětivém prostředí, které myslí na jejich potřeby, jsou nejen spokojenější, ale i produktivnější. Firma, která se stará o své zaměstnance, se navíc stává atraktivnějším zaměstnavatelem,“ vysvětluje Aneta Martišková a dodává: „I proto jsme letos v rámci galavečera Recruitment Academy Awards již podruhé udělili ocenění Edenred Wellbeing Award firmám, které o psychickou a fyzickou pohodu svých zaměstnanců příkladně pečují a nabízí jim nespočet benefitů usnadňujících propojení jejich pracovního a osobního života.“

Foto: Pixabay

Zdroj: DFMG


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Letní brigády: Firmy hledají tisíce posil, ale zájem studentů klesá. Nově mohou pracovat i čtrnáctiletí

15.05.2025, Autor: Z blogosféry

S příchodem letních prázdnin se tradičně zvyšuje poptávka po brigádnících napříč Českou republikou.  V roce 2025 však firmy čelí výzvě. Ochota mladých lidí nastoupit na sezónní práce klesá, a to navzdory tisícům volných pozic. Personální agentury upozorňují na znatelný pokles zájmu studentů o klasické manuální brigády a zároveň na změnu jejich pracovních preferencí.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace v dubnu klesla na 1,8 procenta, je tak nejnižší za posledních sedm let

14.05.2025, Autor: Z blogosféry

Inflace v dubnu klesla na nejnižší hodnotu od března 2018 a dostala se i pod průměrnou hodnotu loňského roku. Spotřebitelské ceny podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) v dubnu meziročně vzrostly o 1,8 procenta, což je o 0,9procentního bodu méně než v březnu.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

IT konzultanti mohli v dubnu nastoupit za skokově vyšší odměnu

06.05.2025, Autor: Z blogosféry

Duben potěšil především IT konzultanty, kteří v tomto měsíci hledali práci. Firmy jim totiž nabídly výrazně vyšší nástupní odměny než v měsíci předcházejícím. Na pracovním trhu šlo získat nástupní odměnu v průměru o 32 400 korun vyšší než v březnu.

Komentář k předběžným údajům o inflaci v ČR za letošní duben

06.05.2025, Autor: Z blogosféry

Meziroční růst spotřebitelských cen v dubnu dle předběžných údajů klesl pod 2 %, konkrétně na 1,8 %, tedy pod úroveň inflačního cíle ČNB. Zmírnění meziroční inflace bylo v dubnu taženo cenami potravin, alkoholu a tabáku, a cenami energií, kam spadají také pohonné hmoty.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Plná zaměstnanost i tlak na produktivitu: trh práce v ČR láme rekordy

05.05.2025, Autor: Z blogosféry

Český trh práce právě láme rekordy: zaměstnanost ve věkové skupině 15–64 let vystoupala na 75,9 % a genderový rozdíl se snížil pod 11 procentních bodů – historické minimum. Pokles je výsledkem dlouhodobého trendu, který přetrvává i přes výkyvy způsobené pandemií.

Stavební materiály v dubnu 2025: Ceny stagnují, ale úleva zatím nepřichází

05.05.2025, Autor: Josef Neštický

Po letech cenových turbulencí přišlo uklidnění. Ceny stavebních materiálů se v dubnu 2025 sice výrazně nehýbou, ale rozhodně se nevrátily na úrovně, o kterých by stavebníci snili. Co znamená stagnace cen pro běžné domácnosti a firmy? A proč se zdá, že zlevňování je v nedohlednu?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama