Apogeo
Reklama

Aktivní turismus v Česku zažívá boom: Němci, Poláci i Nizozemci objevují nové regiony

18.02.2025, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Aktivní turismus v Česku zažívá boom: Němci, Poláci i Nizozemci objevují nové regiony

Podle nejnovějších dat CzechTourism za rok 2024 přinesl pozitivní trend v příjezdovém turismu. Německo, Polsko a Nizozemsko patří mezi klíčové zdrojové trhy. Počet návštěvníků z těchto zemí loni překonal čísla z rekordního roku 2019. Cílené kampaně a propagace přírodních destinací motivovaly zahraniční návštěvníky k objevování krás Česka. Data ukazují, že zatímco Němci nadále preferují lázně a kulturní památky, Nizozemci objevují české kempy a cyklostezky a Poláci si oblíbili Krkonoše a jižní Moravu.

„Naše nejnovější data potvrzují rostoucí oblibu Česka mezi zahraničními turisty a zároveň ukazují oblasti s největším potenciálem. Aktivní dovolená je trendem, který nabývá na síle. V rámci našich kampaní chceme více zdůraznit možnosti, jak spojit sport, přírodu i kulturní zážitky. Proto se zaměřujeme na propagaci méně známých regionů a ukazujeme Česko jako destinaci pro všechny, kdo chtějí aktivně trávit volný čas. Nárůst návštěvnosti z Německa a Polska potvrzuje, že tato strategie funguje,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.

Počet příjezdů a změny v preferencích turistů

Rok 2024 potvrdil stabilní růst příjezdového turismu, ale také ukázal, že se zvyklosti cestovatelů mění. Nejnovější data CzechTourism ukazují, že kampaně agentury na klíčových trzích přinášejí výsledky:

  • Němečtí turisté: loni jich do Česka zamířilo 2 377 682, což představuje meziroční růst o 4,1 %, oproti roku 2019 nárůst o 14,6 %. 
  • Polští turisté: v roce 2024 přijelo do Česka 841 541 návštěvníků, meziročně o 10,8 % více, ve srovnání s rokem 2019 nárůst o 25,3 %. 
  • Nizozemští turisté: v uplynulém roce jich do tuzemska dorazilo 256 789, meziročně mírný pokles o 1,9 %, ale oproti roku 2019 nárůst o 3,2 %. 

Německo zůstává nejsilnějším zdrojovým trhem. Z uvedených tří zemí zaznamenalo Polsko největší procentuální nárůst, zatímco Nizozemci udržují stabilní úroveň návštěvnosti.

Česko už není jen Praha – aktivní turisté objevují nové regiony 

  • Němci vedle tradičních cílů jako je Praha a Karlovy Vary, začínají vyhledávat také Krkonoše a Šumavu. Mají v oblibě wellness, pěší turistiku, vodní sporty nebo cykloturistiku. Rádi k nám jezdí v létě nebo začátkem podzimu. Průměrná délka pobytu: 3,72 dne.
  • Poláci míří hlavně do Prahy, Královéhradeckého a Jihomoravského kraje, ale také do Jeseníků. Dávají přednost pěší turistice, včetně chození na horách, a mají rádi zimní sporty a tuzemské kulturní památky. Pro návštěvu Česka volí hlavně léto. Průměrná délka pobytu: 2,97 dne.
  • Nizozemci si oblíbili Prahu, Jihočeský a Královehradecký kraj. Jako cíl si ale vybírají i Liberecko a Vysočinu. Nejčastěji volí pěší turistiku, vodní sporty a kempování. Dovolenou v Česku tráví zejména v létě. Průměrná délka pobytu: 3,81 dne.

„Klíčem k úspěchu je ještě lepší prezentace regionálního turismu. Lidé chtějí autentické zážitky a Česko v tomto směru nabízí obrovský potenciál. Zvýšení počtu návštěvníků z Polska a Německa ukazuje, že naše kampaně oslovují správné cílové skupiny,“ doplňuje vedoucí Institutu turismu CzechTourism Petr Janeček.

„V uplynulém období jsme se zaměřili na propagaci konkrétních aktivit a zážitků. Daří se nám zvyšovat povědomí o méně známých destinacích a přivádět turisty do regionů, které dříve neměly takovou návštěvnost. Zahraniční návštěvníci si stále častěji vybírají Česko nejen jako destinaci pro kulturní výlety, ale i pro aktivní dovolenou,“ doplňuje ředitelka Odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism Jana Štumpová Konicarová.

CzechTourism plánuje rozšíření digitálních kampaní v Německu, Polsku a Nizozemsku, ale i v dalších zemích světa, včetně vzdálených trhů. Počítá s intenzivnější spoluprací s outdoorovými influencery nebo ještě větší podporou aktivního turismu. Součástí strategie je také podpora udržitelných forem cestování, včetně ekologických ubytování a regionálních vlakových spojení. V jejich obsahu zohledňuje preference turistů z jednotlivých zemí.

Foto: Pixabay

Zdroj: Ministerstvo průmyslu a obchodu


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Důvěra zaměstnanců ve vedení firem je u nás téměř třikrát nižší než v zahraničí

20.02.2025, Autor: Z blogosféry

Ve srovnání se světem Češi mnohem méně důvěřují zaměstnavatelům, mají menší flexibilitu v pracovní době i výběru místa práce a menší příležitosti pro rozvoj pracovních dovedností. Na druhé straně jsou na pracovišti otevřenější a mají větší nároky na životní pohodu nebo odolnost vůči stresu. Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění Workmonitor 2025, který provedla mezi 27 000 zaměstnanci a uchazeči o zaměstnání ve 35 zemích světa společnost Randstad.   

Zájem o studium elektro oborů roste. Školy nestíhají uspokojit poptávku

19.02.2025, Autor: Z blogosféry

Mezi žáky roste rok od roku poptávka po elektro oborech, a to díky perspektivě v oblasti cirkulární ekonomiky a obnovitelných zdrojů. Vyplývá to ze statistik projektu Naučíme vás to opravit, který sdružuje střední školy a učiliště napříč Českou republikou, s cílem navyšovat počty kvalifikovaných opravářů elektrospotřebičů.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Lednová nezaměstnanost žádné drama nepřinesla

10.02.2025, Autor: Z blogosféry

Tuzemská registrovaná míra nezaměstnanosti v lednu letošního roku dosáhla hodnoty 4,3 %, tedy o 0,2 procentního bodu více než před měsícem. Tento výsledek byl v souladu s očekáváním trhu a nepředstavuje tedy velké překvapení.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Průmysl nadále paběrkuje kolem nuly

07.02.2025, Autor: Z blogosféry

Objem tuzemské průmyslové výroby v prosinci loňského roku vykázal meziměsíční nárůst o 1,6 %, což odpovídá meziročnímu poklesu o 3,0 %. Jedná se tak o mírně lepší výsledek, než očekával trh (-3,0 %), ovšem zároveň horší než o měsíc dříve (-2,7 %). Hodnota nových zakázek meziročně stagnovala, přičemž z tuzemska klesla o 1,0 %, zatímco ze zahraničí vzrostla o 0,5 %. Průměrný evidentní počet zaměstnanců se meziročně snížil o 2,0 %, jejich průměrná mzda naopak stoupla o 7,2 %.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama