e-news.cz - kurzy
Reklama

V hodnocení poštovních služeb vedou soukromí přepravci

29.04.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
V hodnocení poštovních služeb vedou soukromí přepravci

Uživatelé poštovních služeb jsou podle průzkumu agentury Public Data Research se soukromými přepravci spokojeni více než s Českou poštou.

Spokojenost s jejich službami vyjádřilo 87 procent dotázaných, zatímco se státním doručovatelem 61 procent.
Téměř 60 procent dotázaných má také se soukromými doručovateli lepší zkušenost než s Českou poštou (27 procent). Nejčastějším důvodem nespokojenosti je situace, kdy kurýr nezazvoní, přestože adresát čeká doma (27,5 procent), nejméně často naopak zazněla cena služeb (pouze v 7 procent případů). Za rychlost a kvalitu služeb by 83 procent respondentů bylo ochotných zaplatit o 10 korun více. To, že je pro zákazníky stěžejní flexibilita doručování, potvrzuje i celoevropská přepravní společnost GLS.
Soukromí přepravci, mezi které patří například společnosti GLS, PPL či DPD, předstihli podle průzkumu v míře spokojenosti u uživatelů poštovních služeb Českou poštu. Spíše spokojených a velmi spokojených se službami soukromých přepravců je celkem 87 procent dotázaných oproti 61 procent u České pošty. Alternativu za státního doručovatele poštovních zásilek a balíků volí alespoň občas 75 procent dotázaných, výhradně Českou poštu využívá jen necelých 6 procent respondentů. Se soukromými přepravci má obecně lepší zkušenosti více jak dvojnásobné množství dotázaných (59 procent) než s Českou poštou (27 procent). „Za pozitivními reakcemi zákazníků stojí především flexibilita a rychlost doručování zboží, ale také dílčí faktory, jako je například příjemné vystupování kurýrů,“ uvádí Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika, u které průzkum ukázal nejmenší procento nespokojených zákazníků.
Zákazníci by si za rychlost a kvalitu připlatili
Jako hlavní příčinu nespokojenosti respondenti průzkumu uvádějí situace, kdy kurýr nezazvoní, přestože na doručení zásilky jako adresáti čekají doma (ve 27,5 procent případů). Druhou nejčastější výtku představuje jiný doručovací čas, než který byl mezi kurýrem a adresátem původně sjednán (17 procent). Třetí místo potom zaujímá opožděné doručení (téměř 14 procent). Naopak nejméně často si dotázaní stěžovali na ceny poštovních služeb, které jako důvod nespokojenosti uvedlo jen 7 procent z nich. Připlatit si 10 korun navíc za rychlejší a kvalitnější přepravu zboží by bylo ochotných (spíše ano a určitě ano) celkem 83 procent dotázaných. „Lidé na desetikorunu nehledí, mnohem důležitějším faktorem je pro ně to, zda přepravce drží slovo, jestli se s ním lze rozumně domluvit, ale také zda plní očekávání dlouhodobě, tedy při opakovaném využívání jeho služeb,“ komentuje výsledky průzkumu Pavel Včela.
U přepravy zboží z eshopů panuje shoda
Zajímavé jsou výsledky z průzkumu také u doručování zboží z eshopů, které je s balíkovou logistikou neodmyslitelně spjato. Zákazníci v těchto případech využívají soukromé přepravce a Českou poštu téměř stejně často (46,5 procent u soukromých přepravců oproti 45,4 procent u České pošty). I zde tedy soukromé firmy vedou, přestože jen nepatrně.
Zákazníci internetových obchodů v posledních letech s oblibou využívají snadného způsobu doručení i těch nejmenších věcí až domů. Přepravní služby se proto snaží na měnící se trend reagovat. Stejně tak je tomu i u společnosti GLS, která se v průzkumu umístila ve výčtu soukromých přepravců, s nimiž mají zákazníci nejlepší zkušenosti: „V reakci na oblibu Čechů ve využívání malých výdejních a podacích míst rozšiřujeme i síť našich ParcelShopů, kterých bude před Vánoci přes 400,“ uvádí ředitel GLS Česká republika Pavel Včela. Na rostoucím potřeby trhu reaguje česká GLS také stavebním rozšířením centrálního třídicího centra v Jihlavě a otevřením tří nových regionálních dep, jejichž celkový počet tak dosáhne 22.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama