e-news.cz - kurzy
Reklama

Pětina zaměstnanců zvažuje odchod z práce za lepším. V hledáčku jsou jistota, volnost i benefity  

02.05.2024, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Pětina zaměstnanců zvažuje odchod z práce za lepším. V hledáčku jsou jistota, volnost i benefity  

Najít si do konce letních prázdnin lepší práci zvažuje 19 % zaměstnanců. Jejich cílem není přitom jen vyšší výdělek, ale také získat více času na odpočinek. I proto při hledání nového místa patří k nejdůležitějším kritériím flexibilita pracovního režimu, ale také celková péče zaměstnavatele 
o zaměstnance. Vyplývá to z nového Barometru zaměstnanců společnosti Up Česká republika mezi více než 1000 respondenty z tuzemských firem a organizací.

Nalezení lepší práce v dohledné době do konce letních prázdnin intenzivně zvažuje téměř pětina zaměstnanců. Pokud by však v současném zaměstnání došlo ke zhoršení pracovních podmínek a omezení celkové péče zaměstnavatele o zaměstnance, např. v podobě seškrtání benefitů nebo zhoršení pracovního prostředí, pak by začalo jinou práci hledat dokonce téměř 30 % zaměstnanců. A to aniž by se o tom někomu zmínili. 

„Dlouhodobý pokles reálných mezd, legislativní zastropování volnočasových benefitů i permanentní tlak a stres mají za následek, že je dnes mnoho zaměstnanců na hraně opuštění stávající práce. Ukazuje se, že další zhoršení pracovních podmínek by pro řadu z nich bylo impulsem tento krok skutečně učinit,“ vysvětluje Stéphane Nicoletti, generální ředitel společnosti Up Česká republika.

Češi hledají jistotu i volnost

Pokud pomineme základní parametry pracovní nabídky, jako je náplň práce, mzdový tarif nebo rozsah odpovědností zaměstnance, pak je při hledání nového místa aktuálně nejdůležitějším faktorem dlouhodobá jistota práce daná perspektivou firmy nebo celého odvětví. 

Hned na druhém místě je flexibilita pracovního režimu, ať už se jedná o možnost práce na částečný úvazek nebo na home office. Zde je silně patrná snaha zaměstnanců věnovat v letošním roce více času odpočinku s cílem předejít negativním zdravotním dopadům přetrvávající pracovní zátěže. Tento trend je podle Barometru vůbec nejčastěji zmiňovanou změnou, kterou zaměstnanci pro letošek v souvislosti s prací chystají.  

Péče nad kariéru

Třetím nejčastěji sledovaným kritériem u pracovních nabídek je, možná překvapivě, příspěvek na stravování. Při hledání nového místa se na tuto položkou zaměřuje 36 % zaměstnanců, obzvlášť důležitý je přitom 
pro ženy. Příspěvek na stravování by při zvažování pracovní nabídky měl vliv na 41 % z nich.  

„Není to náhoda. I z dalších dat vidíme, že cílený příspěvek na stravování prochází letos jistou renesancí 
a zájem o něj meziročně vzrostl. Může to určitě souviset i se snahami zaměstnanců zaměřit se letos více 
na své zdraví a prevenci. Stravování v práci i mimo ni je toho rozhodně důležitou součástí,“ říká Ela Honická, HR ředitelka ve společnosti Up Česká republika.   

Trend většího významu dobrých pracovních podmínek a celé péče o zaměstnance potvrzují i další výsledky Barometru. Více než čtvrtina zaměstnanců by totiž u pracovní nabídky nového místa sledovala jak poskytované volnočasové benefity, tak příspěvky na dovolenou a vůbec celkovou velkorysost systému zaměstnanecké péče. 

Všechna tato kritéria přitom při hodnocení pracovní nabídky předhánějí jak výhledovou možnost pracovního postupu v nové práci, tak příležitost k profesnímu vzdělávání a získávání nových kompetencí. Vůbec nejmenší váhu má napříč zaměstnaneckou populací možnost mít v nové práci k dispozici služební telefon, respektive služební automobil i pro soukromé účely.  

Zdroj: Up

Foto: Pixabay

Zdroj: INTENSITY


Články na téma: Mzdy

Spočítejte si online:

> Kalkulačka pro výpočet čisté mzdy
> Daňová kalkulačka pro OSVČ v roce 2025
> Online kalkulačka pro DPČ a DPP
> Důchodová kalkulačka - kdy půjdete do důchodu?


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Co pro spotřebitele znamená obrat v úrokových sazbách v USA? 

22.09.2025, Autor: red

Americká centrální banka (Fed) nedávno snížila úrokové sazby, poprvé v roce 2025, a otevřela tak novou kapitolu měnové politiky. Jak tento krok ovlivní nás, české spotřebitele? Od levnějšího dovozu z USA po možné změny v úvěrech – pojďme se podívat, co tento obrat přináší.

Německo se pravděpodobně vyhne technické recesi, tvrdí centrální banka

21.09.2025, Autor: Marek Hájek

Německá ekonomika se ocitá na křižovatce. I když ve druhém čtvrtletí 2025 zaznamenala pokles HDP o 0,3 %, nové údaje o růstu průmyslové výroby a optimismus centrální banky naznačují, že technická recese – tedy dva po sobě jdoucí poklesy – nemusí přijít. Jaké jsou skutečné vyhlídky a co to znamená pro nás v Česku, kde na německém trhu stojí a padá velká část našeho exportu?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Big Mac mluví jasně: Euro je vůči dolaru nadhodnoceno o 15 %

21.09.2025, Autor: red

Je možné změřit hodnotu měny pomocí hamburgeru? Podle Big Mac Indexu, který vydává časopis The Economist, je to nejen možné, ale i překvapivě výmluvné. K červenci 2025 je euro vůči americkému dolaru nadhodnoceno o 15,2 %, což má dopady nejen na globální trhy, ale i na české firmy a domácnosti. 

Generace Z jako učitelé AI: Jak mladí mění firmy a sbližují generace

18.09.2025, Autor: Marek Hájek

Když si představíte mentora, vidíte zkušeného veterána, který radí nováčkovi? Zapomeňte na to. Podle nového průzkumu společnosti IWG z roku 2025 se role obracejí – 59 % zaměstnanců generace Z učí své starší kolegy, jak ovládnout umělou inteligenci (AI), a přitom mění celou firemní kulturu.

Evropské technologické sny ožívají: Klarna na burze a sázka ASML na Mistral

17.09.2025, Autor: red

Evropa má důvod k optimismu. Září přineslo dvě události, které mohou být zlomem pro technologický sektor starého kontinentu – úspěšné IPO švédské fintech hvězdy Klarna a strategické partnerství nizozemského gigantu ASML s francouzským AI startupem Mistral. Jsou to jen izolované úspěchy, nebo skutečný začátek nové éry evropské technologické suverenity?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Teď je správný čas, věří některé domácnosti a fixují ceny energií

17.09.2025, Autor: Marek Hájek

V září se české domácnosti znovu ocitají na rozcestí – fixovat ceny energií a chránit rodinný rozpočet před výkyvy trhu, nebo riskovat a čekat na možné další poklesy? Po dramatických letech zdražování a následné stabilizaci cen se fixace jeví jako bezpečné útočiště. Je ale opravdu teď ten správný čas?

Snížení úrokových sazeb na dosah? Američtí investoři čekají na tah Fedu

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Americké finanční trhy jsou v očekávání. Na zasedání 16.–17. září by mohl Federální rezervní systém (Fed) snížit úrokové sazby, což by mohlo být prvním krokem k uvolnění měnové politiky po letech zpřísňování. Jaké jsou důvody tohoto očekávaného obratu a co to znamená pro nás v Česku?

Von der Leyenová slíbila silnější Evropu: Jsme na dobré cestě, nebo ve slepé uličce?

15.09.2025, Autor: Josef Neštický

Ursula von der Leyenová na začátku roku 2025 představila ambiciózní plán „Kompas konkurenceschopnosti“, který má Evropu posunout na špičku globální ekonomiky. V září však výsledky vyvolávají otázky – zatímco některé kroky slibují pokrok, jiné narážejí na politické rozepře a byrokratické překážky. Jak si tedy Evropa vede v závodě s USA a Čínou?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

AI: Amerika a Čína zrychluje, Evropa reguluje

14.09.2025, Autor: Josef Neštický

Umělá inteligence (AI) se v roce 2025 stala klíčovým bojištěm globální konkurence. Zatímco USA sází na rychlost a deregulaci, Čína buduje technologickou soběstačnost a Evropa, včetně Česka, hledá rovnováhu mezi inovacemi a regulací. Jaké jsou strategie velmocí a co to znamená pro naše firmy a budoucnost práce?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama