Aktuálně:
e-news.cz - kurzy
Reklama

Zájemců o práci ve startupu je o polovinu více než loni touto dobou. Nejvíce uchazečů je v IT a marketingu

25.06.2023, Autor: Z blogosféry

1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
Zájemců o práci ve startupu je o polovinu více než loni touto dobou. Nejvíce uchazečů je v IT a marketingu

Počet zájemců o práci ve startupech v květnu meziročně stoupl téměř o polovinu (46 %) a od začátku roku se jich přihlásilo přes 57 tisíc, vyplývá z dat portálu StartupJobs. Nejčastěji, v 31 % případů, se zájemci hlásí na pozice v IT. Jen letos se jich přihlásilo více než 28 tisíc, což znamená meziroční nárůst o více než polovinu. Po IT je u uchazečů nejoblíbenější marketing a obchod s 30 % ze všech zájemců. Nejmenší podíl tvoří zájemci o administrativu (14 %) a analytiku (5 %). V průměru se přitom zájemci hlásí na 3,6 pozice, mnohdy navíc z různých oborů.

„Na trhu jsou k mání skvělé talenty. Firmám se tak otevírají možnosti náboru ze skutečně širokého spektra zájemců. Tím spíš si mohou vybírat ty správné kandidáty. Navíc nám takto citelný nárůst kandidátů ukazuje, že lidé již startupy nepovažují jen za garážové projekty, nýbrž za kariérní cestu, která dokáže nabídnout něco víc,“ komentuje Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs.

Podle portálu StartupJobs počet zájemců o práci ve startupech letos v květnu meziročně stoupl o 46 %. Tento rok tak přes portál hledalo práci již více než 57 tisíc uchazečů, oproti 39 tisícům v loňském roce touto dobou. Uchazeči se hlásí v průměru na 3,6 pozice, nejčastěji, téměř v jedné třetině případů, na pozice vývojářů. Letos se jich přihlásilo více než 28 tisíc. Druhým nejžádanějším oborem je marketing a obchod s 27 tisíci uchazeči, což je 30 % všech kandidátů. Ještě v loňském roce byly přitom marketing s obchodem favoritem uchazečů – o půl procentního bodu vedly před IT. Letos je zatím vývojáři naopak o 0,2 procentního bodu překonali. Následuje management, do kterého se hlásí 18 % uchazečů. Nejmenší zájem zaznamenávají administrativní pozice s 13 tisíci přihlášenými a analytika s necelými pěti tisíci zájemci.

„Hodně firem řeší nedostatek kvalifikovaných pracovníků na trhu tak, že se obrací do zahraničí. Firmy často hledají talenty v jižních státech EU, některé ale například také v Brazílii nebo ve Vietnamu. Přitom nároky na kvalitu nových kolegů jsou u českých startupů často vyšší než u mezinárodních společností, a nábor ze zahraničí tak může být poměrně složitý,“ rozvádí Jiří Sauer, lídr programu Deloitte Technology Fast 50 pro střední Evropu.

„Ačkoli aktuální ekonomická situace není pro mnoho technologických firem zrovna příznivá, v Česku je situace poměrně stabilní a dostupnost talentů na trhu se příliš nezměnila. Zatímco třeba v USA nebo Německu často startupy ve velkém propouštěly, tuzemské firmy jsou spíše obezřetné. Navíc v Česku je obecně fluktuace tech talentu velice nízká, stejně jako jeho dostupnost, takže si firmy dvakrát rozmyslí než někoho propustí,“ doplňuje Tomáš Vocetka, CTO platformy Omio.

Startupy lákají na benefity

O tom, zda se kandidát rozhodne pracovat, či nepracovat ve startupu, mohou rozhodnout benefity, na které mladé firmy uchazeče lákají. Ti tak mohou vedle peněžitých odměn využívat v současnosti populární neomezené dovolené, home office a remote práci nebo relaxační zóny v kancelářích, případně ESOP neboli podíl zaměstnanců na firemních akciích, což je benefit, který naopak nebývá běžný v korporátním světě. 

„Trendem jsou neotřelé firemní benefity. Dnešní zaměstnance už neoslní home office a karta Multisport, mnohem více volají po možnosti úplné pracovní flexibility, času na sebevzdělávání nebo například po podílu na firemních akciích. Všechny tyto benefity mají společného jmenovatele: zaměstnanci musí cítit, že do nich zaměstnavatel vkládá svou důvěru a váží si jich, všechno ostatní snadno najdou někde jinde,“ komentuje Bára Slouková, COO v DX Heroes.

Foto: Pixabay

Zdroj: HustáKomunikejšn


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Co pro spotřebitele znamená obrat v úrokových sazbách v USA? 

22.09.2025, Autor: red

Americká centrální banka (Fed) nedávno snížila úrokové sazby, poprvé v roce 2025, a otevřela tak novou kapitolu měnové politiky. Jak tento krok ovlivní nás, české spotřebitele? Od levnějšího dovozu z USA po možné změny v úvěrech – pojďme se podívat, co tento obrat přináší.

Německo se pravděpodobně vyhne technické recesi, tvrdí centrální banka

21.09.2025, Autor: Marek Hájek

Německá ekonomika se ocitá na křižovatce. I když ve druhém čtvrtletí 2025 zaznamenala pokles HDP o 0,3 %, nové údaje o růstu průmyslové výroby a optimismus centrální banky naznačují, že technická recese – tedy dva po sobě jdoucí poklesy – nemusí přijít. Jaké jsou skutečné vyhlídky a co to znamená pro nás v Česku, kde na německém trhu stojí a padá velká část našeho exportu?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Big Mac mluví jasně: Euro je vůči dolaru nadhodnoceno o 15 %

21.09.2025, Autor: red

Je možné změřit hodnotu měny pomocí hamburgeru? Podle Big Mac Indexu, který vydává časopis The Economist, je to nejen možné, ale i překvapivě výmluvné. K červenci 2025 je euro vůči americkému dolaru nadhodnoceno o 15,2 %, což má dopady nejen na globální trhy, ale i na české firmy a domácnosti. 

Generace Z jako učitelé AI: Jak mladí mění firmy a sbližují generace

18.09.2025, Autor: Marek Hájek

Když si představíte mentora, vidíte zkušeného veterána, který radí nováčkovi? Zapomeňte na to. Podle nového průzkumu společnosti IWG z roku 2025 se role obracejí – 59 % zaměstnanců generace Z učí své starší kolegy, jak ovládnout umělou inteligenci (AI), a přitom mění celou firemní kulturu.

Evropské technologické sny ožívají: Klarna na burze a sázka ASML na Mistral

17.09.2025, Autor: red

Evropa má důvod k optimismu. Září přineslo dvě události, které mohou být zlomem pro technologický sektor starého kontinentu – úspěšné IPO švédské fintech hvězdy Klarna a strategické partnerství nizozemského gigantu ASML s francouzským AI startupem Mistral. Jsou to jen izolované úspěchy, nebo skutečný začátek nové éry evropské technologické suverenity?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Teď je správný čas, věří některé domácnosti a fixují ceny energií

17.09.2025, Autor: Marek Hájek

V září se české domácnosti znovu ocitají na rozcestí – fixovat ceny energií a chránit rodinný rozpočet před výkyvy trhu, nebo riskovat a čekat na možné další poklesy? Po dramatických letech zdražování a následné stabilizaci cen se fixace jeví jako bezpečné útočiště. Je ale opravdu teď ten správný čas?

Snížení úrokových sazeb na dosah? Američtí investoři čekají na tah Fedu

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Americké finanční trhy jsou v očekávání. Na zasedání 16.–17. září by mohl Federální rezervní systém (Fed) snížit úrokové sazby, což by mohlo být prvním krokem k uvolnění měnové politiky po letech zpřísňování. Jaké jsou důvody tohoto očekávaného obratu a co to znamená pro nás v Česku?

Von der Leyenová slíbila silnější Evropu: Jsme na dobré cestě, nebo ve slepé uličce?

15.09.2025, Autor: Josef Neštický

Ursula von der Leyenová na začátku roku 2025 představila ambiciózní plán „Kompas konkurenceschopnosti“, který má Evropu posunout na špičku globální ekonomiky. V září však výsledky vyvolávají otázky – zatímco některé kroky slibují pokrok, jiné narážejí na politické rozepře a byrokratické překážky. Jak si tedy Evropa vede v závodě s USA a Čínou?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

AI: Amerika a Čína zrychluje, Evropa reguluje

14.09.2025, Autor: Josef Neštický

Umělá inteligence (AI) se v roce 2025 stala klíčovým bojištěm globální konkurence. Zatímco USA sází na rychlost a deregulaci, Čína buduje technologickou soběstačnost a Evropa, včetně Česka, hledá rovnováhu mezi inovacemi a regulací. Jaké jsou strategie velmocí a co to znamená pro naše firmy a budoucnost práce?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama