e-news.cz - kurzy
Reklama

Před prodejem i koupí si nechejte nemovitost pořádně prověřit. Vyplatí se to!

23.06.2023, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Před prodejem i koupí si nechejte nemovitost pořádně prověřit. Vyplatí se to!

Pokud prodáváte dům, umíte potenciálnímu kupujícímu dokázat, že je váš dům po všech stránkách v pořádku? Vyznáte se ve stavebních konstrukcích natolik, abyste mohli garantovat, že je například i po statické stránce budova bez chyby? A pokud dům kupujete, poznáte na první pohled, že je fasáda správně zateplená? Či umíte odhadnout, zda je pod omítkou zeď z nových cihel, nebo naopak zeď původní?

I takové otázky běžně řeší lidé, kteří se rozhodli koupit či prodat svou nemovitost – a často jde o zásadní transakci, kterou uskuteční jednou za život a při které jde nezřídka o jejich celoživotní úspory. Odborníci proto doporučují – ať už nabízíte nemovitost k prodeji, nebo si ji naopak hodláte koupit, je mimořádně důležité co nejlépe znát její přesný technický stav! 

„Znát detailně stav nemovitosti je základním předpokladem jejího dobrého prodeje, respektive koupě. Kupující díky tomu získá jistotu, že na něj v budoucnu nečekají žádná nepříjemná překvapení. A prodávající má jistotu, že je kupující seznámen s podrobným stavem nemovitosti a akceptuje ji takovou, jaká je,“ upozorňuje Ing. Jan Tajovský, majitel společnosti TAJOVSKÝ reality s.r.o. 

To, v jakém stavu se například nosné stěny, zateplení, hydroizolace či střešní konstrukce nachází, přitom mohou kvalifikovaně posoudit pouze certifikovaní odborníci. Pokud nemovitost kupujete, můžete si samozřejmě na prohlídku přizvat i stavaře, statika, architekta či odborníka s termokamerou. Nebo to jde mnohem jednodušeji – vyžadujte po prodávajícím technický průkaz nemovitosti! Díky němu budete mít přesný přehled o to, v jaké kondici nemovitost je. A pokud nemovitost prodáváte, není nic jednoduššího než si nemovitost nechat zevrubně zkontrolovat specialistou. 

Znát přesný stav nemovitosti je výhodou pro kupující i prodávající 

„Již řadu let pozorujeme neustávající zájem o koupi starších rodinných domů v okolí velkých měst – mnohé z nich byly přitom postavené i na počátku dvacátého století a občas jde i o nemovitosti ještě starší. Lidé si je většinou pořizují ke kompletní rekonstrukci. Při ní je opravdu důležité znát co nejpřesněji stav celé budovy,“ vysvětluje Jan Tajovský. 

Stejně tak si lidé pořizují starší nemovitosti, které za sebou mají úspěšnou rekonstrukci. Běžný člověk ovšem nemá šanci zkontrolovat všechny části stavby a poznat, v jakém jsou stavu. Byl proveden nový krov, nebo jen opraven ten původní? Udělali stavaři a řemeslníci vše správně a kvalitně podle stavebních norem? Je s domem vše v pořádku tak, jak by mělo být? 

„Právě výše zmíněné důvody nás vedly k zavedení služby s názvem ‚Prověřená nemovitost‘. Tu mohou využívat jak prodávající, tak kupující. Součástí této služby je i vypracování takzvaného technického průkazu nemovitosti. V něm jsou uvedeny podrobné informace o tom, v jakém stavu dotyčná nemovitost je,“ říká Tajovský. 

Znalost stavu nemovitosti zabrání případným sporům po prodeji 

Znalost detailního stavu nemovitosti je klíčová také pro předcházení případných sporů po samotném prodeji. Prodávající je díky ní chráněný před případnými neoprávněnými či rovnou nesmyslnými požadavky nového majitele. Jinými slovy řečeno – pokud byl kupující například seznámen s tím, že krovy v domě jsou původní, nemůže je po koupi najednou reklamovat s tím, že nejsou nové. 

Může se stát, že nový majitel domu zjistí nějakou skrytou vadu, o které při koupi nevěděl ani on, ani prodejce – například když řemeslníci špatně usadili parapet u okna nebo chybně zapojili elektrickou zásuvku. 

„Seriózní prodejce či developer samozřejmě takovou oprávněnou reklamaci na své náklady vyřeší, ostatně odpovědnost za skryté vady je upravena i zákonem. Výjimečně se však prodávající mohou setkat s notorickými stěžovateli, kteří se snaží na své nově nabyté nemovitosti najít ‚vadu‘ za každou cenu. Žádné navržené řešení jim nepřipadá dost dobré, odmítnou klidně i zpětný odkup nemovitosti za původní cenu včetně uhrazení všech poplatků, a akorát si stěžují na sociálních sítích,“ dodává ze zkušenosti Jan Tajovský. 

Rada, jak takovým nepříjemným situacím předcházet, je jednoduchá – před prodejem i koupí nemovitosti si ji nechejte pořádně prověřit! Jen tak může dojít k oboustranně spokojenému a férovému obchodu bez pozdějších případných problémů…

Foto + Zdroj: Bílý medvěd PR


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Schmarcz: Ve volbách jde hlavně o nabídku budoucnosti, ale kampaň se nese ve stínu minulosti

18.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Jak budeme v Česku žít? Nejspíše pořád relativně dobře. Ne díky politikům, ale protože prostě naše země patří mezi nejvyspělejší na světě a to nezmizí jen tak. Žádný z kandidujících subjektů však nepůsobí dojmem, že ví, jak dojít k vyšší prosperitě a především, že má sílu a vůli to naplnit. Základem je negace, nenávist a odsouzení minulosti - ať už za ni může kdokoli. Pak je zde hromada frází a populistických slibů. Budovatele lepší budoucnosti byste hledali marně.

Největší vodní elektrárna v Africe. Naděje nebo důvod sporů?

17.09.2025, Autor: Vojtěch Benda

Etiopie je jedním z nejchudších států na světě. Její zemědělství je silně závislé na podnebí a podstatná část země není elektrifikovaná. Slavnostní otevření jedné z 20 největších vodních elektráren na světě přináší  obyvatelům naději, že se jejich životy výrazně zlepší. Navzdory tomu přehrada na Modrém Nilu vyvolává obavy Egypta a Súdánu. Obě země se obávají nedostatku sladké vody.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Obrana koupí zbraně České zbrojovky za čtyři miliardy korun

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Ministerstvo obrany uzavřelo s Českou zbrojovkou smlouvu za 4,26 miliardy korun na dodávky zbraní pro armádu až do roku 2031. Je to další krok v modernizaci našich ozbrojených složek, nebo jen drahý podpis bez záruk? 

Schmarcz: Armáda jako drahý koníček? Ani nápad, zbrojení je dobré pro byznys

13.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Opozice brblá, že armáda je drahá. A že raději máme šetřit peníze pro „našelidi“. Zejména její proruská část, ANO alespoň uznává růst výdajů na obranu coby nutnost v čase, kdy Moskva čím dál více chřestí zbraněmi. Ale i kdyby tvrzení o „zbytečnosti“ větších investic do vojska nebylo vrcholně nezodpovědné, je navíc hloupé.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Jaderná renesance: Sázka na čistou energii, nebo riskantní hazard?

10.09.2025, Autor: Josef Neštický

Jaderná energie zažívá letos nevídaný comeback. Rostoucí poptávka po čistých zdrojích a globální investice přesahující 60 miliard dolarů slibují novou éru, ale investoři zůstávají opatrní – vysoké náklady, regulační nejistoty a stín minulých katastrof zůstávají. 

Švehla: Jásání kolem růstu příjmů je zrádné

10.09.2025, Autor: Martin Švehla

Tak jsme se na začátku září dozvěděli, že rostou reálné příjmy, a že je tedy česká ekonomika ve formě. Na zpravodajských webech se ve stejný den objevil titulek “Průměrná mzda reálně vyrostla o 5,3 procenta, je 49 402 korun”, což je velmi zavádějící interpretace jinak správných čísel. Podívejme se na realitu.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: Volkswagen – příliš velká firma se s klienty moc nebaví

05.09.2025, Autor: Martin Švehla

Moderní auta poskytují nejen jízdní vlastnosti, ale také určité schopnosti, které bychom mohli shrnout jako informační komfort: navigace nejen ukazuje cestu, ale nabízí také objízdné trasy v případě dopravních omezení, sleduje povolenou rychlost, jízdní pruhy a v případě selhání řidiče koriguje jízdu. Všechno dohromady pak řídí software, který se do auta nahrává a také se aktualizuje.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama