e-news.cz - kurzy
Reklama

Digitální daň se netýká jen internetových gigantů, ale i Airbnb a Uberu

20.10.2020, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Digitální daň se netýká jen internetových gigantů, ale i Airbnb a Uberu

Návrh zákona o digitální dani byl Ministerstvem financí předložen již v září loňského roku. Reaguje tím na dynamický rozvoj služeb digitální ekonomiky a narovnává podmínky v českém daňovém prostředí.


Daň by se měla týkat, jak firem jako jsou Google, Facebook, Amazon či Apple, které by nově musely danit zisky i tam, kde inkasují peníze za své služby, tedy v České republice. Zdanění by se dotklo také služeb, jako jsou Airbnb nebo Uber.
Nová daň ve výši pět procent se bude vztahovat na příjmy z vybrané internetové služby, a to zejména na reklamu, poskytovanou na území České republiky. Dotkla by se firem, které mají globální obrat nad 750 milionů eur ročně. V původním návrhu stálo, že tzv. digitální daň by měla jednotnou sazbu, a to sedm procent, s tím, že by byla placena formou měsíčních záloh a byla by splatná ve lhůtě pro podání daňového přiznání.
„Evropská unie usilovala o podobný koncept, avšak počítala s výrazně nižší daňovou sazbou, a to tři procenta. V jiných evropských státech, které už digitální daň zavedly, je také nízká, a to dva až tři procenta. Například ve Francii je digitální daň zavedena ve výši tři procent. V procentuální výši zdanění by Českou republiku zatím překonalo pouze Turecko s daní ve výši 7,5 procenta, kde daň začala platit začátkem března,“ uvádí Michal Jelínek, daňový expert a partner ve společnosti V4 Group.
V praxi by do základu daně vstupovala jen část příjmů daných firem, a to ta, která by se vztahovala k českým uživatelům. Daň by se pak platila z vybraných internetových služeb poskytovaných na území České republiky, rozdělených v návrhu do 3 kategorií:

  • umísťování cílené reklamy na digitální rozhraní,
  • využití mnohostranného digitálního rozhraní,
  • prodej dat o uživatelích.

Účinnost digitální daně je prozatím odložena na začátek roku 2021 a na národní úrovni do konce roku 2024.
Foto: pixabay.com
Zdroj: ADison
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

S blížícími se Vánocemi narůstá počet kyberútoků na malé a střední firmy

20.11.2024, Autor: Z blogosféry

Období před vánočními svátky a koncem roku je pro většinu malých a středních firem nejrušnějším obdobím roku. A totéž platí i pro kyberzločince. Úměrně tomu, jak prudce narůstá počet online transakcí, navyšují své aktivity i kyberzločinci pokoušející se využít případných zranitelností, především v systémech malých a středních podniků.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Počet kyberútoků vzrostl o 75 % a dosáhl historického maxima

10.11.2024, Autor: Z blogosféry

Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies zveřejnila novou analýzu kyberzločinu. Ve 3. čtvrtletí 2024 se počet kyberútoků vyšplhal na historické maximum, v průměru čelila jedna společnost 1 876 útokům týdně, což je meziroční nárůst o 75 % a nárůst o 15 % oproti předchozímu čtvrtletí.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Správa služieb pre IBM zariadenia

24.10.2024, Autor: red

Investícia do IT infraštruktúry je kľúčovým krokom pre mnohé organizácie, a preto je nevyhnutné optimalizovať prostredie tak, aby bolo spoľahlivé, bezpečné a pripravené na rýchle riešenie prípadných problémov.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama