e-news.cz - kurzy
Reklama

Kompenzace jen pro lázně? Podraz na hotely a další ubytovací zařízení

01.07.2020, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Kompenzace jen pro lázně? Podraz na hotely a další ubytovací zařízení

V posledních dnech se především prostřednictvím Ministerstva pro místní rozvoj začaly objevovat informace o tom, že lázeňská zařízení dostanou státní podporu v podobě kreditu, který u nich bude moci veřejnost utratit. Potud vlastně v pořádku, dalo by se říci.
Ovšem problém je v tom, že kredit dostane jen a pouze na lázeňské zařízení. Takže pro čtyřčlennou rodinu se dvěma dětmi je takový státní dárek z našich daní k ničemu. A co hůř, je tak zřejmé, že se minimálně prozatím ustupuje z původních plánů na podporu turismu. To je smutná zpráva pro všechny hotely, penziony a jiná ubytovací zařízení, která nyní často prožívají nejtěžší období od svého vzniku.
S myšlenkou podpory cestovního ruchu se v principu ztotožňuji, s čím ale souhlasit nemohu je pomoc cílená pouze a jen směrem k lázeňským zařízením. Není to přitom tak dlouho, kdy se vedla debata o způsobu, kdy si sám host určí a rozhodne, kde svůj příspěvek utratí. Zda v lázních nebo v hotelu s wellness, penzionu či kempu. Mělo se jednat o státem dotované poukazy na dovolenou v tuzemsku. Takový projekt by dával smysl a byl by reálnou pomocí všem subjektům, které se vlivem opatření spojených s COVID 19 dostaly do svízelné situace. Místo toho byla představena podpora pro pobyt v tuzemských lázních, a to ještě minimálně na šest nocí a do čtyř tisíc korun. Takové opatření nepovažuji za férové. Zabýval se vůbec někdo tím, jak silná je skupina těch, kteří tuto pomoc reálně využijí? Pojede do lázní například rodina s dětmi? Jak klient pozná, kde může voucher uplatnit a kde již nikoliv?
Lázeňství je specifický obor podnikání. Jde o nestátní zdravotnické zařízení, které navíc neodvádí DPH jako ostatní podnikatelé v oboru. Vím, že získat status nestátního zdravotnického zařízení není jednoduché a má své podmínky. Nic z toho ale není důvodem pro přednostní podporu. Jakákoli selekce v oboru je prostě špatně. Jenže zatímco hlavní sezóna pro ubytovací zařízení už v podstatě začíná, další dotační programy  – pokud tedy vůbec – přijdou nejdříve na podzim. To bude ovšem pro mnoho hotelů, kempů a další ubytovacích zařízení nikoliv pět, ale deset minut po dvanácté.
RADKA TELYČKOVÁ, ředitelka a spolumajitelka Pomáháme hoteliérům
Foto 1: Pixabay
Foto 2: archiv autorky
 
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Schmarcz: Ve volbách jde hlavně o nabídku budoucnosti, ale kampaň se nese ve stínu minulosti

18.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Jak budeme v Česku žít? Nejspíše pořád relativně dobře. Ne díky politikům, ale protože prostě naše země patří mezi nejvyspělejší na světě a to nezmizí jen tak. Žádný z kandidujících subjektů však nepůsobí dojmem, že ví, jak dojít k vyšší prosperitě a především, že má sílu a vůli to naplnit. Základem je negace, nenávist a odsouzení minulosti - ať už za ni může kdokoli. Pak je zde hromada frází a populistických slibů. Budovatele lepší budoucnosti byste hledali marně.

Největší vodní elektrárna v Africe. Naděje nebo důvod sporů?

17.09.2025, Autor: Vojtěch Benda

Etiopie je jedním z nejchudších států na světě. Její zemědělství je silně závislé na podnebí a podstatná část země není elektrifikovaná. Slavnostní otevření jedné z 20 největších vodních elektráren na světě přináší  obyvatelům naději, že se jejich životy výrazně zlepší. Navzdory tomu přehrada na Modrém Nilu vyvolává obavy Egypta a Súdánu. Obě země se obávají nedostatku sladké vody.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Obrana koupí zbraně České zbrojovky za čtyři miliardy korun

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Ministerstvo obrany uzavřelo s Českou zbrojovkou smlouvu za 4,26 miliardy korun na dodávky zbraní pro armádu až do roku 2031. Je to další krok v modernizaci našich ozbrojených složek, nebo jen drahý podpis bez záruk? 

Schmarcz: Armáda jako drahý koníček? Ani nápad, zbrojení je dobré pro byznys

13.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Opozice brblá, že armáda je drahá. A že raději máme šetřit peníze pro „našelidi“. Zejména její proruská část, ANO alespoň uznává růst výdajů na obranu coby nutnost v čase, kdy Moskva čím dál více chřestí zbraněmi. Ale i kdyby tvrzení o „zbytečnosti“ větších investic do vojska nebylo vrcholně nezodpovědné, je navíc hloupé.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Jaderná renesance: Sázka na čistou energii, nebo riskantní hazard?

10.09.2025, Autor: Josef Neštický

Jaderná energie zažívá letos nevídaný comeback. Rostoucí poptávka po čistých zdrojích a globální investice přesahující 60 miliard dolarů slibují novou éru, ale investoři zůstávají opatrní – vysoké náklady, regulační nejistoty a stín minulých katastrof zůstávají. 

Švehla: Jásání kolem růstu příjmů je zrádné

10.09.2025, Autor: Martin Švehla

Tak jsme se na začátku září dozvěděli, že rostou reálné příjmy, a že je tedy česká ekonomika ve formě. Na zpravodajských webech se ve stejný den objevil titulek “Průměrná mzda reálně vyrostla o 5,3 procenta, je 49 402 korun”, což je velmi zavádějící interpretace jinak správných čísel. Podívejme se na realitu.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Švehla: Volkswagen – příliš velká firma se s klienty moc nebaví

05.09.2025, Autor: Martin Švehla

Moderní auta poskytují nejen jízdní vlastnosti, ale také určité schopnosti, které bychom mohli shrnout jako informační komfort: navigace nejen ukazuje cestu, ale nabízí také objízdné trasy v případě dopravních omezení, sleduje povolenou rychlost, jízdní pruhy a v případě selhání řidiče koriguje jízdu. Všechno dohromady pak řídí software, který se do auta nahrává a také se aktualizuje.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama