Když mluvíme o online nakupování a řekneme, že roste, je to jak tlačení se do dveří, jenž jsou otevřené.
Je jasné, že v digitální době již zákazníci nenakupují přes den v obchodech.
Chtějí navštívit vybraný obchod kdykoliv a asi jakýmkoliv způsobem. Každopádně, jak se stát součástí digitálního světa? Jak dostat svůj byznys na web? Jak si vytvořit virtuální obchod? Zde je 9 kroků, které vám pomohou to dosáhnout.
Zvolte si software k tvorbě online obchodu
Tvorba chytlavého a bezpečného online obchodu může mít několika způsobů. Existuje několik poskytovatelů, jenž jsou známy hezký a přátelským rozhraním. Jde například o WordPress, Shopify, Jimdo nebo Wix. Jejich spravování je taky snadné. Zde naleznete porovnání těch nejoblíbenějších platforem. Pro potencionální zákazníky je důležité, aby byl systém spolehlivý a bezpečný. Správa produktů, katalogy, objednávky a fakturace musí být snadná. Podobně musí splňovat požadavky vícero druhů plateb a musí být schopný spravovat verze v několika jazycích a měnách. Je to důležité, jelikož majitel musí počítat s možností mezinárodních objednávek.
- Zvolte jméno své domény
Doména je vaše webová adresa. Proto se ujistěte, že je v souladu s vašimi cíli a vaším cílovým publikem. Nesnažte se napodobit jméno slavné společnosti, aby nevznikli zmatky a problémy. Taky nepopleťte své publikum přehnanou snahou o originalitu. Někteří si volí běžná jména no záměrně je zkomolí, za účelem originality. Taková strategie má i své negativa. Hlavním je, že vaše publikum musí vědět, co má vyhledat. Průvodce k jménům domén a web-hostingu si pročtěte zde.
- Ponoukněte efektivní a hodnotný obsah i dizajn
Lidé vás budou brát vážně a uvědomí si profesionalitu obsahu a kvalitu snímků. Řešení, které poskytuje internet mohou každému pomoct nebo se proti něj obránit. Počet návštěvníků virtuálního obchodu může přesáhnout únosnou kapacitu, kterou by měl kamenní obchod třeba měsíc po otevření. Ovšem trvání návštěvy je často kratší. Míra konverze je poměr návštěvníků a nákupů. Na vašem webu bude tento poměr záležet od estetiky, informací a ergonomiky vaší stránky. Taky nezapomeňte na svou vizuální identitu a ilustrujte ji ve vašem online obchodě. Vaše společnost vynikne a vaši zákazníci vám budou důvěřovat.
- Nezapomeňte na logo
Vaše společnost musí mít logo, jelikož to je polovina úspěchu vašeho budoucího virtuálního obchodu. Nejlepší způsob, jak se dostat k logu je najmout si odborného návrháře. Nemáte-li na to čas a peníze můžete využít některé online služby, které vám pomohou vytvořit logo již za pár minut, jako Logaster, Canva nebo Graphicsprings.
- Napište a přidejte popisy produktů
Po navržení svého webu získejte snímky produktů od svých dodavatelů a vytvořte jsi stránku produktu. Nedoporučuje se kopírovat popisy společností a distributorů kvůli vašemu SEO. Místo toho se vynajděte a vytvořte jedinečné popisy, které obsahují vaše klíčová slova. Tato náročná a dlouhá práce poskytne zákazníkům skvěly zážitek. Třídění taky poskytne lepší navigaci vaším webem, co zvýší prodeje. Je to proto, že rychlé nalezení produktů zvyšuje pravděpodobnost vracení se zákazníků. Na stránku produktu nezapomeňte přidat popis, cenu, dostupnost, obrázek, variace produktu a jiné detaily. Když zákazník spatří detailní popis, zvyšuje se pravděpodobnost, že si produkt koupí.
- Nastavte platební metody
Tohle je klíčové proto, aby se za návštěvníka stal zákazník. Technologie online plateb jsou charakteristické vysokou bezpečností, která chrání před škodlivými útoky hackerů. Ujistěte se, že máte několik způsobů platby a můžete je přijmout několika způsoby. Některé běžné způsoby platby jsou třeba platební karty, Paypal, Webmoney nebo bitcoiny a jiné. Jak zvolit vhodný způsob platby naleznete zde.
- Dodání
Způsob dodání je další věc, kterou musíte promyslet. Rozhodnutí musí mít na zřeteli tovar, který prodáváte, ceny konkurentů a celkovou hodnotu objednávky. Zákazníkům taky můžete ponouknout dodání zdarma, nebo vrácení produktu, jelikož jím to usnadní rozhodování. Taky se ujistěte, že vaše podmínky jsou viditelné na vašem webu. Nezapomeňte na vícero dodacího regionů pro vyšší prodej. Taky můžete přidat možnosti dodání v spolupráci s kurýrskými společnostmi.
- Připravení! Stůj a testuj!
Zde je poslední úkol – otestuj svou platformu. Jde o ověření, zda všechno funguje tak, jak má. Jakékoliv viditelné chyby je nutné opravit. Ujistěte se, že všechny produkty jsou správně zapsány; zkontrolujte rychlost stahování stránky, platební metody, navigaci a jiné aspekty, které mohou ovlivnit prodej. Pamatujte, že selhání jediného prvku může vše zničit.
- Staňte se známí
Je čas vytvořit svůj online obchod, když je vše připravené. Ovšem musíte se zákazníkům uvést a přijmout je navštívit váš obchod. Sociální sítě mohou být nápomocné a mohou vám dokonce pomoct sdílet informace o jednotlivých produktech. Nejoblíbenější platformy jsou Facebook, Pinterest, YouTube nebo Instagram. Ovšem i jiné mohou být vhodné na to, abyste se dostali ku svému cílovému publiku a potencionálním zákazníkům, spíš než se snažit být všude. Použití sociálních sítí taky ulehčí interakci se zákazníky a poskytne vám spatnou vazbu na to, co musíte zlepšit.
Užitečné nástroje pro váš internetový obchod
Spravovaní úspěšné webové stránky internetového ochodu si vyžaduje mnoho námahy. Vytvoření a zachování skvělé míry konverze je jedním z klíčových aspektů. Zlepšení vaší stránky lze docílit několika nástroji. Tyto jsme seřadili podle druhu a funkce. Roli jistých nástrojů je v tvorbě a správě obchodu, zatím co jiné pomáhají se správou základních prvků, jako zvyšování návštěvnosti. Budujte nejen značku ale i jiné věcí, které vás propagují.
Pokračování zítra 8.3.
ANNA KUZNETSOVA, specialistka na marketing obsahu ve společnosti Logaster