e-news.cz - kurzy
Reklama

Polemika: Na monopolu taxislužeb by prodělal hlavně zákazník

16.07.2019, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Polemika: Na monopolu taxislužeb by prodělal hlavně zákazník

ONDŘEJ PIROHANIČ, člen přípravného výboru Asociace řidičů alternativních taxislužeb
V rámci návrhu vyhlášky, který nově zvyšuje minimální ceny pro cesty po Praze, se bez jakékoli předešlé diskuze objevilo ustanovení zcela rušící možnost takzvané smluvní přepravy. Tedy přepravy, která umožňuje jezdit jakémukoli přepravci za předem stanovenou a zákazníkem odsouhlasenou cenu. Co by to v praxi znamenalo? Zákazník by vždy musel platit za ujeté kilometry, které zaznamená taxametr. Ten taxametr, který má podle novely zákona o silniční přepravě nahradit, respektive doplnit moderní aplikace. Magistrát se tak snaží pokoutně tuto povinnost vrátit s tím, že cena se má počítat vždy až po jízdě a bez ohledu na to, zda byla cesta delší než nejkratší možná.
Ponechme stranou dopad na zákaznický komfort a návrat nejistoty, kolik po mě přepravce za cestu bude vlastně na konci chtít (jakkoli nelogické to z podstaty je). Má to totiž ještě další zásadní dopad. Zanikla by možnost fungování koncesované přepravy, tak jak ji povoluje živnostenský úřad. Tedy hotelových nebo kongresových převozů, rozvozů turistů na letiště za předem stanovenou částku. A problém by měla také celá řada dalších služeb – senior taxi nebo převozy pro hendikepované, které vozí své klienty například k lékaři. Výrazně by se omezila konkurence v celém prostředí a tím by na tom prodělal především zákazník. 
Zvláštní zároveň je, že odboru taxi nevadí jít proti závazkům Magistrátu jako takového, ale ani proti ministerstvu dopravy. Obě instituce totiž jasně deklarovaly, že právě možnost znát svou cenu před nastoupením přepravy je jedním z hlavních kroků pro ochranu spotřebitele jako takového a ve světě běžným standardem.
V důvodové zprávě oboru taxislužby se píše, že nařízení míří mimo jiné proti alternativním přepravcům, kteří ve srovnání s pražskými taxíky nepřinášejí žádnou přidanou hodnotu. Ano, těm přepravcům, kteří městu podepsali memorandum (najdete ZDE), jež po nich naopak požadovalo jezdit za předem stanovené ceny. A co se týče – předražování – zcela běžně jezdíme levněji než běžní taxikáři, v 95 procentech případů se neblížíme ani k cenové hranici stanovené magistrátem. Jedinou výjimku tvoří časy, kdy je na trhu extrémní poptávka a s ní také dlouhá čekací doba na jakýkoli taxík, a vyšší cena pochopitelně vyvažuje komfort.
Možná by nás tedy zajímal opačný pohled – v čem podle magistrátního odboru taxislužby přináší klasická taxislužba vyšší přidanou hodnotu než ta alternativní. Taxametr to určitě nebude.
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: České euro jako sen

19.11.2024, Autor: Z blogosféry

Má či nemá být u nás přijata společná měna euro? Už dvacet let odpovídáme šalamounsky: samozřejmě, že má, ale zatím není jasné kdy. 

Daňhel (VŠE): Naše ekonomika je po 35 létech čím dál méně tržní

18.11.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

V souvislosti s třicátým pátým výročím sametové revoluce nutno konstatovat značný posun v sentimentu současné společnosti od tehdejších představ o dalším směřování naší země. Prvořadým úkolem po listopadu byl v ekonomické rovině co nejrychlejší přechod z nemonetárního administrativně příkazového modelu na tržní trajektorii. Tržní spontaneita byla ale posléze stále více oslabována dirigistickými státními zásahy až k dnešnímu stavu s emisními povolenkami. 

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Pojistí Scholz porážku německých socialistů?

14.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

V minulém týdnu Německo zažilo rozpad vládní koalice a nyní míří k předčasným volbám. Do těch patrně povede německé socialisty stávající kancléř Olaf Scholz, i když pod jeho vedením ztrácejí na popularitě a dostalo se mu nejhoršího hodnocení mezi poválečnými kancléři. 

Vysoké pokuty pro Facebook v Evropě i Koreji

11.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

Společnost Meta, která vlastí Facebook, Instagram a WhatsApp, musí v Jižní Koreji zaplatit pokutu 21,l miliard wonů (asi 3,6 miliard korun) za nezákonné shromažďování informací o svých klientech. Tento podzim se jedná již o druhou pokutu, která byla společnosti Meta uložena. Na konci září uložila Irská komise na ochranu dat společnosti Meta pokutu ve výši 91 milionů euro (více než 2,3 miliard korun) za špatné zacházení s hesly uživatelů.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama