e-news.cz - kurzy
Reklama

#odpovedne2030: Výzva ředitelů k podpoře udržitelnosti

11.05.2019, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
#odpovedne2030: Výzva ředitelů k podpoře udržitelnosti

CSR Europe představila 7.

května 2019 na SDG Summitu v Bruselu výzvu více než 100 generálních ředitelek, ředitelů a vedení evropských firem k větší míře spolupráce, vzájemnému respektu a společným krokům k trvale udržitelnému růstu a opatřením reagujícím na klimatické změny.
K výzvě „A New Deal for Europe: Towards a sustainable future in the world“ se dosud připojily například společnosti Microsoft, IBM, Hitachi, BASF, Enel, Coca Cola, Danone, Volkswagen, Pirelli, Orange či Sodexo.
Aliance Byznys pro společnost – národní partnerská organizace CSR Europe – tuto iniciativu přenesla do České republiky a v rámci kampaně #odpovedne2030, chce motivovat firmy působící v ČR, aby se k celoevropské iniciativě připojily.
Téma CSR (Corporate Social Responsibility) se zásadně proměnilo, a to od minimalizace dopadu ke komplexnímu pohledu, inovacím, spolupráci a sdíleným řešením. Cíle udržitelného rozvoje OSN (SDGs) a Pařížská dohoda o klimatu zvýšily očekávání od všech aktérů v podpoře udržitelnosti planety i společnosti a Multistakeholder Platform on SDGs rámuje nový přístup v Evropě.
Věříme, že firmy a korporace v Evropě jsou těmi hráči, kteří mohou významně přispět k tomu, abychom žili ve společnosti, která bude společensky, environmentálně a ekonomicky prospívat. Tato společnost bude ale zároveň čelit celé škále výzev, které mohou být hrozbou i příležitostí. Od klimatické změny a efektivního využívání zdrojů, přes význam digitálních technologií, až po zásadní proměny trhu práce, rostoucí roli komunit, ale i nebývalý důraz na transparentnost a ochranu soukromí,“ řekla Pavlína Kalousová, předsedkyně aliance Byznys pro společnost.
Jsme rádi, že i firmy podnikající v České republice jsou mezi první stovkou těch, které dnes odstartovaly celoevropskou výzvu A New Deal for Europe: Towards a sustainable future in the world. V České republice priority prosazuje nová strategie Byznysu pro společnost #odpovedne2030, která motivuje všechny firmy k tomu, aby nový přístup přijaly.“
Pozn.: Plné znění A New Deal for Europe: Towards a Sustainable Future in the World najdete příloze.
Podle globálního výzkumu Edelman Trust Barometer 2019 76 procent lidí souhlasí s tím, že by se generální ředitelé měli aktivně ujmout vedení změn ve společnosti a nečekat na to, s čím přijdou národní vlády. Toto očekávání každým rokem roste (nárůst o 11 procentních bodů oproti studii z roku 2018). 71 procent zaměstnanců navíc souhlasí s tím, že je velmi důležité, aby generální ředitel, ve firmě, kde pracují, byl proaktivní v řešení sektorových problémů a dokázal reagovat na politickou situaci, možné krize a společenské problémy.
Firmy mají jedinečnou příležitost přispět ke změně, například tím, že zohlední potřeby společnosti a svých lidí ve svých prioritách, transformují svůj byznys model směrem k cirkulárnímu využívání zdrojů, podpoří udržitelnost investicemi do zelených řešení, přispějí k udržitelnosti komunit a míst, ve kterých podnikají.
Podle výzvy „A New Deal for Europe“ by firmy měly například inovovat své business modely a urychlit transformaci, jejímž cílem bude podpora boje proti změně klimatu a posílením diverzity a inkluze ve společnosti v souladu se strategií Sustainable Europe 2030 Strategy. Zapojit se do dialogu na místní, národní i mezinárodní úrovni. Vytvářet takové platformy pro spolupráci a finanční modely, které budou podporovat inovace vedoucí k implementaci udržitelného podnikání a cirkulární ekonomiky. Přejít k udržitelným výrobním a spotřebním modelům a to i pomocí nových digitálních technologií. Podporovat vzdělávání ve všech fázích života s cílem podpořit celoživotní zaměstnatelnost a sociální soudržnost, budovat prosperující komunity. A zvýšit společenskou participaci a občanskou angažovanost a zároveň zapojit mladších generace do širšího hnutí udržitelnosti.
Byznys pro společnost chce, aby se její členské firmy staly aktivními ambasadory udržitelného podnikání a staly se inspirací pro další společnosti, pro své dodavatele a obchodní partnery, motivovaly své zaměstnance a komunity, ve kterých podnikají. Stejně tak mohou společně uvnitř i napříč sektory pojmenovávat výzvy, kterým česká a evropská společnost čelí a na které musí reagovat, chce-li být dlouhodobě udržitelná, konkurenceschopná a inovativní.
Mnohé firmy působící v České republice mají tolik zkušeností a nakládají s natolik širokým know-how, že se nacházejí v unikátní situaci, kdy identifikují zásadní společenská, environmentální a ekonomická témata a souvislosti, které je nezbytné řešit, ať už ‚pouze‘ na lokální, regionální nebo přímo celostátní úrovni. A samy mají – na rozdíl od jednotlivců, kteří jsou ale často nositeli a iniciátory změnových myšlenek – dostatek kapacit k tomu, aby je uchopily a přijaly za ně odpovědnost. Následovány by však měly dalšími aktéry společnosti – zejména institucemi veřejné správy.
Aliance Byznys pro společnost vyzvala generální ředitele firem podnikající v České republice, aby se připojili k ředitelům evropských firem a veřejně podpořili výzvu „A New Deal for Europe: Towards a sustainable future in the world“. V prvním kole se k ní v ČR připojili:

FIRMA CEO/ČLEN NEJVYŠŠÍHO VEDENÍ
Vodafone Czech Republic Petr Dvořák
Sodexo Czech Republic Daniel Čapek
Hochtief CZ Tomáš Koranda
Deloitte Czech Republic Diana Rádl Rogerová
Transkript Online Zdeněk Bumbálek
ČEZ Group Michaela Chaloupková
E.ON Česká republika Martin Záklasník
Antalis CZ Juraj Palčinský
MONETA Money Bank, a. s. Tomáš Spurný
Asahi Breweries Europe Group Paolo Lanzarotti

V následujících týdnech se očekává připojení dalších firem. Další zájemci se o připojení k dokumentu se mohou informovat na kralikova@byznysprospolecnost.cz.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Co ovlivňuje průměrný výdělek a jak ho správně vypočítat

11.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrný výdělek je zásadní pro každého zaměstnance. Díky němu zjistíte, kolik si vyděláte, jaká bude vaše výplata v době dovolené nebo kolik dostanete jako náhradu mzdy při pracovní neschopnosti. Podívejte se, co všechno do průměrného výdělku spadá a jak ho vypočítat.

Bude zákaz Tiktoku obejit nebo ignorován?

11.04.2025, Autor: Vojtěch Benda

V USA v současné době platí zákon, který znemožňuje stahování Tiktoku.  Na jeden den v lednu dokonce nebylo možné tuto aplikaci najít v obchodech Google play a App Store. Následně prezident Trump tento zákaz odložil do 5. dubna a dal tak možnost odkupu Tiktoku jinou firmou, aby nemuselo dojít k ukončení provozu.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Daňhel: Milton Friedman by se divil

11.04.2025, Autor: Jaroslav Daňhel

Když jsme se v roce 1990 přidali k svobodné, demokratické části světa, s nadšením jsme četli iniciativou Liberálního institutu první česky vydanou knížku nobelisty a demiurga všech liberálů Miltona Friedmana „Svoboda volby“. 

Komentář k vývoji průmyslové produkce

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

„Průmyslová produkce si v únoru lehce polepšila. Vyplývá to z dnes publikovaných dat ČSÚ. Zatímco v lednu v meziměsíčním srovnání průmyslová produkce reálně klesla o 0,3 %, v únoru meziměsíčně vyskočila o 1,7 %.,"vysvětluje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Poradna: Otcovská dovolená pro zaměstnance i OSVČ - Kdo a jak ji může čerpat?

04.04.2025, Autor: Z blogosféry

V dnešní době se také tatínkové stále více zapojují do péče o své děti, což odráží i legislativa, která jim umožňuje využít otcovskou dovolenou. Ačkoli se mnoho lidí domnívá, že nárok na ni mají pouze zaměstnanci, ve skutečnosti ji mohou čerpat i osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ), pokud splní stanovené podmínky.

Číňané šetří a Číně hrozí krize

02.04.2025, Autor: Vojtěch Benda

Na rozdíl od většiny světa, který se po pandemii potýká s velkou inflací, má Čína opačný problém – lidé nechtějí utrácet a tím vyvolávají deflaci. Nyní se Peking snaží přinutit své občany otevřít peněženky, aby zabránil krizi. Mezitím se na sociálních sítích objevují tipy, jak ještě více ušetřit.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama