e-news.cz - kurzy
Reklama

Influenceři? Značce mohou pomoci, ale také ji poškodit

04.01.2019, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Influenceři? Značce mohou pomoci, ale také ji poškodit

MATĚJ KRETÍK, zakladatel talentové agentury Bookin agency.
Influenceři hýbou současným marketingem. Firmy do nich investují nemalé peníze v očekávání návratnosti. Správně nastavená spolupráce s influencerem může značce opravdu velmi pomoci, ale také naopak. Podmínkou je k tomu přistupovat s citem. Podle odborníků je stále diskutovaným tématem také přiznání spolupráce.
Za influencera se zpravidla považuje člověk, který dokáže ovlivnit chování jiných lidí. Nemusí se však jednat o reálného člověka. Pro mě je třeba influencer i mimozemšťan Alzák.
V českém i světovém prostředí jsou základnou influencerů zejména sociální sítě Instagram a Youtube (ale také Facebook a Twitter), kde si lidé zakládají své vlastní profily či kanály a zde publikují svůj vlastní obsah. Někteří jsou úspěšní méně, někteří více, což se zpravidla hodnotí dle počtu jejich sledujících. Ti, kteří dosáhnou vysokého počtu sledujících, bývají posléze oslovováni firmami, aby propagovali jejich produkty. Zpočátku tyto spolupráce probíhaly pouze barterově, tedy influencer si za zveřejnění mohl produkt ponechat. Nicméně postupem času si influenceři uvědomili svou moc a zjistili, že prostor na jejich profilech a kanálech má daleko větší cenu, takže se influencerství stalo vcelku výdělečným byznysem.
Ke spolupráci přistupovat s citem
Je důležité říci, že správně nastavená spolupráce s influencerem může značce opravdu velmi pomoci. Podmínkou je k tomu přistupovat s citem. Produkt by měl vždy nějak souviset se zaměřením influencera. Tedy beauty instagramerky jsou ideálními osobami pro propagaci kosmetické značky, herní youtubeři mohou zase pomoci výrobci herních konzolí. Druhým pomyslným bodem je správně produkt do obsahu zasadit tak, aby působil přirozeně. V ideálním případě by mělo jít o něco, s čím se influencer ztotožňuje a používal by to i bez spolupráce. Správná spolupráce je založena na vzájemné pomoci.
Influencer marketing má svá rizika
Influencer marketing je mravenčí práce, kdy je potřeba zvážit také možná rizika. Zejména u velkých a známých influencerů se může stát, že bude mít při sebemenším škobrtnutí na dlouhou dobu ostudu značka i sám influencer. Zásadní a velmi častou chybou je právě nevhodné umístění produktu, které bije do očí, nepůsobí přirozeně a publikum spíše ruší. Neosvědčuje se ani přílišné vychvalování, daleko lépe působí upřímná recenze, která by sice měla působit spíše pozitivně, ale ne strojeně. Právě proto je dobré, když se sám influencer s produktem ztotožní a má jej rád.
Velmi diskutovaným tématem je také přiznávání spoluprací. V minulosti nebylo tak časté, ale teď je v kurzu spíše upřímnost, kdy sám influencer i vysvětlí, proč se značkou spolupracuje. Pokud na to jde s citem, může získat u publika i nějaké body navíc.
Spolupráce by měla dávat smysl
Častou chybou bývá také situace, kdy chce značka za každou cenu dělat influencer marketing, protože jej zrovna dělají všichni. Influencer marketing by měl mít vždy svůj smysl a opravdu není vhodné jej dělat samoúčelně. Vždy je třeba také se ujistit, že produkt není nijak závadný či kontroverzní a firma nemá kostlivce ve skříni. Na takových věcech si totiž publikum velmi rádo smlsne. Co se dnes neodpouští, je vědomé porušování životního prostředí nebo používání nadměrného množství umělých surovin v potravinách. Naopak hodně populární jsou nyní například recyklované materiály, přírodní kosmetika či oblečení vytvořené s důrazem na trvalou udržitelnost.
Nepříjemně také může dopadnout spolupráce nepodložená vhodně postavenou smlouvou. Vše by mělo být definováno jasně a srozumitelně, aby následně nedošlo k nedorozuměním. Je potřeba myslet na to, že influenceři jsou často mladí lidé a v některých situacích nemusí být úplně zodpovědní a důslední.
Pokud se však podaří vyhnout všem zmíněným chybám, spolupráce může být velmi úspěšná, výrazně zlepšit povědomí o značce a s tím také zvýšit prodeje. Influencer na své fanoušky působí jako kamarád, kterému důvěřují a nechají si od něj poradit. Rovněž se jej mohou doptávat a bavit se s ním v komentářích či zprávách, což ještě více podporuje autentičnost.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Švehla: České euro jako sen

19.11.2024, Autor: Z blogosféry

Má či nemá být u nás přijata společná měna euro? Už dvacet let odpovídáme šalamounsky: samozřejmě, že má, ale zatím není jasné kdy. 

Daňhel (VŠE): Naše ekonomika je po 35 létech čím dál méně tržní

18.11.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

V souvislosti s třicátým pátým výročím sametové revoluce nutno konstatovat značný posun v sentimentu současné společnosti od tehdejších představ o dalším směřování naší země. Prvořadým úkolem po listopadu byl v ekonomické rovině co nejrychlejší přechod z nemonetárního administrativně příkazového modelu na tržní trajektorii. Tržní spontaneita byla ale posléze stále více oslabována dirigistickými státními zásahy až k dnešnímu stavu s emisními povolenkami. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Pojistí Scholz porážku německých socialistů?

14.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

V minulém týdnu Německo zažilo rozpad vládní koalice a nyní míří k předčasným volbám. Do těch patrně povede německé socialisty stávající kancléř Olaf Scholz, i když pod jeho vedením ztrácejí na popularitě a dostalo se mu nejhoršího hodnocení mezi poválečnými kancléři. 

Vysoké pokuty pro Facebook v Evropě i Koreji

11.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

Společnost Meta, která vlastí Facebook, Instagram a WhatsApp, musí v Jižní Koreji zaplatit pokutu 21,l miliard wonů (asi 3,6 miliard korun) za nezákonné shromažďování informací o svých klientech. Tento podzim se jedná již o druhou pokutu, která byla společnosti Meta uložena. Na konci září uložila Irská komise na ochranu dat společnosti Meta pokutu ve výši 91 milionů euro (více než 2,3 miliard korun) za špatné zacházení s hesly uživatelů.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama