e-news.cz - kurzy
Reklama

Internet je místo pro každého. Při volbách zejména pro politiky

05.10.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Internet je místo pro každého. Při volbách zejména pro politiky

Politika ovlivňuje náš život, ať už se o ni zajímáme nebo ne.

V době sociálních médií se může stát influencerem kdokoli, tak proč ne politici? Obzvlášť v době před volbami mají velkou motivaci naskočit do toho nezastavitelného kolosu, který se pomalu ale jistě stává nejen platformou pro sdílení fotek z dovolené a propagaci sebe sama. Čím dál častěji jsou social media i zdrojem informací.
Jednotlivá média se liší svým publikem, a stejně tak se na nich liší i aktivita a úspěšnost politických aktérů. Jedno je jasné: sociální média a politika se budou stále více ovlivňovat. V době sociálních médií je prakticky jakákoli lidská interakce výraznější. Do popředí se relativně snadno mohou dostat i lidé a názory, kteří by se v offline době téměř neměli šanci se prosadit. Což je pro mnoho politických subjektů bezpochyby lákavé – populismus je na vzestupu, ne-li dokonce na vrcholu.
Instagram, promarněná příležitost
Instagram je oblíbený především u mladších uživatelů, a proto není překvapivé, že tam největší úspěch slaví Dominik Feri, zástupce jejich vlastní generace. Zhruba pětkrát méně fanoušků má pak Tomio Okamura a v podobných číslech se pohybují i Marek Hilšer nebo Karla Šlechtová se svým Rambohafíkem. Z politických stran jsou na instantní fotogalerii nejsledovanější Piráti a TOP 09. Mohlo by se zdát, že je politika pro mladé publikum prostě a jednoduše nepřitažlivá, a proto nemají čeští politici dostatek důvodů se tomuto médiu věnovat. Zahraniční čísla a trendy nám spíš napovídají, že se naši představitelé neumí na této platformě pohybovat. Což je s ohledem na fakt, že pomalu dorůstá do dospělosti generace, pro kterou je tento kanál jedním ze zdrojů informací, promarněnou příležitostí.
Facebook vs. realita
Výrazně jednodušší pozici mají tradiční politici na tradičním Facebooku. Facebook má každý napříč věkovými kategoriemi i sociálními vrstvami. Jeho používání je snadné, a právě v tom se skrývá jeho síla. Ale je dobré si uvědomit, že podpora na Facebooku neznamená automaticky podporu ve volbách. Své o tom ví Tomio Okamura a jeho SPD, kteří v počtu fanoušků téměř dvojnásobně vedou nad vítězem voleb, Hnutím ANO.
Když politik tweetuje
Twitter je v česko-slovenském prostředí stále jakási výjimečná komentátorsky-informační bublina. Kromě samotných politiků tam mají vysoký počet followerů i profily politických stran a vlády. Oblíbený je tak mezi sledujícími například Úřad vlády nebo Ministerstva kultury, vnitra a zahraničních věcí. Napříč jednotlivými kanály sociálních médií se pohybujeme ve velmi různých číslech. Pokud vynecháme ty nejúspěšnější profily, pak jsme na Twitteru v desítkách tisíc followerů, na Facebooku ve stovkách tisíc a na Instagramu prakticky v jednotkách stovek až tisíců. Za zmínku také stojí dva velmi unikátní političtí uživatelé: Jiří Ovčáček a Jiří Dolejš. Jeden vynikl svou schopností stát se mluvčím sebe sama, druhý pak naprosto úctyhodným počtem téměř 29 tisíc tweetů.
Zazářit může každý
V našem poměrně subtilním politickém online prostředí najdeme několik osobností, které sice nikdy nedosáhnou na pomyslnou první metu, a přesto se dostali na výslunní. Jedním z nich je například Václav Klaus mladší, který se díky komentářům na svém blogu stal z odborníka na školství odborníkem víceméně na cokoli. Ještě před pár lety jsme s údivem a pobavením sledovali Hovory od bazénku a Lajk ve smyslu přečteno v režii Zdeňka Škromacha. Je to živý důkaz toho, jak vám internet může pomoci vyrůst, ale také vás rychle a snadno pohřbít.
Politika zprostředkovaně
Velkou úspěšnost mají napříč všemi sociálními médii komentátoři a kritici české politické scény. A není se čemu divit. Sledovat jednotlivé politiky nebo strany může být pro mnoho občanů zážitkem, kterým si nechtějí denně zvedat tlak. Stačí si vybrat osobnost, s níž souzníte, a snadno tak dostanete adekvátní porci politiky ve zkrácené a často zábavně podané verzi. Jakmile se rozhodnete si politiku dávkovat v glosách od svých oblíbených komentátorů nebo přátel, nesmíte zapomenout na to, že se uzavřete do ještě těsnější sociální bubliny.
Matěj Kretík, majitel talent agentury Bookin Agency a producent


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Schmarcz: Ve volbách jde hlavně o nabídku budoucnosti, ale kampaň se nese ve stínu minulosti

18.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Jak budeme v Česku žít? Nejspíše pořád relativně dobře. Ne díky politikům, ale protože prostě naše země patří mezi nejvyspělejší na světě a to nezmizí jen tak. Žádný z kandidujících subjektů však nepůsobí dojmem, že ví, jak dojít k vyšší prosperitě a především, že má sílu a vůli to naplnit. Základem je negace, nenávist a odsouzení minulosti - ať už za ni může kdokoli. Pak je zde hromada frází a populistických slibů. Budovatele lepší budoucnosti byste hledali marně.

Největší vodní elektrárna v Africe. Naděje nebo důvod sporů?

17.09.2025, Autor: Vojtěch Benda

Etiopie je jedním z nejchudších států na světě. Její zemědělství je silně závislé na podnebí a podstatná část země není elektrifikovaná. Slavnostní otevření jedné z 20 největších vodních elektráren na světě přináší  obyvatelům naději, že se jejich životy výrazně zlepší. Navzdory tomu přehrada na Modrém Nilu vyvolává obavy Egypta a Súdánu. Obě země se obávají nedostatku sladké vody.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Obrana koupí zbraně České zbrojovky za čtyři miliardy korun

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Ministerstvo obrany uzavřelo s Českou zbrojovkou smlouvu za 4,26 miliardy korun na dodávky zbraní pro armádu až do roku 2031. Je to další krok v modernizaci našich ozbrojených složek, nebo jen drahý podpis bez záruk? 

Schmarcz: Armáda jako drahý koníček? Ani nápad, zbrojení je dobré pro byznys

13.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Opozice brblá, že armáda je drahá. A že raději máme šetřit peníze pro „našelidi“. Zejména její proruská část, ANO alespoň uznává růst výdajů na obranu coby nutnost v čase, kdy Moskva čím dál více chřestí zbraněmi. Ale i kdyby tvrzení o „zbytečnosti“ větších investic do vojska nebylo vrcholně nezodpovědné, je navíc hloupé.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Jaderná renesance: Sázka na čistou energii, nebo riskantní hazard?

10.09.2025, Autor: Josef Neštický

Jaderná energie zažívá letos nevídaný comeback. Rostoucí poptávka po čistých zdrojích a globální investice přesahující 60 miliard dolarů slibují novou éru, ale investoři zůstávají opatrní – vysoké náklady, regulační nejistoty a stín minulých katastrof zůstávají. 

Švehla: Jásání kolem růstu příjmů je zrádné

10.09.2025, Autor: Martin Švehla

Tak jsme se na začátku září dozvěděli, že rostou reálné příjmy, a že je tedy česká ekonomika ve formě. Na zpravodajských webech se ve stejný den objevil titulek “Průměrná mzda reálně vyrostla o 5,3 procenta, je 49 402 korun”, což je velmi zavádějící interpretace jinak správných čísel. Podívejme se na realitu.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: Volkswagen – příliš velká firma se s klienty moc nebaví

05.09.2025, Autor: Martin Švehla

Moderní auta poskytují nejen jízdní vlastnosti, ale také určité schopnosti, které bychom mohli shrnout jako informační komfort: navigace nejen ukazuje cestu, ale nabízí také objízdné trasy v případě dopravních omezení, sleduje povolenou rychlost, jízdní pruhy a v případě selhání řidiče koriguje jízdu. Všechno dohromady pak řídí software, který se do auta nahrává a také se aktualizuje.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama