e-news.cz - kurzy
Reklama

Jak zaujmout mileniály? Pomůže silný a reálný příběh

24.09.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Jak zaujmout mileniály? Pomůže silný a reálný příběh

Kdo jsou to vlastně ti mileniálové? Jde o generaci lidí, kteří se narodili před přelomem tisíciletí.

Toto období se většinou datuje zhruba od roku 1983 do poloviny 90. let, někdy se uvádí až do roku 2000. Jinak jsou nazýváni také jako generace Y. Když mileniálové vyrůstali, technologie ještě nebyly tak rozvinuté, na rozdíl od následující generace Z tak netrávili svůj čas online od útlého dětství. Dá se říci, že mileniálové rostli zároveň s technologiemi.
 
Moderní technologie jsou jim tak velmi blízké, sociální sítě využívají naplno a život si chtějí především užít.
Zaujmout mileniály je čím dál těžší. Není to úplně ztracená generace, jak si část jejich rodičů, učitelů nebo starších kolegů myslí. Jde o sebevědomé osoby, které si dokážou jít za svým. Informace pro ně velmi rychle stárnou, a navíc mají pocit, že všechno a všechny znají, všechno ví (líp) a všude byli. A kde nebyli, tam brzo pojedou, protože to mají ve svém bucket listu hned u kariéry digitálního nomáda. Abychom věděli, jak mileniála zaujmout, musíme nejprve pochopit, jaký je.
Pracovní život
Práce je pro něj důležitá, potřebuje, aby jej bavila a na rozdíl od předchozích generací pro něj není jen zdrojem financí. V práci se chce realizovat, je-li dobře motivován, umí podávat skvělé výkony a jít si za svým. Na druhou stranu však nemá rád, když prací trpí jeho osobní život. Nechce pracovat 12 hodin denně, chce mít čas a užívat si.
Osobní život a vztahy
Dostudovat, mít svatbu, založit rodinu – na takový postup byly zvyklé předchozí generace. Mileniálové jsou první generací, která k životu přistupuje jinak. Daleko častěji žijí jako singles, než se usadí, chtějí toho zažít co nejvíce. Cítí, že žijí ve světě nepřeberných možností a nechtějí sázet na první kartu. Někteří dokonce dlouhodobé vztahy nevyhledávají vůbec. Důležitý je pocit svobody.
Volný čas
Volný čas je pro mileniály velmi důležitý, chtějí mít dostatek času na své koníčky, chtějí se bavit a trávit čas se svými přáteli. Oproti generaci svých rodičů mají možnost cestovat a naplno toho využívají.
Jídlo
Mileniálové jsou generací, pro kterou je důležité stravování. Bylo prokázáno, že tato skupina lidí utratí za jídlo daleko větší procento svých příjmů než předchozí generace. Zajímá je zdravý životní styl a lokální potraviny. Rádi se stravují v restauracích. Jde o generaci gurmánů, vyhledávají trendy bistra a kavárny, s jídlem se rádi chlubí a fotí si jej na Instagram. Oproti předchozím generacím pijí více kvalitní kávy a méně se vyhýbají alkoholu.
Móda
Odívání je pro mileniály důležitou součástí života. Snaží se, aby je to, co si oblékají, charakterizovalo a vyjadřovalo jejich postoje. Mnoho z nich dává přednost udržitelné módě, oblečení s příběhem a oblíbené jsou i second handy. Trendy sledují na sociálních sítích a o módě mají přehled.
Co mileniála zaujme?
Mileniál ve velkém nakupuje přes internet, a to nejen elektroniku, či módu, ale v dnešní době například i běžné potraviny. Nejvíce ocení rychlost, při nákupu nemá rád zbytečné složitosti a dlouhé vyplňování formulářů. Má-li otázky či problém se zakoupeným produktem, očekává rychlou komunikaci a řešení. Nenechá se opít rohlíkem a dokáže být velmi kritický.
Chcete-li mileniály zaujmout jako značka, pomůže vám silný a reálný příběh, otevřenost a inovativní přístup. Mileniálové také očekávají, že s nimi budete jednat individuálně, hromadná komunikace na ně nefunguje. Také se nevyplatí na ně tlačit, potřebují svůj prostor. Mileniálové mají rádi značky, které mají jasné poslání, jsou autentické a komunikují otevřeně. Je potřeba se odlišit a nabídnout něco netradičního.
Ze značek působících u nás to s mileniály umí dobře třeba Coca-cola, jejíž úspěch tkví hlavně v tom, že tento segment podchytila brzy. V poslední době se jí vyplatila zejména spolupráce s Ester Ledeckou. Pak jde o firmy, které mají výhodu v tom, že nabízejí pro mileniály velmi atraktivní produkty, jako příklad můžu uvést z oblasti módy Queens, Footshop, Snapbacks.cz, Streetsportline.sk, Freshlabels a další. Z kosmetiky je to pak třeba Benefit Cosmetics nebo Lush specializující se na koupelové bomby, které vizuálně vypadají velmi dobře na Instagramu.
Velmi dobrou platformou pro zaujetí mileniálů jsou sociální sítě. Z vlastní zkušenosti mohu uvést facebookové příspěvky, které zaujaly na profilu Snapbacks.cz. V obou případech šlo zejména o včasné podchycení nějakého trendu či situace, která byla v danou chvíli aktuální. Například v době obliby hry Pokémon Go! jsme do naší kamenné prodejny Senovážná 6 umístili pokéstop, tuto informaci jsme zveřejnili na Facebooku a přilákali tak spoustu hráčů přímo do prodejny, ti nejlepší mohli získat slevu na nákup. Další úspěšný facebookový příspěvek u nás reagoval na módu krátkých dámských džínových šortek a lehce si vystřelil ze zpěváka Pala Habery, který podobné šortky v minulosti nosil. Jde hodně i o to představit mileniálům produkt nějakou zábavnou a neotřelou formou.
I když je trend influencerů záležitostí spíše generace Z, ani mileniály nenechávají chladnými. I zástupci této generace mají například své oblíbené bloggery, youtubery nebo instagramery. Jsou v tomto ohledu náročnější než mladší generace, obsah jim musí dávat smysl a mít přidanou hodnotu. Rádi sledují například blogy či vlogy o gastronomii či cestování, v kterých hledají inspiraci. Zde se značkám nabízí mnoho prostoru ke spolupráci s danými influencery.
Z influencerů, kteří mohou zaujmout tuto skupinu můžeme jmenovat třeba Jirku Krále, který nedávno oznámil konec na YouTube, dále Kovy, Johny Machette, Maxim Habanec. Mezi úspěšnými influencerkami to jsou pak třeba Shopaholic Nicol, Gabriela Heclová či Mariana Prachařová.
Matěj Kretík, majitel talentové agentury Bookin Agency a producent


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Schmarcz: Ve volbách jde hlavně o nabídku budoucnosti, ale kampaň se nese ve stínu minulosti

18.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Jak budeme v Česku žít? Nejspíše pořád relativně dobře. Ne díky politikům, ale protože prostě naše země patří mezi nejvyspělejší na světě a to nezmizí jen tak. Žádný z kandidujících subjektů však nepůsobí dojmem, že ví, jak dojít k vyšší prosperitě a především, že má sílu a vůli to naplnit. Základem je negace, nenávist a odsouzení minulosti - ať už za ni může kdokoli. Pak je zde hromada frází a populistických slibů. Budovatele lepší budoucnosti byste hledali marně.

Největší vodní elektrárna v Africe. Naděje nebo důvod sporů?

17.09.2025, Autor: Vojtěch Benda

Etiopie je jedním z nejchudších států na světě. Její zemědělství je silně závislé na podnebí a podstatná část země není elektrifikovaná. Slavnostní otevření jedné z 20 největších vodních elektráren na světě přináší  obyvatelům naději, že se jejich životy výrazně zlepší. Navzdory tomu přehrada na Modrém Nilu vyvolává obavy Egypta a Súdánu. Obě země se obávají nedostatku sladké vody.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Obrana koupí zbraně České zbrojovky za čtyři miliardy korun

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Ministerstvo obrany uzavřelo s Českou zbrojovkou smlouvu za 4,26 miliardy korun na dodávky zbraní pro armádu až do roku 2031. Je to další krok v modernizaci našich ozbrojených složek, nebo jen drahý podpis bez záruk? 

Schmarcz: Armáda jako drahý koníček? Ani nápad, zbrojení je dobré pro byznys

13.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Opozice brblá, že armáda je drahá. A že raději máme šetřit peníze pro „našelidi“. Zejména její proruská část, ANO alespoň uznává růst výdajů na obranu coby nutnost v čase, kdy Moskva čím dál více chřestí zbraněmi. Ale i kdyby tvrzení o „zbytečnosti“ větších investic do vojska nebylo vrcholně nezodpovědné, je navíc hloupé.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Jaderná renesance: Sázka na čistou energii, nebo riskantní hazard?

10.09.2025, Autor: Josef Neštický

Jaderná energie zažívá letos nevídaný comeback. Rostoucí poptávka po čistých zdrojích a globální investice přesahující 60 miliard dolarů slibují novou éru, ale investoři zůstávají opatrní – vysoké náklady, regulační nejistoty a stín minulých katastrof zůstávají. 

Švehla: Jásání kolem růstu příjmů je zrádné

10.09.2025, Autor: Martin Švehla

Tak jsme se na začátku září dozvěděli, že rostou reálné příjmy, a že je tedy česká ekonomika ve formě. Na zpravodajských webech se ve stejný den objevil titulek “Průměrná mzda reálně vyrostla o 5,3 procenta, je 49 402 korun”, což je velmi zavádějící interpretace jinak správných čísel. Podívejme se na realitu.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Švehla: Volkswagen – příliš velká firma se s klienty moc nebaví

05.09.2025, Autor: Martin Švehla

Moderní auta poskytují nejen jízdní vlastnosti, ale také určité schopnosti, které bychom mohli shrnout jako informační komfort: navigace nejen ukazuje cestu, ale nabízí také objízdné trasy v případě dopravních omezení, sleduje povolenou rychlost, jízdní pruhy a v případě selhání řidiče koriguje jízdu. Všechno dohromady pak řídí software, který se do auta nahrává a také se aktualizuje.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama