e-news.cz - kurzy
Reklama

Kreditní karty používají více muži, platí jimi i vyšší částky

10.09.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Kreditní karty používají více muži, platí jimi i vyšší částky

Kreditní karty, které v nynější plastové podobě slaví právě šedesát let, používají v Česku při placení za zboží a služby

více muži. Držitelek kreditek je pětačtyřicet procent. Muži uskuteční měsíčně obvykle devět transakcí a jejich průměrný nákup je 884 korun. Ženy využijí kreditní kartu při nakupování sedmkrát za měsíc při průměrné útratě 714 korun. Údaje ČTK poskytla ČSOB.
Kreditní karta je v případě klientů zejména platebním nástrojem pro věci denní spotřeby v kamenných obchodech a na e-shopech. Nejvíce se používá pro nakupování v supermarketech. V závěsu následují nákupy pohonných hmot, elektroniky a útraty za ubytování. V zahraničí pak vedou platby za hotelové služby, v nákupních centrech a autopůjčovnách.
Nejsilnějšími nákupními měsíci jsou podle ČSOB v případě kreditních karet březen, květen a předvánoční prosinec. Naproti tomu nejméně Češi přes karty utrácejí v únoru, dubnu a září. Největší počet držitelů kreditních karet je z Prahy, takřka třetina, naproti tomu nejméně jich je ve východních Čechách.
Počet plateb kreditními kartami u obchodníků se v prvním čtvrtletí 2018 meziročně zvýšil o takřka 11 procent na 29 milionů a objem plateb o 9,5 procenta na 22,3 bilionu korun. Celkový počet vydaných kreditek na českém trhu činí dva miliony, nejpoužívanější značkou je Mastercard, uvádí Sdružení pro bankovní karty.
Kreditní karty jsou pomocníkem při nakupování, poněvadž držitel získává z každého nákupu zpravidla kolem jednoho procenta zpět. Navíc jsou s nimi spojená i jiná zvýhodnění, jako jsou třeba slevy, věrnostní programy, prodloužená záruka za zboží nebo vstupy do letištních salonků. Plusem může být i to, že v zahraničí, například v USA, dávají často přednost kreditním kartám před debetními.
Na předních místech v četnosti využívání kreditních karet jsou i výběry hotovosti z bankomatu. Tím ale držitel kreditní karty u některých bank ukončí své bezúročné období pro čerpání úvěru, jinými slovy se vzdá možnosti využívat cizí peníze s nulovým úrokem. Navíc výběr z bankomatů je obvykle zpoplatněn více než v případě debetní karty.
Dalším důležitým pravidlem je splacení celé utracené částky včas a tím dodržení podmínek bezúročného období. Pokud se držitel kreditky opozdí nebo neuhradí celou sumu, začne se mu zbylá suma na kartě úročit. Na druhou stranu si klient při překročení bezúročného období může splácení dlužné částky naplánovat tak, aniž by žádal o novou půjčku.
Bank of America 18. září 1958 zahájila projekt plastových kreditních karet se speciálním povrchem, který umožnil čtení pomocí mechanických snímačů (imprinterů). Karty se staly odolnější, bezpečnější a pohodlnější pro uživatele i obchodníky a začaly se používat v masovém měřítku.
ČTK


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Sazka reklama
Reklama

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

e-news.cz - kurzy
Reklama

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

Sazka reklama
Reklama