e-news.cz - kurzy
Reklama

Vítězství na Velké ceně Eurovize může mít pozitivní vliv na obchodování na akciovém trhu  

19.05.2022, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Vítězství na Velké ceně Eurovize může mít pozitivní vliv na obchodování na akciovém trhu  

Nedávná studie publikovaná vědeckými pracovníky z izraelské Bar-Ilanovy univerzity zjistila, že obchodníci ze zemí, které zvítězily ve Velké ceně Eurovize, dosahují při obchodování na akciovém trhu lepších výsledků.

Kim Cramer Larsson, technický analytik Saxo Markets, se zabývá novou studií, která upozorňuje na korelaci mezi vítězstvím země ve Velké ceně Eurovize a pozitivní návratností tamních investorů po odvysílání finále soutěže. 
Studie nazvaná The Winner Takes It All: Investor Sentiment and the Eurovision Song Contest (Vítěz bere všechno: Nálady investorů a Velká cena Eurovize) zjistila, že se u vítězných zemí mění nálady investorů k lepšímu a tento psychologický posun s sebou přináší abnormálně příznivé výsledky. První obchodní den po vítězství se výnosnost obchodování zvyšuje v průměru o 0,35 %. Letošní finále soutěže se konalo v Itálii v sobotu večer.
„Pokud vaše země vyhraje Velkou cenu Eurovize, může se to pozitivně odrazit na vašich výsledcích na akciovém trhu,“ komentuje studii Kim Cramer Larsson, technický analytik Saxo.
Podle nedávné studie dosahovali od roku 1985 investoři z vítězných zemí po každém finále v první den obchodování v průměru o 0,35 % lepších výsledků. Z psychologického hlediska vede nadšení a euforie z vítězství ke zlepšení nálad investorů, které vyplývá ze všeobecné společenské atmosféry. Tato lepší nálada často souvisí s optimismem lidí obchodujících na určitých trzích. Ačkoli v některých případech může mít tato atmosféra na rozpoložení obchodníka i negativní vliv, v rámci této studie byl během 24 hodin následujících po každoroční mezinárodní show vždy zaznamenán vliv abnormálně pozitivní.
Například vítězství Ukrajiny patrně zajistilo lidem po celé zemi tolik potřebnou psychologickou a nakonec i finanční podporu.
Termín „Společenská atmosféra“ označuje vliv obecnější nálady (jak optimistické, tak pesimistické) ve společnosti na emoce obchodníků, a tím i samotné trhy. Podobná zlepšení tedy nejsou nijak překvapující, nicméně to však ještě neznamená, že musí být zaznamenány pokaždé.
Konkrétně v této situaci, kdy mohla celoevropská společenská atmosféra kvůli současné válce na Ukrajině pomoci této zemi k vítězství, není pravděpodobné, že by na ukrajinských trzích došlo ke stejnému zlepšení jako u předcházejících vítězů.
Obchodování s sebou vždy nese rizika. Jakákoliv zmíněná historická výkonnost není ukazatelem budoucí výkonnosti.

Foto: Pixabay
Zdroj: NATIVE PR


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama