e-news.cz - kurzy
Reklama

Česko je díky bankovní identitě o krok dál v digitalizaci, s implementací BankID firmám pomůže nový web

12.10.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Česko je díky bankovní identitě o krok dál v digitalizaci, s implementací BankID firmám pomůže nový web

Již přes čtyři měsíce mohou Češi využívat nový systém elektronické identifikace BankID, který jim umožní bezpečné a snadné přihlášení online.


S orientací v problematice bankovní identity a s adopcí technologie pomůže firmám nový informační web www.svetbankid.cz, který vznikl pod taktovkou předního českého softwarového studia Applifting. To také stojí za vývojem samotné technologie bankovní identity. Služby BankID plánují svým klientům zpřístupnit do konce roku všechny banky působící v České republice.
„Nový systém elektronické identifikace BankID je cestou, jak lidem zjednodušit život v komunikaci s úřady, v rámci peněžních transakcí i přihlašování do e-shopů. Abychom firmám pomohli s pochopením důležitosti bankovní identity a s adopcí této technologie do jejich obchodních procesů, vytvořili jsme informační portál svetbankid.cz,“ vysvětluje Vratislav Kalenda, CEO a spoluzakladatel předního českého vývojářského studia Applifting. To vedle informačního webu stojí právě za vývojem technologie pro bankovní identitu.
„Applifting byl od počátku naším partnerem číslo jedna, protože postavil celé BankID řešení. O jejich technické odbornosti jsme vůbec nepochybovali. Co nás mile překvapilo, byl jejich inovativní přístup, ochota a proaktivita,“ říká Jan Blažek, předseda představenstva ve společnosti Bankovní identita, která stojí za vznikem elektronické identifikace BankID. Ta projekt založila v roce 2019, od 1. června 2021 pak spustila ostrý provoz systému.
Již nyní na webovém portále najdou firmy informace o implementaci, provozu a novinkách, včetně technologicky zaměřených rozhovorů s Vratislavem Kalendou i Petrem Michalíkem, solution architektem BankID. Další obsah zaměřený na integraci a technologické řešení bude postupně přibývat. 20. října pak proběhne veřejný seminář na téma integrace BankID do firem. Na otázky, zda-li se firmám vyplatí BankID a jaké možnosti bankovní identita nabízí, budou odpovídat Vratislav Kalenda z Appliftingu a Jan Blažek z Bankovní identity. Registrovat se na seminář mohou zájemci zdarma na https://svetbankid.cz/bankid-pro-firmy-seminar.
(R)evoluce v digitalizaci
BankID umožní uživatelům používat jediný účet pro komunikaci s úřady, přihlašování do zákaznických zón, podepisování dokumentů i nákupy v e-shopech. Svou univerzálností se tak staví na úroveň čtyř technologických gigantů Google, Microsoft, Facebook a Apple. Přihlášení pomocí BankID je chráněno přísným, víceúrovňovým zabezpečením bankovních institucí. Samotný proces navíc vyžaduje dvoufázové ověření, například potvrzením v mobilní aplikaci či zadáním SMS kódu. Platforma přitom klientská data nesbírá ani neshromažďuje, pouze zajišťuje komunikaci mezi bankou a uživatelem, jehož ověřenou identitu následně předává třetí straně.
Bankovní identitu lze dnes již využít také k přihlášení do státem provozovaného Portálu občana veřejné správy. Zde například získají přístup do katastru nemovitostí, informace o svých dopravních přestupcích, výpis z rejstříku trestů, potvrzení o bezdlužnosti či podají daňové přiznání. Do
budoucna by měla umožnit také komunikaci s pojišťovnami či sjednání smluv a uzavírání hypoték online bez nutnosti dokládat další doklady.
„Identifikace prostřednictvím BankID je správným krokem k digitálnímu Česku. Uživatelům umožní přihlašovat se k široké nabídce služeb i e-shopů pomocí jediného účtu. Protože však proces probíhá prostřednictvím bank, které mají velmi přísné bezpečnostní systémy, je proti přihlašování prostřednictvím e-mailů celý proces jednodušší a mnohem bezpečnější,“ dodává Kalenda. Službu BankID již mohou využívat klienti České spořitelny, ČSOB, Komerční banky a Moneta Money Bank, do konce roku by se měly zapojit také Fio banka, mBank, Raiffeisenbank i UniCredit Bank.
Foto: Pixabay
Zdroj: HustáKomunikejšn


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

80 % center IT a podnikových služeb chce více šlápnout do automatizace. I přesto většina zaměstnavatelů z oboru plánuje nábor nových lidí

07.03.2024, Autor: Z blogosféry

Rok 2024 bude rokem pokročilé automatizace a robotizace. V oboru IT a podnikových služeb již dnes roboti zastávají práci, která je ekvivalentem bezmála 20 tisíc pracovních míst, v nadcházejícím roce chce ale 80 % firem z toho oboru projekty automatizace rozšířit i na další zpracovávané procesy a služby.

Migrace českých firem do cloudu pokračuje. Čeho se obávají a co je pravda?

29.02.2024, Autor: Z blogosféry

Během pár let musí více než tisícovka tuzemských firem přejít do cloudu. Důvodem je transformace populárního podnikového softwaru SAP a ukončení podpory stávajícího necloudového řešení na konci roku 2025. Většina firem se tohoto dlouho odkládaného kroku ale stále obává. Jaké mají důvody a jaká je dnes realita?

Drtivá většina firem není na novou úroveň kyberbezpečnosti připravena

27.02.2024, Autor: Z blogosféry

Pouze 2 % českých firem dosahuje úrovně kybernetické bezpečnosti definované aktualizovanou směrnicí o síťové a informační bezpečnosti (NIS2). Vyplývá to z průzkumu společnosti EY ČR, která jej provedla mezi desítkami tuzemských společností z 22 různých odvětví.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama