e-news.cz - kurzy
Reklama

Zadavatelé reklam od září hůře osloví nejmladší generace

05.09.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Zadavatelé reklam od září hůře osloví nejmladší generace

Cílit na mladistvé bude pro reklamní zadavatele náročnější. Společnost Google má od 2. září omezit možnosti, jak lze mladistvé skrze online reklamu oslovit. Nové zásady se týkají především cílení reklam na základě věku, pohlaví a zájmů na osoby mladší 18 let.
Dopad to může mít převážně na společnosti, které se primárně na tuto věkovou skupinu zaměřují, jako jsou gamingové firmy či společnosti prodávající elektroniku. Omezení také výrazně ovlivní obchodníky inzerující alkohol, tabák nebo hazard.
Nové omezení může zkomplikovat fungování na internetu také uživatelům, kteří jsou starší 18 let. Pokud je algoritmus omylem vyhodnotí jako mladistvé, budou svůj věk muset prokázat doložením osobního dokladu. Pravidla by měla od září platit pro členy Evropského hospodářského prostoru, mezi které patří i České republika, a také pro uživatele ve Velké Británii a Švýcarsku. Následně by měla být zavedena globálně.
„V praxi to bude fungovat tak, že pokud systém identifikuje daného uživatele pod 18 let, přestane mu zobrazovat personalizované reklamy a reklamy ze senzitivních kategorií, jako jsou gambling nebo alkohol. Uživatelé, které systém identifikuje špatně, mohou předložit doklady, pomocí kterých prokážou, že jsou starší 18 let,“ vysvětluje Tomáš Varga z komunikační skupiny Publicis Group, která je součástí Asociace komunikačních agentur (AKA).
„Omezování inzerce v rámci výkonnostní reklamy je v poslední době častým tématem. K podobnému, ale méně razantnímu opatření jako Google, tedy omezení možností cílení inzerce na osoby mladší 18 let, se rozhodl například i Facebook. Pro nás jako zadavatele neznamená tento update naštěstí to, že bychom reklamu nemohli mladistvým doručit. Omezení ale jistě přinese snížení její efekivity, ať už to bude vyšší cena za zásah nebo nižší míra proklikovosti reklam. Z mého pohledu je to výzva, jak v rámci omezenějších možností personalizovaného cílení reklamy i tak efektivně vytvářet kampaně pro klienty, kterých se to týká,“ říká  Martin Kukačka z digitální a komunikační agentury Dark Side, která je taktéž členem AKA.
Zároveň dodává, že v online prostoru ještě více vzroste například význam influencerů, kteří jsou pro mladistvé velmi relevantním kanálem.
Podle odborníků je nové omezení smysluplné
Tomáš Varga považuje iniciativu Googlu za smysluplnou. „Aktuálně je předčasné dělat závěry a spekulovat, jaký dopad bude mít tato restrikce na reklamní plánování. Google toto omezení bude nejdříve testovat na vybraných trzích a je dost možné, že jeho konkrétní podobu ještě změní. Obecně je ale nová restrikce dobrým krokem a z morálního hlediska dává smysl,“ říká.
Mladiství by měli rovněž mít možnost požádat o odstranění svých fotografií ve vyhledávání přes Google. Obecně by pak mladiství po každém přihlášení k účtu měli mít možnost bezpečného vyhledávání v podobě nového výchozího nastavení. Vše by pak mělo být transparentní a všechny aplikace, které jsou zařazené do tzv. Google rodiny, by měly poskytovat informace o tom, jakým způsobem využívají jejich data. Dále si pak například na kanále YouTube budou moci nastavit speciální režim ochrany soukromí.
Foto: Pixabay
Zdoj: Insighters.cz


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

80 % center IT a podnikových služeb chce více šlápnout do automatizace. I přesto většina zaměstnavatelů z oboru plánuje nábor nových lidí

07.03.2024, Autor: Z blogosféry

Rok 2024 bude rokem pokročilé automatizace a robotizace. V oboru IT a podnikových služeb již dnes roboti zastávají práci, která je ekvivalentem bezmála 20 tisíc pracovních míst, v nadcházejícím roce chce ale 80 % firem z toho oboru projekty automatizace rozšířit i na další zpracovávané procesy a služby.

Migrace českých firem do cloudu pokračuje. Čeho se obávají a co je pravda?

29.02.2024, Autor: Z blogosféry

Během pár let musí více než tisícovka tuzemských firem přejít do cloudu. Důvodem je transformace populárního podnikového softwaru SAP a ukončení podpory stávajícího necloudového řešení na konci roku 2025. Většina firem se tohoto dlouho odkládaného kroku ale stále obává. Jaké mají důvody a jaká je dnes realita?

Drtivá většina firem není na novou úroveň kyberbezpečnosti připravena

27.02.2024, Autor: Z blogosféry

Pouze 2 % českých firem dosahuje úrovně kybernetické bezpečnosti definované aktualizovanou směrnicí o síťové a informační bezpečnosti (NIS2). Vyplývá to z průzkumu společnosti EY ČR, která jej provedla mezi desítkami tuzemských společností z 22 různých odvětví.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama