e-news.cz - kurzy
Reklama

V online platbách chybují i největší evropské e‑shopy

21.09.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
V online platbách chybují i největší evropské e‑shopy

Drtivá většina (devadesát čtyři procent) nejnavštěvovanějších online evropských e-commerce webů obsahuje v procesu dokončení plateb minimálně pět chyb, které mohou zákazníky odradit od nákupu.


Nápravy těchto často banálních chyb by přitom mohly obchodníkům značně zvýšit výnosy, odhalil report, který hodnotil proces dokončení nákupů na 800 největších evropských e-commerce stránkách a analyzoval zpětnou vazbu tisícovky online zákazníků. Report zveřejnila globální technologická společnost Stripe, jejíž cílem je budovat ekonomickou infrastrukturu internetu.
Evropští zákazníci očekávají, že na internetu zaplatí rychle a bez zbytečných průtahů. Pro každého pátého (dvacet jedna procent) by byl online platební proces, který trvá déle než jednu minutu, důvodem, proč online nákup úplně zrušit. Tyto potřeby zákazníků však často nereflektují ani největší evropští obchodníci. Téměř polovina dotázaných zákazníků nakupujících na internetu (čtyřicet čtyři procent) říká, že jim online platba v průměru zabere přes tři minuty. Sedmnáct procent z nich pak nákup kvůli zdlouhavému platebnímu procesu v takovém případě skutečně nedokončila.
Základní chybou procesů online transakcí je například nemožnost využít digitálních peněženek Apple Pay nebo Google Pay. Zásadní roli hraje také chybějící numerická klávesnice pro vložení čísla karty při zobrazení na mobilním telefonu nebo absentující upozornění na špatný formát čísla karty či data platnosti. Nápravy těchto základních chyb by však mohly obchodníkům přinést nemalé výnosy, zvlášť s přihlédnutím k tomu, že až šedesát osm procent nákupů se kvůli zdlouhavým procesům transakce dnes ruší a tím spíše, že se stále více nákupů bude přesouvat do online sféry.
Komplikovaný proces zaplacení nákupu
Co stojí za zdlouhavým procesem dokončování nákupů na internetu?

  • Zákazníci se setkají až u 42 % společností s chybným formátováním platebních informací a s nesprávným zobrazováním chybových zpráv, které na ně upozorňují. Zákazník se např. nemá šanci dozvědět, že zadal neplatné číslo karty nebo se pokusil nákup zaplatit kartou s propadlou platností.
  • Šedesát jedna procent z nich nepodporuje automatické vyplnění kontaktních údajů.
  • V deseti procentech případů si zákazník nemohl automaticky zvolit fakturační adresu i jako adresu doručovací.
  • Sedmdesát pět procent webů neumožňuje zákazníkům uložit své platební údaje pro příští objednávky.

Chybějící optimalizace pro mobilní zařízení
Více než třetina uživatelů (třicet sedm procent) nakupuje ze svého mobilního zařízení. Mít kvalitní a přehledný způsob dokončení objednávky i na malé obrazovce je proto naprosto klíčové. Nedostatečnou a chybovou mobilní verzi však má velká část z 800 hodnocených stránek:

  • 89 % analyzovaných stránek nepodporovalo Apple Pay.
  • 85 % analyzovaných stránek nepodporovalo Google Pay.
  • 20 % stránek automaticky nenabízí numerickou klávesnici pro vyplnění čísla platební karty.

Evropské e-shopy mohou své tržby lehce navýšit
Mnoho evropských předních e-commerce stránek neposkytuje jednoduché a funkční dokončení objednávky zákazníkům napříč státy. Pokud by však adaptovaly své platební metody podle lokality zákazníka, mohly by dosáhnout nových výnosů. Rozdíl by mohlo udělat až sedmnáct procent nakupujících, kteří v posledním roce nedokončili nákup kvůli komplikacím při platbě.
„I zdánlivě detailní závady při procesu dokončení platby nákupu na internetu mohou být příčinou značného poklesu zisků obchodníků. Přesto se s takovými chybami setkáme i ve webových nastaveních nejúspěšnějších světových e-commerce webů. Vytvoření jednoduchého platební formuláře, poskytnutí vhodných platebních metod pro každého zákazníka a optimalizace uživatelsky přívětivého mobilního rozhraní totiž vyžaduje velkou pozornost a neustálou adaptaci,“ doplňuje Marcin Misztal, ředitel společnosti Stripe pro střední a východní Evropu.
Foto: Pixabay
Zdroj: FleishmanHillard


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

80 % center IT a podnikových služeb chce více šlápnout do automatizace. I přesto většina zaměstnavatelů z oboru plánuje nábor nových lidí

07.03.2024, Autor: Z blogosféry

Rok 2024 bude rokem pokročilé automatizace a robotizace. V oboru IT a podnikových služeb již dnes roboti zastávají práci, která je ekvivalentem bezmála 20 tisíc pracovních míst, v nadcházejícím roce chce ale 80 % firem z toho oboru projekty automatizace rozšířit i na další zpracovávané procesy a služby.

Migrace českých firem do cloudu pokračuje. Čeho se obávají a co je pravda?

29.02.2024, Autor: Z blogosféry

Během pár let musí více než tisícovka tuzemských firem přejít do cloudu. Důvodem je transformace populárního podnikového softwaru SAP a ukončení podpory stávajícího necloudového řešení na konci roku 2025. Většina firem se tohoto dlouho odkládaného kroku ale stále obává. Jaké mají důvody a jaká je dnes realita?

Drtivá většina firem není na novou úroveň kyberbezpečnosti připravena

27.02.2024, Autor: Z blogosféry

Pouze 2 % českých firem dosahuje úrovně kybernetické bezpečnosti definované aktualizovanou směrnicí o síťové a informační bezpečnosti (NIS2). Vyplývá to z průzkumu společnosti EY ČR, která jej provedla mezi desítkami tuzemských společností z 22 různých odvětví.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama