e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi změnili svůj přístup k bankovním službám

03.08.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Češi změnili svůj přístup k bankovním službám

Kam se obrátí Čech, který chce převést peníze nebo zkontrolovat zůstatek svého účtu? Už dávno to není pobočka ani počítač. Šedesát jedna procent lidí raději vezme do ruky svůj chytrý telefon, který nosí v kapse.


Nedávný orientační průzkum UniCredit Bank ukázal, že u spravování osobních financí z hlediska času i frekvence využívání výrazně dominuje mobilní bankovnictví a využívání jeho základních funkcí – zadávání plateb, sledování zůstatku či potvrzování plateb na internetu.
Od minulého roku UniCredit Bank, která neustále vyvíjí nové zcela digitální služby, zdvojnásobila počet aktivních uživatelů své mobilní aplikace Smart Banking, prostřednictvím které spravují své finance online. Poslední rok byl z hlediska dominance digitalizace osobních financí Čechů přelomovým. Nejnovější průzkum UniCredit Bank ukázal, že čtyřicet devět procent Čechů aktivně využívá na správu svých financí pouze chytrý telefon a služby mobilního bankovnictví. Třicet šest procent stále preferuje internetové bankovnictví a dalších dvanáct procent obě možnosti kombinuje.

Zdroj: UniCredit Bank

„To, že šedesát jedna procent Čechů aktivně využívá výhod bankovních aplikací potvrzuje, že jsou čeští klienti nakloněni používání digitálních služeb,“ říká Petr Plocek, tiskový mluvčí UniCredit Bank a dodává: „V UniCredit Bank neustále pracujeme na vývoji nových digitálních novinek, které našim klientům usnadní každodenní úkony. Výsledky našeho průzkumu jasně ukazují, že jsou pro klienty nejdůležitější základní funkce mobilního bankovnictví, které vyhledávají prakticky každý den. Letošní průzkum společnosti Scott & Rose, který porovnával mobilní aplikace bank na českém trhu, navíc ohodnotil aplikaci Smart banking od UniCredit Bank jako nejlepší bankovní aplikaci z pohledu dostupnosti základních funkcionalit.“ 
Nejčastěji využívané funkce mobilních bankovních aplikací
Průzkum UniCredit Bank ukázal, že klienti využívají mobilní aplikace především k běžné správě svých financí. Mezi nejpoužívanější funkce mobilního bankovnictví patří zadávání plateb, sledování zůstatku, potvrzování plateb na internetu, sledování historie plateb a přehledy příjmů a výdajů. Popularita online převodů peněz a online zadávaní plateb jde ruku v ruce s vyšší automatizací těchto procesů.  Příkladem je zejména obliba trvalých příkazů, kterých využívá až jedna osmina respondentů. V posledních letech je velkým trendem také placení pomocí QR kódů, sahá k nim až jedna pětina Čechů.

Zdroj: UniCredit Bank

Muži už nedominují ve využívání digitálních služeb
Nejnovější průzkum UniCredit Bank ukázal, že mobilní a internetové bankovnictví využívají v České republice muži i ženy stejně, přestože těmto službám dominovali poměrně dlouhou dobu spíše muži. Zajímavé je také zjištění, že ve stejném průzkumu, který zkoumal situaci na slovenském trhu, byly výsledky trochu jiné. Průzkum obou trhů potvrdil, že jsou si Češi a Slováci v obecných trendech podobní, odlišují se však detaily. Na Slovensku například dominují ve využívání digitálních služeb stále muži. Co se naopak týká mobilních aplikací a jejich funkcí, využívají je Slováci častěji než Češi (šedesát čtyři procent Slováků).
Nemělo by být překvapením, že je mobilní bankovnictví oblíbené především u mladších klientů ve věku 18-26 let (osmdesát tři procent respondentů této věkové kategorie). Internetové bankovnictví naopak upřednostňuje generace ve věku 54-65 let (padesát dva procent respondentů této věkové kategorie).

Zdroj: UniCredit Bank

Ověření účtu kdykoliv a kdekoliv
Dvacet čtyři procent dotázaných uvedlo, že používá aplikaci mobilního bankovnictví alespoň jednou týdně. Necelá polovina (čtyřicet čtyři procent) pak minimálně každý druhý den a devět procent dokonce každý den. Internetové bankovnictví je oblíbenější mezi staršími klienty od 54 let. Jednou týdně jej používá necelá polovinou všech uživatelů (čtyřicet osm procent).  Každý den jej používají pouhé čtyři procenta dotázaných, třicet dva procent však sáhne k službám internetového bankovnictví alespoň obden, což je stále poměrně silná skupina.

Zdroj: UniCredit Bank

Zdroj: UniCredit Bank

Foto: Pixabay

Zdroj: FleishmanHillard


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

80 % center IT a podnikových služeb chce více šlápnout do automatizace. I přesto většina zaměstnavatelů z oboru plánuje nábor nových lidí

07.03.2024, Autor: Z blogosféry

Rok 2024 bude rokem pokročilé automatizace a robotizace. V oboru IT a podnikových služeb již dnes roboti zastávají práci, která je ekvivalentem bezmála 20 tisíc pracovních míst, v nadcházejícím roce chce ale 80 % firem z toho oboru projekty automatizace rozšířit i na další zpracovávané procesy a služby.

Migrace českých firem do cloudu pokračuje. Čeho se obávají a co je pravda?

29.02.2024, Autor: Z blogosféry

Během pár let musí více než tisícovka tuzemských firem přejít do cloudu. Důvodem je transformace populárního podnikového softwaru SAP a ukončení podpory stávajícího necloudového řešení na konci roku 2025. Většina firem se tohoto dlouho odkládaného kroku ale stále obává. Jaké mají důvody a jaká je dnes realita?

Drtivá většina firem není na novou úroveň kyberbezpečnosti připravena

27.02.2024, Autor: Z blogosféry

Pouze 2 % českých firem dosahuje úrovně kybernetické bezpečnosti definované aktualizovanou směrnicí o síťové a informační bezpečnosti (NIS2). Vyplývá to z průzkumu společnosti EY ČR, která jej provedla mezi desítkami tuzemských společností z 22 různých odvětví.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama