e-news.cz - kurzy
Reklama

Za šest měsíců od startu hlásí bankovní identita 3,5 milionu uživatelů

01.07.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Za šest měsíců od startu hlásí bankovní identita 3,5 milionu uživatelů

Bankovní identita, nástroj digitálního ověření totožnosti, má za sebou první půl rok fungování. Za tuto dobu bylo registrováno pět milionů identitních prostředků (cca 3,5 milionu unikátních uživatelů), přičemž samotný způsob ověření si už vyzkoušelo téměř čtvrt milionu bankovních klientů.
Akreditaci pro tuto službu získalo již pět bank, další procesem akreditace prochází, anebo se na ni připravují. Možnosti využití bankovní identity přitom narůstají každým dnem. Služeb, kterých lze na Portálu občana využít, je již více než stovka. V červnu navíc začaly online ověření prostřednictvím bankovní identity nabízet i první firmy.
Díky bankám se digitalizace Česka posunula mílovým krokem vpřed. Od 1. ledna letošního roku si mohou Češi snadno z domova prostřednictvím „bankovní identity“ například vyřídit daně, zkontrolovat si doklady, nebo založit datovou schránku. „Bankovní identita je bezesporu jedním z největších digitalizačních projektů českého bankovního sektoru, který iniciovala a zejména v počáteční fázi úspěšně vedla Česká bankovní asociace. Před několika dny vstoupila bankovní identita do další, velmi významné fáze, když se otevřela i soukromé sféře. Občané ji nově mohou využít i při nákupu zboží a služeb po internetu, což zdaleka neznamená jen nakupování v e-shopech, ale třeba i vyřízení dodávek energií nebo telekomunikačních služeb,“ komentuje fungování bankovní identity Pavel Kolář, gestor Komise digitalizace ČBA, který má v asociaci projekt na starost, a dodává: „Právě díky tomuto zásadnímu kroku považuje Česká bankovní asociace, jako iniciátor projektu a zástupce bank na českém trhu, za potřebné deklarovat směrem k veřejnosti naši představu o výzvách, cílech a o odpovědnosti, kterou ve vztahu k elektronické bankovní identitě vnímáme. Oficiálním prohlášením, se kterým ČBA v této souvislosti nyní přichází, chceme dát jak veřejnosti, tak státu i soukromé sféře jednoznačný signál, že bankovní identita je klíčovým digitalizačním prostředkem, na jehož rozvoji budou banky nadále pracovat a budou do něj investovat významné finanční prostředky.“
Prohlášení České bankovní asociace o výzvách, cílech a o odpovědnosti ve vztahu k elektronické bankovní identitě zahrnuje jasné stanovení cílů, včetně specifikace, jak jich banky chtějí dosáhnout. Zároveň jsou si banky vědomy své společenské odpovědnosti, která je se zavedením a rozvojem elektronické bankovní identity spojena, a jsou připraveny s náležitou péčí zajistit i budoucí rozvoj a zároveň odpovídající vztahy v digitálním ekosystému včetně vysokých etických standardů.
Cíle ČBA v oblasti elektronické bankovní identity a cesta k jejich dosažení
Mezi cíle zavedení elektronické bankovní identity řadíme především

  • Akceleraci digitalizace v Česku a dosažení úrovně vedoucích států
  • Zvyšování digitální i finanční gramotnosti občanů
  • Zlepšení uživatelského komfortu občanů při kontaktu se státem i firmami, a to za využití stávajících a ověřených identifikačních prostředků
  • Zjednodušení online ověření klientů pro firmy a umožnění rychlejší digitalizace procesů, zejména zákaznických

K dosažení těchto cílů jsou banky připraveny

  • Investovat řádově miliardy korun během následujících pěti let do zvyšování bezpečnosti a možnosti ověření online
  • Rozšiřovat povědomí o funkcionalitách a výhodách elektronické bankovní identity prostřednictvím budování vztahů se svými klienty napříč obslužnými kanály
  • Vnímat a zpracovávat podněty a názory ze strany státu i soukromých firem ohledně budoucího směřování elektronické bankovní identity

Foto: Pixabay
Zdroj: ČBA


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

80 % center IT a podnikových služeb chce více šlápnout do automatizace. I přesto většina zaměstnavatelů z oboru plánuje nábor nových lidí

07.03.2024, Autor: Z blogosféry

Rok 2024 bude rokem pokročilé automatizace a robotizace. V oboru IT a podnikových služeb již dnes roboti zastávají práci, která je ekvivalentem bezmála 20 tisíc pracovních míst, v nadcházejícím roce chce ale 80 % firem z toho oboru projekty automatizace rozšířit i na další zpracovávané procesy a služby.

Migrace českých firem do cloudu pokračuje. Čeho se obávají a co je pravda?

29.02.2024, Autor: Z blogosféry

Během pár let musí více než tisícovka tuzemských firem přejít do cloudu. Důvodem je transformace populárního podnikového softwaru SAP a ukončení podpory stávajícího necloudového řešení na konci roku 2025. Většina firem se tohoto dlouho odkládaného kroku ale stále obává. Jaké mají důvody a jaká je dnes realita?

Drtivá většina firem není na novou úroveň kyberbezpečnosti připravena

27.02.2024, Autor: Z blogosféry

Pouze 2 % českých firem dosahuje úrovně kybernetické bezpečnosti definované aktualizovanou směrnicí o síťové a informační bezpečnosti (NIS2). Vyplývá to z průzkumu společnosti EY ČR, která jej provedla mezi desítkami tuzemských společností z 22 různých odvětví.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama