Apogeo
Reklama

Pojišťovny se musí otáčet. Vyřizování událostí se zrychluje díky digitalizaci 

10.08.2023, Autor: red

1 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 5
Pojišťovny se musí otáčet. Vyřizování událostí se zrychluje díky digitalizaci 

Rychlost vyřizování pojistných událostí patří mezi klíčové faktory ovlivňující spokojenost klientů s pojišťovnami. Tuzemský trh je poměrně konkurenční, a tlak na rychlé vyřizování je proto značný. Souhrnně pojišťovny řeší až tisíce případů denně, rychlost likvidace je přitom ostře sledovaná metrika.

„UNIQA loni řešila asi 264 tisíc škod za celý rok, tedy zhruba 723 případů denně,“ říká tisková mluvčí pojišťovny Eva Svobodová. Při takto vysokých počtech událostí není snadné rychlost reakce průměrovat, má na ní totiž vliv řada okolností. V individuálních případech ji může prodloužit například došetřování podkladů. Plnění někdy může probíhat i ve splátkách, typicky je tomu tak například u renty za trvalé újmy na zdraví u povinného ručení. V zájmu ochrany spotřebitele se uplatňuje 3měsíční zákonná lhůta, ve které musí pojišťovna klienta vyrozumět o stavu šetření události. 

„Z praxe ale víme, že pojišťovny jednoznačné události šetří v řádu dnů až týdnů, je to jejich priorita pro spokojenost klientů a všechny procesy digitalizace, automatizace atd. by měly vést k dalšímu urychlování a zjednodušování celého procesu,“ uvedl Tomáš Pavlík, tiskový mluvčí České asociace pojišťoven. Komplikovanější bývá hrazení škod z podnikatelského nebo průmyslového pojištění. Obvykle jde totiž o velké škody, kdy se pojistné plnění vyplácí při postupném dokládání faktur podle postupu opravných prací. Celkové zrychlování likvidací ale dokládají například čísla o postupu likvidace pojistných událostí v rámci jihomoravského tornáda v roce 2021. „Polovina objemu nahlášených pojistných událostí byla vyplacena cca do měsíce po konci události, což je mimořádný výsledek vzhledem k vysokému počtu a celé bezprecedentní události,“ doplňuje Pavlík.

Urychlovačem se stal covid, rychlost vyřizování mají v rukou i klienti

Ve vyřizování pojistných událostí v současnosti dominuje on-line nahlašování s vyplněním formuláře a nahráním fotodokumentace od klienta. Následuje automatický proces, ve kterém mají všichni zúčastnění časovou normu zpracování. „Vyřizování se za poslední roky významně zrychlilo. Přispěla i doba covidová, v rámci níž pojišťovny nastavily procesy tak, aby co možná nejvíce kroků probíhalo on-line a klient se aktivně zúčastnil právě zasláním elektronické dokumentace, bez osobního kontaktu,“ vysvětluje Eva Svobodová z UNIQA pojišťovny. Tento trend pandemii přežil a pro klienty se z něj stala nová norma. UNIQA nyní například u některých škod z úrazového nebo majetkového pojištění přímo garantuje vyřízení do druhého dne nebo do 48 hodin.

To potvrzuje i Generali Česká pojišťovna „Snažíme se všechny momenty v procesu řešení pojistné události nastavit tak, aby byly srozumitelné a rychlé. Tedy aby řešení škody usnadnily a urychlily. V tom nám zásadně pomáhá digitalizace a procesy s ní spojené. Akceleraci přinesla pandemie koronaviru, kdy bylo nutné celou řadu momentů řešit distančně. Významně se tak urychlilo zavádění novinek do praxe,“ říká tiskový mluvčí Jan Marek.

Některé události nicméně vyžadují fyzickou přítomnost likvidátora. Jejich podíl se liší podle odvětví, jedná se ale především o závažné firemní a korporátní škody. Pokud ale zůstaneme u „jednoduchých“ případů, může celé vyřízení trvat pouhý den. Na urychlení procesu má velký vliv sám klient – zejména tím, že dodá dokumentaci v pořádku a kompletní. 

Foto: Pixabay

Zdroj: BEAUFORT s.r.o.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Co ovlivňuje cenu pojištění a jak ji snížit

17.07.2024, Autor: Z blogosféry

Cena pojištění závisí na mnoha faktorech, které se liší podle typu pojištění. Věk, zdravotní stav, hodnota majetku či typ vozidla jsou klíčové aspekty. Správným využitím informací a dostupných nabídek můžete výrazně snížit náklady na pojištění a získat optimální pokrytí.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Jaké připojištění se vyplatí pro cestování do zahraničí?

22.11.2023, Autor: red

Cestování do zahraničí je vzrušujícím dobrodružstvím, při kterém objevujeme nové kultury a prožíváme spoustu zážitků. Také však s sebou nese určitá rizika. Proto je důležité si před cestou sjednat správné cestovní pojištění, které kryje náklady v případě nečekaných zdravotních komplikací a dalších nepříjemných událostí. Za zvážení také stojí, zda se vám nevyplatí některé připojištění k cestovnímu pojištění, které kryje další možná rizika související s cestováním.

Nepodceňujte pojištění domácnosti 

18.10.2023, Autor: Z blogosféry

Krádež, požár nebo třeba povodeň. To jsou jen některé příčiny, které vás mohou připravit o majetek a způsobit vám tak i milionové škody. Jak je lze nahradit? Pomůže vám pojištění domácnosti.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Novela zákona o povinném ručení

05.09.2023, Autor: Z blogosféry

ČR mění podmínky kvůli sjednocení pravidel s ostatními státy EU podle takzvané motorové směrnice. Změny v novele zákona o povinném ručení jsou vnímány jako krok k větší bezpečnosti na silnicích a k ochraně poškozených v případě dopravních nehod.

Pojišťovny se musí otáčet. Vyřizování událostí se zrychluje díky digitalizaci 

10.08.2023, Autor: red

Rychlost vyřizování pojistných událostí patří mezi klíčové faktory ovlivňující spokojenost klientů s pojišťovnami. Tuzemský trh je poměrně konkurenční, a tlak na rychlé vyřizování je proto značný. Souhrnně pojišťovny řeší až tisíce případů denně, rychlost likvidace je přitom ostře sledovaná metrika.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Porucha nebo odtah vozu na dovolené v zahraničí? Povinné ručení ani havarijní pojištění často nestačí

01.07.2023, Autor: Z blogosféry

Jen do Chorvatska, Itálie, Rakouska a na Slovensko se loni podívalo přes dva miliony Čechů. Nejčastěji tam vyrazili autem. Průměrné stáří osobních vozidel v ČR je přitom šestnáct let, což je o čtyři roky více než v celé Evropské unii. Většina starších aut má navíc sjednané pouze povinné ručení, u kterého není asistence v zahraničí žádná nebo je jen základní. Proto je před cestou důležité asistenční služby ověřit, případně si sjednat připojištění vozidla po dobu dovolené.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama