Apogeo
Reklama

Závody v digitalizaci ženou velkoobchody k růstu

20.08.2024, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Závody v digitalizaci ženou velkoobchody k růstu

Velkoobchodní sektor čelí v posledních letech řadě výzev, ať už to byla omezení spojená s covidovou pandemií, nebo dosud trvající vliv konfliktu na Ukrajině. Velkoobchodní společnosti jsou však pod tlakem také kvůli rychlému tempu postupující digitalizace procesů, včetně zavádění nástrojů umělé inteligence. I přes obtížné podmínky se, ale velkoobchodnímu sektoru předpovídá v nejbližších letech silný růst.

Podle analýzy společnosti Research and Market o globálním velkoobchodním trhu dosáhl loni jeho objem 49,5 bilionu amerických dolarů. V letošním roce by to podle odhadů mělo být celosvětově 53 bilionů dolarů. Růst trhu je možný díky pokračujícímu zotavení dodavatelských řetězců, očekávanému hospodářskému růstu, rozvoji e-commerce a technologickým inovacím. V roce 2028 by objem velkoobchodního trhu měl přesáhnout 68 milionů dolarů.

Digitalizací a zefektivněním provozu prochází velkoobchodní společnosti také v Česku. Po covidovém útlumu sektor rekordně narostl. I přes složitou geopolitickou situaci se jeho celkový obrat v roce 2022 zvýšil oproti předcházejícímu roku o více než třetinu na 4,5 bilionu korun, jak uvádí Český statistický úřad.

Hlídání trendů, konkurence i potřeb zákazníků

Pro úspěšný růst velkoobchodní firmy je klíčové nejen pochopit aktuální trendy, ale také se neustále přizpůsobovat požadavkům trhu. Analýza dat a její správné vyhodnocování se po úspěšném zavedení v maloobchodě, jak si můžeme už nějaký čas všimnout v supermarketech a internetových obchodech, postupně dostává i do velkoobchodu a ve velmi krátké době bude hrát klíčovou roli pro udržení zákazníků.

Pravidelný monitoring a analýza konkurence umožňují identifikovat nové příležitosti a přizpůsobit nabídku tak, aby odpovídala aktuálním potřebám zákazníků. Například německý velkoobchodní gigant Metro AG pravidelně provádí hloubkové tržní analýzy, které mu umožňují nejen reagovat na změny, ale také aktivně předvídat nové trendy a potřeby zákazníků.

S tím souvisí i zkvalitňování zákaznického servisu, jež hraje v současné době zásadní roli v udržení loajality zákazníků. Průzkum společnosti PwC potvrdil, že lidé při nakupování kladou stále větší důraz na kvalitu poskytovaných služeb, a firmy, které dokážou nabídnout vynikající zákaznickou zkušenost, získávají významnou konkurenční výhodu. Dokonce 32 procent účastníků průzkumu uvedlo, že stačí jediná špatná zkušenost, aby zanevřeli na do té doby oblíbenou značku. V praxi to znamená, že velkoobchody by měly investovat do školení personálu a zavádění technologií, které zlepší komunikaci se zákazníky.

Nižší náklady, lepší dostupnost zboží

Dalším klíčovým prvkem pro úspěšné fungování velkoobchodů je efektivní řízení zásob. Systémy řízení skladů, které využívají moderní technologie, dokážou snížit náklady a zároveň zlepšit dostupnost produktů. V praxi to znamená, že firmy, které investují do těchto systémů, mohou výrazně omezit přebytečné zásoby a zároveň zajistit, že je požadované zboží vždy k dispozici. Stačí jim díky tomu menší skladovací prostory a mají více volných prostředků, což prospívá cash flow.

Dobře připravené finanční plánování a důsledné sledování nákladů jsou rovněž klíčové pro udržení ziskovosti a dlouhodobé stability velkoobchodních firem. Detailní finanční plány pomáhají firmám nejen předcházet finančním problémům, ale též efektivně řídit zdroje.

Inovace pomáhají udržet konkurenceschopnost

Naprostou nezbytností pro zvýšení celkové efektivity provozu jsou pak technologické inovace. Důraz na digitalizaci a využívání umělé inteligence prostupuje napříč velkoobchodními odvětvími i příbuznými oblastmi, jako jsou logistika nebo výroba. Bez nich společnosti ztrácejí konkurenceschopnost.

Například studie od Deloitte ukázala, že investice do ERP systémů a automatizace mohou významně zlepšit přesnost a rychlost operací. Velkoobchody, které implementují tyto technologie, mají lepší kontrolu nad svými procesy a mohou lépe reagovat na změny. Kupříkladu společnost Walmart, která do provozu začlenila pokročilé ERP systémy, dosáhla nejen zvýšení efektivity, ale i lepšího řízení nákladů, což se pozitivně odrazilo na její ziskovosti.

Foto: Pixabay

Zdroj: Lesensky PR


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

AI může za rok zvýšit hodnotu českých firem o 16 %

12.09.2024, Autor: Z blogosféry

Firmy v Česku se k umělé inteligenci staví pozitivně. 83 % z nich již AI využívá nebo plánuje zavést do svých procesů. Ačkoliv se téměř čtyři z deseti obávají nedostatku kvalifikovaných pracovníků, predikce ukazují, že by AI mohla do roku 2025 zvýšit hodnotu českých firem v průměru o 16 %.

Nebezpečí na síti: Jak zabránit odcizení profilů a kybernetickým hrozbám

11.09.2024, Autor: Z blogosféry

Kybernetická bezpečnost se v dnešní digitální době stává stále důležitějším tématem. Vzestup kybernetických útoků a odcizení profilů na sociálních sítích představuje vážnou hrozbu pro jednotlivce i organizace. Útočníci využívají pokročilé techniky a nástroje k zneužití zranitelností v online prostředí, a proto je nezbytné znát metody prevence a ochrany. Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha, sdílí svůj odborný názor na účinné typy ochrany před kybernetickými hrozbami a upozorňuje na nejčastější chyby, kterých se uživatelé dopouštějí.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Počet kybernetických podvodů dramaticky roste

04.09.2024, Autor: Z blogosféry

Česká bankovní asociace (ČBA) upozorňuje na pokračující nárůst kybernetických útoků, které cílí na klienty bank po celé České republice. Jen za prvních sedm měsíců tohoto roku bylo napadeno 49 436 klientů, což představuje nárůst o 37 % oproti stejnému období loňského roku. Díky efektivním zásahům se podařilo bankám od počátku roku ochránit svým klientům více než 4 miliardy korun, přičemž nejvyšší doposud zachráněná částka na jednoho klienta činila 13 milionů korun.  

e-news.cz - kurzy
e-news.cz
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Závody v digitalizaci ženou velkoobchody k růstu

20.08.2024, Autor: Z blogosféry

Velkoobchodní sektor čelí v posledních letech řadě výzev, ať už to byla omezení spojená s covidovou pandemií, nebo dosud trvající vliv konfliktu na Ukrajině. Velkoobchodní společnosti jsou však pod tlakem také kvůli rychlému tempu postupující digitalizace procesů, včetně zavádění nástrojů umělé inteligence. I přes obtížné podmínky se, ale velkoobchodnímu sektoru předpovídá v nejbližších letech silný růst.

Paula Januskiewicz: Rozumět infrastruktuře není totéž jako na ni umět útočit

08.08.2024, Autor: red

Množství kybernetických útoků nebude menší. Smiřme se s tím a braňme se. I tak by se dala shrnout slova Pauly Januszkiewicz, polské kyberbezpečnostní expertky, která na jaře vystoupila na Security 2024, výroční konferenci Aricomy věnované právě trendům v oblasti IT bezpečnosti. Januskiewicz, jejíž společnost CQURE už má po světě čtyři pobočky, mluvila o tom, proč firmy a instituce neumí útokům odolávat, jak získat víc odborníků i kam obor směřuje.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

DDoS útoky jsou stále cílenější, útočníci se zaměřují na DNS

11.07.2024, Autor: red

Trendem současných DDoS útoků je nárůst kvality a efektivity. Podle analýzy české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, DDoS útoky zneužívají v posledních týdnech stále více tzv. DNS servery. Ty jsou klíčové pro fungování internetu tak, jak jej známe – uživatelům totiž zajišťují otevření požadované internetové stránky.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz
e-news.cz - kurzy
Reklama