e-news.cz - kurzy
Reklama

V online platbách chybují i největší evropské e‑shopy

21.09.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
V online platbách chybují i největší evropské e‑shopy

Drtivá většina (devadesát čtyři procent) nejnavštěvovanějších online evropských e-commerce webů obsahuje v procesu dokončení plateb minimálně pět chyb, které mohou zákazníky odradit od nákupu.


Nápravy těchto často banálních chyb by přitom mohly obchodníkům značně zvýšit výnosy, odhalil report, který hodnotil proces dokončení nákupů na 800 největších evropských e-commerce stránkách a analyzoval zpětnou vazbu tisícovky online zákazníků. Report zveřejnila globální technologická společnost Stripe, jejíž cílem je budovat ekonomickou infrastrukturu internetu.
Evropští zákazníci očekávají, že na internetu zaplatí rychle a bez zbytečných průtahů. Pro každého pátého (dvacet jedna procent) by byl online platební proces, který trvá déle než jednu minutu, důvodem, proč online nákup úplně zrušit. Tyto potřeby zákazníků však často nereflektují ani největší evropští obchodníci. Téměř polovina dotázaných zákazníků nakupujících na internetu (čtyřicet čtyři procent) říká, že jim online platba v průměru zabere přes tři minuty. Sedmnáct procent z nich pak nákup kvůli zdlouhavému platebnímu procesu v takovém případě skutečně nedokončila.
Základní chybou procesů online transakcí je například nemožnost využít digitálních peněženek Apple Pay nebo Google Pay. Zásadní roli hraje také chybějící numerická klávesnice pro vložení čísla karty při zobrazení na mobilním telefonu nebo absentující upozornění na špatný formát čísla karty či data platnosti. Nápravy těchto základních chyb by však mohly obchodníkům přinést nemalé výnosy, zvlášť s přihlédnutím k tomu, že až šedesát osm procent nákupů se kvůli zdlouhavým procesům transakce dnes ruší a tím spíše, že se stále více nákupů bude přesouvat do online sféry.
Komplikovaný proces zaplacení nákupu
Co stojí za zdlouhavým procesem dokončování nákupů na internetu?

  • Zákazníci se setkají až u 42 % společností s chybným formátováním platebních informací a s nesprávným zobrazováním chybových zpráv, které na ně upozorňují. Zákazník se např. nemá šanci dozvědět, že zadal neplatné číslo karty nebo se pokusil nákup zaplatit kartou s propadlou platností.
  • Šedesát jedna procent z nich nepodporuje automatické vyplnění kontaktních údajů.
  • V deseti procentech případů si zákazník nemohl automaticky zvolit fakturační adresu i jako adresu doručovací.
  • Sedmdesát pět procent webů neumožňuje zákazníkům uložit své platební údaje pro příští objednávky.

Chybějící optimalizace pro mobilní zařízení
Více než třetina uživatelů (třicet sedm procent) nakupuje ze svého mobilního zařízení. Mít kvalitní a přehledný způsob dokončení objednávky i na malé obrazovce je proto naprosto klíčové. Nedostatečnou a chybovou mobilní verzi však má velká část z 800 hodnocených stránek:

  • 89 % analyzovaných stránek nepodporovalo Apple Pay.
  • 85 % analyzovaných stránek nepodporovalo Google Pay.
  • 20 % stránek automaticky nenabízí numerickou klávesnici pro vyplnění čísla platební karty.

Evropské e-shopy mohou své tržby lehce navýšit
Mnoho evropských předních e-commerce stránek neposkytuje jednoduché a funkční dokončení objednávky zákazníkům napříč státy. Pokud by však adaptovaly své platební metody podle lokality zákazníka, mohly by dosáhnout nových výnosů. Rozdíl by mohlo udělat až sedmnáct procent nakupujících, kteří v posledním roce nedokončili nákup kvůli komplikacím při platbě.
„I zdánlivě detailní závady při procesu dokončení platby nákupu na internetu mohou být příčinou značného poklesu zisků obchodníků. Přesto se s takovými chybami setkáme i ve webových nastaveních nejúspěšnějších světových e-commerce webů. Vytvoření jednoduchého platební formuláře, poskytnutí vhodných platebních metod pro každého zákazníka a optimalizace uživatelsky přívětivého mobilního rozhraní totiž vyžaduje velkou pozornost a neustálou adaptaci,“ doplňuje Marcin Misztal, ředitel společnosti Stripe pro střední a východní Evropu.
Foto: Pixabay
Zdroj: FleishmanHillard


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Sněmovna schválila zásadní zákon o kyberbezpečnosti. Nové povinnosti se dotknou i solárních elektráren a bateriových úložišť

08.05.2025, Autor: Z blogosféry

Firmy čekají nové požadavky v oblasti kybernetické bezpečnosti. Přijetí nového zákona představuje významný krok v regulaci kyberochrany v České republice. Tento právní předpis implementuje evropskou směrnici NIS 2 a navazuje na Akt o kybernetické bezpečnosti. Jeho cílem je reagovat na rostoucí kybernetické hrozby a zvýšit úroveň ochrany služeb v klíčových sektorech.

Zákon o kybernetické bezpečnosti přináší firmám vysoké náklady i rizika

29.04.2025, Autor: Z blogosféry

Poslanecká sněmovna v pátek schválila nový zákon o kybernetické bezpečnosti, který implementuje evropskou směrnici NIS2 do českého právního řádu. Legislativní novinka, jež by měla nabýt účinnosti v červenci 2025, přináší zásadní změny pro tisíce podniků napříč klíčovými odvětvími.

Z plného potenciálu umělé inteligence těží jen pětina firem

24.04.2025, Autor: Z blogosféry

Skutečné přínosy AI zatím dokáže vytěžit pouze minimum podniků. Podle studie konzultační společnosti McKinsey z března tohoto roku sice používá některý z nástrojů umělé inteligence přes 50 procent světových firem, k přelomovým změnám se ale odhodlá pouze menšina.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Recall: Pomůcka pro zapomínající, nebo obrovské bezpečnostní riziko?

24.04.2025, Autor: Vojtěch Benda

Microsoft se i přes odpor bezpečnostních expertů opět snaží spustit kontroverzní aplikaci Recall, která každých několik sekund fotí obrazovku uživatele. Po řadě výtek bylo provedeno několik zásadních úprav, otázkou zůstává, zda budou stačit, nebo Recall zůstane bezpečnostní noční můrou.

Budoucnost AI v ČR: lokální servery, vyšší bezpečnost, lepší výkon

07.04.2025, Autor: Z blogosféry

Od automatizace v e-commerce přes zrychlené programování až po analýzu právních dokumentů – umělá inteligence (AI) dnes mění český byznys. Ale kde se tyto výpočty reálně odehrávají? Na jaké infrastruktuře běží, kdo ji poskytuje a jaké jsou rozdíly mezi globálním a lokálním řešením?

Kybernetický zákon se dotkne firem, které o tom ani netuší

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Vznikající zákon o kybernetické bezpečnosti se v tuzemsku dotkne odhadem 6 až 10 tisíc subjektů. Řada firem přitom vůbec netuší, že se přísnými podmínkami bude muset řídit. Háček totiž spočívá v tom, že se na ně zákon může vztahovat kvůli jejich vedlejším či doplňkovým aktivitám, nikoliv kvůli jejich hlavní podnikatelské činnosti.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Kybernetickým útokům v poslední době čelila každá čtvrtá firma. Situace se brzy může výrazně zhoršit

31.03.2025, Autor: Z blogosféry

Čerstvou zkušenost s kybernetickými útoky má více než čtvrtina českých firem. Každá osmá dokonce v posledních letech z tohoto důvodu přišla o data. Vyplývá to z průzkumu společnosti eD system. Aktuálně navíc hrozí, že počet zranitelných firem ještě skokově naroste, až 14. října skončí podpora operačního systému Windows 10. Ten stále ještě používá více než 40 % firem.

AI transformuje bankovnictví: jaké změny už u bank vidíme a čekáme? 

19.03.2025, Autor: Z blogosféry

V době, kdy digitální bankovnictví nabírá na síle, stává se umělá inteligence v bankovnictví klíčovým nástrojem pro finanční instituce po celém světě. Není divu: technologie, které stojí za chatboty, analytickými systémy nebo automatizovanými procesy, mění dosavadní pravidla hry a vytvářejí zcela nové možnosti pro banky, zprostředkovatele i samotné klienty.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama