Sberbank meziročně navýšila počet interních procesů zpracovaných roboty o čtyřicet procent. Od konce roku 2020 též banka robotizovala první procesy přímo pro klienty, a to zpracování žádostí z nového e-shopu Sberbank.
Díky nasazení robota banka zvýšila efektivitu zpracování žádostí o půjčky, které klienti podali právě prostřednictvím e-shopu, zlepšila zákaznickou zkušenost a zkvalitnila servis pro klienty.
„I přes obtížnou situaci v roce 2020 se nám podařilo implementaci robotů do našich procesů dále rozvíjet a nyní jsme již dosáhli počtu čtyřicet tři robotických procesů. Částečně jsme robotizovali první opravdu klasický front office proces – nový e-shop Sberbank,“ vysvětluje Vratislava Šestáková, Head of Operations Sberbank, která má robotizaci v bance na starosti.
Robot v e-shopu během tři týdnů od nasazení provedl 312 procesů. Ušetřil tak čas zaměstnancům call centra při zadávání dat nových klientů do bankovního systému. Úspora je asi deset minut lidské práce na jednom procesu. Celkově tak robot během prosince lidem ušetřil padesát dva hodin práce. Další výhodou robota je přesnost a konzistence zadávání klientských dat, lepší kontrola procesu díky následnému reportování z robotových dat a větší odolnost vůči špičkám v poptávce klientů. Zaměstnancům call centra navíc uvolnil ruce na to, aby se mohli primárně věnovat komunikaci s klienty. Klíčové je však zkrácení doby vyřízení žádosti pro žadatele o půjčku, kteří nyní dostanou své peníze rychleji.
Díky nasazení robota banka zvýšila efektivitu zpracování žádostí o půjčky, zlepšila zákaznickou zkušenost a zkvalitnila servis pro klienty. Banka nadále v robotizaci pokračuje a nyní připravuje automatizaci procesů v jejím novém mobilním a internetovém bankovnictví.
Foto: pixabay.com
Zdroj: Sberbank CZ, a.s.
Sberbank meziročně využívá o čtyřicet procent procent více roboty
26.01.2021, Autor: Z blogosféry