e-news.cz - kurzy
Reklama

Průzkum: Všechny faktury vznikají digitálně, ale tři ze čtyř firem v Česku si je stále tisknou na papír

21.03.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Průzkum: Všechny faktury vznikají digitálně, ale tři ze čtyř firem v Česku si je stále tisknou na papír

Dokumenty v rámci firmy si zaměstnanci posílají nejčastěji e-mailem, ale pokud je třeba je podepsat, vytisknou si je a podepíší propiskou, vyplývá z průzkumu společnosti Software602 zaměřeného na oběh dokumentů v českých firmách.
Tradice papírových faktur, které se ručně podepisují a razítkují, je v Česku stále velmi silná. I když v dnešní době už všechny faktury vznikají digitálně na počítačích nebo noteboocích, drtivá většina tuzemských firem je poté vytiskne na papír a nakládá s nimi ve fyzické podobě. Vyplývá to z průzkumu společnosti Software602, který ve dnech 8. až 10. března 2021 realizovala agentura Instant Research na vzorku 525 firemních manažerů odpovědných za IT zakázky. Tisk faktur připustilo 74,1 procenta respondentů, výhradně elektronické verze využívá pouze 25,9 procenta oslovených.
Především v papírové podobě také většina firem podepisuje různé další dokumenty: vedle faktur i objednávky nebo smlouvy. Připouští to šedesát devět procent IT pracovníků zapojených do průzkumu. Elektronický podpis v takových případech používá čtvrtina respondentů, přičemž šestnáct procent stačí prostý elektronický podpis a 8,6 procenta používá kvalifikovaný elektronický podpis. Cloudové služby pro podepisování využívá pouze 1,5 procenta oslovených.
Více než polovina firem uzavírá smlouvy na papíře
„Je zajímavé, že oběh dokumentů ve firmách se už většinou děje elektronicky, ale ne příliš sofistikovaně. Převažuje zasílání e-mailem, které uvedlo čtyřicet jedna procent respondentů. Pouze čtvrtina oslovených IT pracovníků používá nějaký systém pro správu a oběh dokumentů, ať už jde o interní řešení ve firmě (14, 1 procenta) nebo nějaký chytrý systém využitelný i vzdáleně (10,9 procenta). Více než čtvrtina respondentů (26,3 procenta) si předává dokumenty fyzicky v papírové podobě,“ říká Michal Vejvoda, Business Development ve společnosti Software602.
Papírová forma nadále převažuje u uzavírání smluv s klienty. Upřednostňuje ji 53,5 procenta oslovených firem, pro něž je nejsnadnější takové smlouvy podepisovat ručně. E-mailem si smlouvy zasílá a elektronicky je podepisuje 27,6 procenta respondentů a datovou schránku pro uzavírání smluv využívá pouze osm procent dotazovaných. Ještě méně využívaná je pro tento účel některá z cloudových služeb pro podepisování (uvedlo ji 1,3 procenta respondentů).
Software602 v této souvislosti nabízí několik řešení, jak zajistit bezproblémové fungování firem bez ohledu na to, zda jsou zaměstnanci přítomní v kanceláři, či nikoli:

  • Používáte datovou schránku a hledáte nástroj pro elektronické podpisy? Zjednodušte si elektronické podepisování a zasílání smluv a PDF dokumentů s aplikací Signer. Pro živnostníky a školy, společnost vzhledem k dopadům pandemie, uvolnila tuto aplikaci v dubnu minulého roku zcela zdarma.
  • Hledáte aplikaci na oběh dokumentů s workflow pro schvalování smluv s elektronickým podpisem aniž byste museli utrácet za tokeny nebo jiná zařízení k uchování certifikátů pro elektronický podpis? Potřebujete vyřešit schvalování žádostí o dovolenou, o proplacení faktury nebo drobných nákladů v agendovém workflow ve firmě během hromadného home office? Digitalizujte s cloudovou aplikací Sofa.
  • Potřebujete se rychle dostat k archivním dokumentům na home office? Ať už jde o smlouvy, spisy, datové zprávy nebo e-maily z vybraných poštovních účtů, s jejich dlouhodobou archivací vám pomůže DocsMaster. Oceníte ho jak v kanceláři, tak při práci z domova nebo odkudkoli, kde se zrovna nacházíte.

Foto: Pixabay
Zdroj: TAKTIQ COMMUNICATIONS
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

S blížícími se Vánocemi narůstá počet kyberútoků na malé a střední firmy

20.11.2024, Autor: Z blogosféry

Období před vánočními svátky a koncem roku je pro většinu malých a středních firem nejrušnějším obdobím roku. A totéž platí i pro kyberzločince. Úměrně tomu, jak prudce narůstá počet online transakcí, navyšují své aktivity i kyberzločinci pokoušející se využít případných zranitelností, především v systémech malých a středních podniků.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Počet kyberútoků vzrostl o 75 % a dosáhl historického maxima

10.11.2024, Autor: Z blogosféry

Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies zveřejnila novou analýzu kyberzločinu. Ve 3. čtvrtletí 2024 se počet kyberútoků vyšplhal na historické maximum, v průměru čelila jedna společnost 1 876 útokům týdně, což je meziroční nárůst o 75 % a nárůst o 15 % oproti předchozímu čtvrtletí.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Správa služieb pre IBM zariadenia

24.10.2024, Autor: red

Investícia do IT infraštruktúry je kľúčovým krokom pre mnohé organizácie, a preto je nevyhnutné optimalizovať prostredie tak, aby bolo spoľahlivé, bezpečné a pripravené na rýchle riešenie prípadných problémov.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama