e-news.cz - kurzy
Reklama

Průkopníci digitalizace v Česku? Finanční instituce a veřejná správa

06.11.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Průkopníci digitalizace v Česku? Finanční instituce a veřejná správa

Velký digitální audit firem v České republice provedla společnost Software602. Prostřednictvím agentury Ipsos zjišťovala, jak jsou společnosti a instituce v různých oborech digitalizované – od interního oběhu dokumentů přes jejich podepisování a archivaci.
Finanční instituce a veřejná správa v České republice nejvíc využívají výhod, které jim skýtá digitalizace interních procesů. Zjednodušeně řečeno se tak nejvíc ze všech oborů obejdou bez papírové agendy, kterou nahradily elektronickou komunikací a digitální formou schvalovacích procesů. Naopak mezi obory v Česku nejméně digitalizované patří gastronomie a vzdělávací instituce. Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos pro společnost Software602, kterého se zúčastnilo 1050 respondentů.
Průzkum se zaměřil na všechny typy firem podle velikosti: od malých do 50 zaměstnanců, přes střední s 50 až 250 zaměstnanci až po velké firmy a korporace více než s 250 zaměstnanci. Obsáhl víc než desítku oborů, konkrétně pak automobilový průmysl, stavebnictví, dopravu, zemědělství a rybolov, obchod, gastronomii, finančnictví, kulturu, zdravotnictví, vzdělávací instituce, služby a veřejnou správu.
Víc než polovina firem ve finančnictví a úřadů veřejné správy podle výsledků průzkumu používá systém elektronického oběhu dokumentů. Ve finančnictví je to 58,3 % firem a u veřejné správy 54,4 % úřadů. Plně elektronicky řeší oběh dokumentů i polovina (50 %) kulturních institucí. Na opačném konci žebříčku skončily gastronomické provozy, jež vykazují digitalizaci oběhu dokumentů jen v 28,1 % případů, a vzdělávací instituce, u nichž tak činí 28,6 % subjektů.
Digitalizace firmám usnadňuje práci
„Obecně se dá říct, že ve finančnictví a veřejné správě se digitalizuje nejvíce. Firmy a instituce v těchto oborech také nejčastěji používají elektronický podpis, a to téměř shodně v 54 % případů. U všech další oborů to je výrazně míň, například v automobilovém průmyslu elektronicky podepisuje jen 18,6 % firem a ve stavebním 19,4 %,“ upozorňuje Michal Vejvoda, Business Development společnosti Software602. Takřka tři čtvrtiny firem ve finančnictví (72,9 %) a na úřadech veřejné správy (72,8 %) také umějí zpětně elektronicky vyhledat, kdo, co a kdy interně schválil. V zemědělství to je jen třetina (34,1 %).
Zajímavý boom zažívá identifikace uživatelů prostřednictvím BankID. Mezi firmami jde o nejčastější způsob identifikace na internetu. Nejvíc ho používají kulturní instituce (50 %) a služby (40,1 %), nemíň pak organizace v zemědělství (15,4 %), u nichž naopak vede MojeID (34,6 %).
„Digitalizací interních procesů můžou firmy a instituce významně ušetřit čas i peníze. Ať už jde o možnost vynaložit čas na jinou práci, nebo úspory za spotřebovaný papír, tisk, prostory na archivaci fyzických dokumentů nebo o prostý fakt, že při elektronickém oběhu a schvalování dokumentů uživatelé nemusejí být fyzicky přítomní v kanceláři a můžou na nich pracovat odkudkoli,“ konstatuje Michal Vejvoda ze Software602.
Tři kroky k úspěšné digitalizaci firemních procesů:

  • Ujasněte si, jakou agendu byste chtěli digitalizovat a jaké by to mělo přinést výsledky. Jasnou analýzou stávajícího stavu si usnadníte práci při hledání vhodného řešení pro svou společnost.
  • Mluvte o svém záměru se zaměstnanci, můžou vás přivést k dalším podnětům. Zároveň je lepší, když se na chystané digitalizaci firmy také podílejí, budou tak ochotněji přistupovat ke změnám, které je čekají.
  • Myslete dopředu na možnost rozšíření digitální agendy o další služby, k nimž byste mohli časem přejít. Volte taková řešení, která lze modulárně doplňovat o další funkce, aniž by to znamenalo měnit celý systém. Takovým ultimátním řešení bezpapírové kanceláře je například aplikace Sofa od Software602.

Foto + Zdroj: TAKTIQ COMMUNICATIONS


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

S blížícími se Vánocemi narůstá počet kyberútoků na malé a střední firmy

20.11.2024, Autor: Z blogosféry

Období před vánočními svátky a koncem roku je pro většinu malých a středních firem nejrušnějším obdobím roku. A totéž platí i pro kyberzločince. Úměrně tomu, jak prudce narůstá počet online transakcí, navyšují své aktivity i kyberzločinci pokoušející se využít případných zranitelností, především v systémech malých a středních podniků.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Počet kyberútoků vzrostl o 75 % a dosáhl historického maxima

10.11.2024, Autor: Z blogosféry

Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies zveřejnila novou analýzu kyberzločinu. Ve 3. čtvrtletí 2024 se počet kyberútoků vyšplhal na historické maximum, v průměru čelila jedna společnost 1 876 útokům týdně, což je meziroční nárůst o 75 % a nárůst o 15 % oproti předchozímu čtvrtletí.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Správa služieb pre IBM zariadenia

24.10.2024, Autor: red

Investícia do IT infraštruktúry je kľúčovým krokom pre mnohé organizácie, a preto je nevyhnutné optimalizovať prostredie tak, aby bolo spoľahlivé, bezpečné a pripravené na rýchle riešenie prípadných problémov.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama