e-news.cz - kurzy
Reklama

Obrat českých e-shopů přesáhl ve třetím čtvrtletí čtyřicet šest miliard korun. Zájem byl o investiční zlato a numismatiku

19.10.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Obrat českých e-shopů přesáhl ve třetím čtvrtletí čtyřicet šest miliard korun. Zájem byl o investiční zlato a numismatiku

Oblast e-commerce v České republice nadále roste. Ve třetím čtvrtletí letošního roku dosáhl obrat tuzemských e-shopů 46,77 miliard korun, což je o dvacet procent více než v předpandemickém roce 2019. Během léta, které je obvykle nejslabším obdobím roku, přibylo v Česku 2 860 nových e-shopů. Podle společnosti Shoptet jich zde aktuálně funguje 42 173.
I přes rekordní výsledky v roce 2020 se českým e-shopům stále daří růst. Covidová opatření oblasti e-commerce bezpochyby pomohla v rychlejším růstu, i přesto si však e-shopy i ve třetím čtvrtletí letošního roku dokázaly v meziročním srovnání udržet rostoucí tendenci.
„Situace okolo koronaviru bezpochyby pomohla odvětví e-commerce k rychlejšímu růstu. Nárůst ve třetím kvartálu letošního roku sice zpomalil, ale v meziročním srovnání se obrat e-shopů stále zvyšuje,” komentuje vývoj Samuel Huba, CEO společnosti Shoptet, která má pod svými křídly již více než 28 000 e-shopů a působí v Česku, na Slovensku a Maďarsku.
„Předvánoční nakupování a s tím spojená přeprava zásilek je pro celou e-commerce vždy obrovská výzva. V letošním roce bude s uspokojením poptávky pomáhat stále rostoucí síť automatických výdejních boxů. Vidíme to na našich Z-BOXech, do kterých jsme od loňského podzimu doručili již téměř milion zásilek. Klienti na na nich oceňují to, že jsou bezobslužné a nepotřebují být pro svůj provoz napojení na elektrickou síť, výhodou je také samozřejmě jejich dostupnost v režimu 24/7,“ říká Milan Šmíd, marketingový ředitel společnosti Packeta, majitele Zásilkovny.
Nárůst oproti roku 2019 je i v letním období výrazný
Oproti druhému čtvrtletí letošního roku zaznamenaly e-shopy v červenci, srpnu a září pokles nákupů, což potvrzuje i snížení ceny za průměrnou objednávku. Za tu lidé ve třetím čtvrtletí utratili v průměru 1 759 korun. V letošním roce byla tato částka nejvyšší v květnu, kdy se vyšplhala na 2 080 korun. Zároveň se v daném období rozšířil trh o 2 860 nových e-shopů.
„Letní měsíce v e-commerce znamenají ve srovnání se zbytkem roku povětšinou nižší tržby a ani letošní rok není výjimkou. Pokud však srovnáme stejné období v roce 2019, tedy před všemi proti covidovými opatřeními, je nárůst tržeb výrazný, a to přibližně o dvacet procent. Lidé si online nákupy oblíbili a e-commerce má v sobě i do budoucna velký potenciál,” říká Huba.
Vzrostl zájem o nepeněžní investice
Nejvíce rostoucí kategorií v daném období ve srovnání s druhým čtvrtletím letošního roku byla oblast sběratelství. A to konkrétně o 145 procent. Nárůst se týkal zejména e-shopů, které nabízejí investiční zlato a numismatiku.
„Nárůst zájmu o drahé kovy v podobě mincí nebo slitků pozorujeme již od prvního čtvrtletí roku 2019 a pokračuje i v současné době. V souvislosti s omezeními, které byly zavedeny na základě opatření COVID, se spousta klientů přesunula do online prostoru. Pro Českou mincovnu to znamenalo nárůst prodejů přes e-shop o více jak třicet procent. K významným vlivům zvýšeného zájmu o ryzí kovy v poslední době přibývá i mediální informace ohledně míry inflace,“ říká Jaroslav Černý z České mincovny.
Druhý největší mezikvartální nárůst (o třicet sedm procent) zaznamenaly e-shopy s erotickým zbožím. „O třetí místo se dělí sektor cestování a kosmetiky, oba vzrostly zhruba o dvacet osm procent. Naopak nejvyšší pokles pocítila kategorie květin a zahradničení,” doplňuje Huba.
Foto: Pixabay
Zdroj: Dark Side


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

S blížícími se Vánocemi narůstá počet kyberútoků na malé a střední firmy

20.11.2024, Autor: Z blogosféry

Období před vánočními svátky a koncem roku je pro většinu malých a středních firem nejrušnějším obdobím roku. A totéž platí i pro kyberzločince. Úměrně tomu, jak prudce narůstá počet online transakcí, navyšují své aktivity i kyberzločinci pokoušející se využít případných zranitelností, především v systémech malých a středních podniků.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Počet kyberútoků vzrostl o 75 % a dosáhl historického maxima

10.11.2024, Autor: Z blogosféry

Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies zveřejnila novou analýzu kyberzločinu. Ve 3. čtvrtletí 2024 se počet kyberútoků vyšplhal na historické maximum, v průměru čelila jedna společnost 1 876 útokům týdně, což je meziroční nárůst o 75 % a nárůst o 15 % oproti předchozímu čtvrtletí.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Správa služieb pre IBM zariadenia

24.10.2024, Autor: red

Investícia do IT infraštruktúry je kľúčovým krokom pre mnohé organizácie, a preto je nevyhnutné optimalizovať prostredie tak, aby bolo spoľahlivé, bezpečné a pripravené na rýchle riešenie prípadných problémov.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama