e-news.cz - kurzy
Reklama

Finanční ekosystémy jsou budoucností bankovnictví, zní z osmdesát osm procent bank

08.10.2020, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Finanční ekosystémy jsou budoucností bankovnictví, zní z osmdesát osm procent bank

Téměř devadesát procent bank se domnívá, že ekosystémy v budoucnu změní vztah mezi bankou a zákazníkem a jsou budoucností bankovního sektoru, jak vyplývá z průzkumu společnosti Accenture.


„Způsob, jak lidé nakupují a fungují online, se neustále vyvíjí a banky musí znovu objevit svůj vztah s klientem. Lidé jsou napříč ekosystémy například ochotnější sdílet svá osobní data, pokud vědí, že výměnou dostanou lepší služby. Ekosystémy jsou tedy pro banky životně důležité, pokud chtějí i nadále vycházet vstříc potřebám zákazníků personalizovanými službami,“ říká Karel Kotoun, konzultant a strategický manažer společnosti Accenture ČR v oblasti finančních služeb.
V prostředí ekosystému, tedy úzce propojené sítě finančních institucí a dalších společností, může banka mít několik různých rolí. Ekosystém buď sama řídí a je jeho hlavní součástí, nebo se účastní ekosystémů třetích stran.
Pět konkrétních příležitostí využití ekosystémů

  • Aby se banka stala organizátorem (dirigentem) budujícím ekosystém kolem konkrétních životních okamžiků, musí využít vhodné příležitosti v životě klienta. Takovou příležitostí je například koupě domu, kdy se může jednat o pro lajka poměrně složitý proces. Pokud v takto jasně definované roli banka klientovi pomůže, získá si jeho důvěru a loajalitu.

Například Danske Bank nabízí klientům digitální nástroj, který jim vyhledává a ukazuje domy, které si mohou se svými příjmy dovolit. Navíc jim předvede, jak nákup dlouhodobě ovlivní jejich finanční situaci.

  • Další příležitost vytvoření fungujícího ekosystému je v byznysu. Když banka vytvoří ucelený soubor nabídek, které budou poskytovány primárně začínajícím i malým a středním podnikům nabízejícím služby mimo bankovní sektor, má potenciál vybudovat jednotnou službu, která klientům poskytne systematicky sjednocenou právní, účetní a marketingovou podporu

„Například mBank nabízí malým podnikům a firmám mPower Business Starter, ucelený program, který jim umožní řízení a správu financí, a navíc ještě účetnictví. Komerční banka zase nabízí aplikaci Board od BudgetBakers, která umožňuje finančním manažerům kontrolovat jejich firemní finance a Fakturoid, jako chytrý online fakturační nástroj pro malé a střední podniky,“ dodává Karel Kotoun z Accenture.

  • Možnost číslo tři představují takzvané Super Apps, které najdete na asijsko-pacifickém trhu, a je jen otázkou času, než se tyto aplikace začnou objevovat v Evropě. S rostoucím počtem aplikací, které uživatelé denně používají, roste konkurenční výhoda řešení, ve kterém najdete vše na jednom místě. Využití jedné aplikace pro online nakupování, nákup letenky, placení účtů nebo objednávání jídla, je budoucnost.

Čínský AliPay umožňuje uživatelům širokou paletu možností od placení a správy financí až po výběr pojistného systému, přivolání taxíku nebo objednání jídla online. Japonský e-shop Rakuten se například mění na největší internetovou banku v Japonsku. V rámci aplikace Super App mohou zákazníci nakupovat online, používat služby internetového bankovnictví, zařídit dovolenou, rezervovat si vstupenky na nejrůznější akce, komunikovat s přáteli a rodinou, a dokonce využívat službu streamování videa.

  • A pokud banka vytvoří ekosystémové tržiště pro nákup zboží a nabídne je svým klientům, má vyhráno. Po celém světě již existuje mnoho úspěšných případů.

Španělská BBVA nabízí svým klientům maloobchodní ekosystém „De Compras“ – portálové tržiště nabízející zákazníkům nebankovní produkty a zboží, jako jsou domácí spotřebiče, dovolené, mobilní telefony ale třeba i automobily.

  • Další možnost využití výhod ekosystému pro banku představuje její zapojení do ekosystému třetích stran s nabídkou svých dalších služeb. Dobrým příkladem je třeba poskytování spotřebitelských půjček na e-shopech s módou a krásou prostřednictvím webových stránek prodejců.

Banky musí naskočit na vlnu inovací a využít změny spotřebitelských návyků. Lidé totiž pro zjednodušení každodenní rutiny neustále hledají nové integrované a plně personalizované nabídky. Finanční ekosystémy jsou proto pro banky obrovskou šancí, jak mohou znovu objevit vzájemný vztah s klientem a přinést do něj novou energii a způsob myšlení.

Foto + Zdroj: ASPEN.PR s.r.o.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Budoucnost AI v ČR: lokální servery, vyšší bezpečnost, lepší výkon

07.04.2025, Autor: Z blogosféry

Od automatizace v e-commerce přes zrychlené programování až po analýzu právních dokumentů – umělá inteligence (AI) dnes mění český byznys. Ale kde se tyto výpočty reálně odehrávají? Na jaké infrastruktuře běží, kdo ji poskytuje a jaké jsou rozdíly mezi globálním a lokálním řešením?

Kybernetický zákon se dotkne firem, které o tom ani netuší

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Vznikající zákon o kybernetické bezpečnosti se v tuzemsku dotkne odhadem 6 až 10 tisíc subjektů. Řada firem přitom vůbec netuší, že se přísnými podmínkami bude muset řídit. Háček totiž spočívá v tom, že se na ně zákon může vztahovat kvůli jejich vedlejším či doplňkovým aktivitám, nikoliv kvůli jejich hlavní podnikatelské činnosti.

Sazka reklama
Reklama

Kybernetickým útokům v poslední době čelila každá čtvrtá firma. Situace se brzy může výrazně zhoršit

31.03.2025, Autor: Z blogosféry

Čerstvou zkušenost s kybernetickými útoky má více než čtvrtina českých firem. Každá osmá dokonce v posledních letech z tohoto důvodu přišla o data. Vyplývá to z průzkumu společnosti eD system. Aktuálně navíc hrozí, že počet zranitelných firem ještě skokově naroste, až 14. října skončí podpora operačního systému Windows 10. Ten stále ještě používá více než 40 % firem.

AI transformuje bankovnictví: jaké změny už u bank vidíme a čekáme? 

19.03.2025, Autor: Z blogosféry

V době, kdy digitální bankovnictví nabírá na síle, stává se umělá inteligence v bankovnictví klíčovým nástrojem pro finanční instituce po celém světě. Není divu: technologie, které stojí za chatboty, analytickými systémy nebo automatizovanými procesy, mění dosavadní pravidla hry a vytvářejí zcela nové možnosti pro banky, zprostředkovatele i samotné klienty.

Žaloba USA na čínské hackery

17.03.2025, Autor: Vojtěch Benda

V době zvyšujícího se napětí mezi Čínou a USA přichází další krok, který vzájemným vztahům určitě neprospěje. Ve Spojených státech bylo minulý týden obviněno 12 čínských občanů v souvislosti s kyberzločinem proti americkým občanům, společnostem či univerzitám.

Apogeo
Reklama

Kyberbezpečnost: Celosvětový problém i výzva, která ovlivní naši budoucnost nejen v roce 2025

11.03.2025, Autor: Z blogosféry

Kyberbezpečnost nepochybně patří mezi klíčová témata současnosti. To potvrzuje i nadcházející světová výstava EXPO 2025, kde bude kybernetická bezpečnost jedním z témat, která budou v Ósace nepochybně rezonovat. Kyberprostor, jehož význam v každodenním životě neustále roste, je stále častěji cílem nejrůznějších útoků a hrozeb.

Apogeo
Reklama

Globální průzkum: 197% nárůst e-mailových útoků a personalizované taktiky řízené AI 

25.02.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, vydala svou pololetní zprávu Acronis Cyberthreats Report, H2 2024: The rise of AI-driven threats. Ta odhaluje výrazný nárůst kybernetických e-mailových útoků – ve druhé polovině roku 2024 byl zjištěn ohromující nárůst o téměř 200 % v porovnání se stejným obdobím roku 2023.

Až 68 % datových ředitelů při nasazování AI bojuje s kvalitou dat. Pouze třetina firem ji využívá efektivně

20.02.2025, Autor: Z blogosféry

Řada firem investovala do platforem s umělou inteligencí v domnění, že jejich data jsou na inovace připravena. Realita je však jiná – až 41 % organizací přiznává, že má problém s udržením konzistentní kvality dat. Často za to mohou zastaralé systémy, které nezvládají zpracovávat rostoucí objemy dat v reálném čase.

Sazka reklama
Reklama