e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi změnili svůj přístup k bankovním službám

03.08.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Češi změnili svůj přístup k bankovním službám

Kam se obrátí Čech, který chce převést peníze nebo zkontrolovat zůstatek svého účtu? Už dávno to není pobočka ani počítač. Šedesát jedna procent lidí raději vezme do ruky svůj chytrý telefon, který nosí v kapse.


Nedávný orientační průzkum UniCredit Bank ukázal, že u spravování osobních financí z hlediska času i frekvence využívání výrazně dominuje mobilní bankovnictví a využívání jeho základních funkcí – zadávání plateb, sledování zůstatku či potvrzování plateb na internetu.
Od minulého roku UniCredit Bank, která neustále vyvíjí nové zcela digitální služby, zdvojnásobila počet aktivních uživatelů své mobilní aplikace Smart Banking, prostřednictvím které spravují své finance online. Poslední rok byl z hlediska dominance digitalizace osobních financí Čechů přelomovým. Nejnovější průzkum UniCredit Bank ukázal, že čtyřicet devět procent Čechů aktivně využívá na správu svých financí pouze chytrý telefon a služby mobilního bankovnictví. Třicet šest procent stále preferuje internetové bankovnictví a dalších dvanáct procent obě možnosti kombinuje.

Zdroj: UniCredit Bank

„To, že šedesát jedna procent Čechů aktivně využívá výhod bankovních aplikací potvrzuje, že jsou čeští klienti nakloněni používání digitálních služeb,“ říká Petr Plocek, tiskový mluvčí UniCredit Bank a dodává: „V UniCredit Bank neustále pracujeme na vývoji nových digitálních novinek, které našim klientům usnadní každodenní úkony. Výsledky našeho průzkumu jasně ukazují, že jsou pro klienty nejdůležitější základní funkce mobilního bankovnictví, které vyhledávají prakticky každý den. Letošní průzkum společnosti Scott & Rose, který porovnával mobilní aplikace bank na českém trhu, navíc ohodnotil aplikaci Smart banking od UniCredit Bank jako nejlepší bankovní aplikaci z pohledu dostupnosti základních funkcionalit.“ 
Nejčastěji využívané funkce mobilních bankovních aplikací
Průzkum UniCredit Bank ukázal, že klienti využívají mobilní aplikace především k běžné správě svých financí. Mezi nejpoužívanější funkce mobilního bankovnictví patří zadávání plateb, sledování zůstatku, potvrzování plateb na internetu, sledování historie plateb a přehledy příjmů a výdajů. Popularita online převodů peněz a online zadávaní plateb jde ruku v ruce s vyšší automatizací těchto procesů.  Příkladem je zejména obliba trvalých příkazů, kterých využívá až jedna osmina respondentů. V posledních letech je velkým trendem také placení pomocí QR kódů, sahá k nim až jedna pětina Čechů.

Zdroj: UniCredit Bank

Muži už nedominují ve využívání digitálních služeb
Nejnovější průzkum UniCredit Bank ukázal, že mobilní a internetové bankovnictví využívají v České republice muži i ženy stejně, přestože těmto službám dominovali poměrně dlouhou dobu spíše muži. Zajímavé je také zjištění, že ve stejném průzkumu, který zkoumal situaci na slovenském trhu, byly výsledky trochu jiné. Průzkum obou trhů potvrdil, že jsou si Češi a Slováci v obecných trendech podobní, odlišují se však detaily. Na Slovensku například dominují ve využívání digitálních služeb stále muži. Co se naopak týká mobilních aplikací a jejich funkcí, využívají je Slováci častěji než Češi (šedesát čtyři procent Slováků).
Nemělo by být překvapením, že je mobilní bankovnictví oblíbené především u mladších klientů ve věku 18-26 let (osmdesát tři procent respondentů této věkové kategorie). Internetové bankovnictví naopak upřednostňuje generace ve věku 54-65 let (padesát dva procent respondentů této věkové kategorie).

Zdroj: UniCredit Bank

Ověření účtu kdykoliv a kdekoliv
Dvacet čtyři procent dotázaných uvedlo, že používá aplikaci mobilního bankovnictví alespoň jednou týdně. Necelá polovina (čtyřicet čtyři procent) pak minimálně každý druhý den a devět procent dokonce každý den. Internetové bankovnictví je oblíbenější mezi staršími klienty od 54 let. Jednou týdně jej používá necelá polovinou všech uživatelů (čtyřicet osm procent).  Každý den jej používají pouhé čtyři procenta dotázaných, třicet dva procent však sáhne k službám internetového bankovnictví alespoň obden, což je stále poměrně silná skupina.

Zdroj: UniCredit Bank

Zdroj: UniCredit Bank

Foto: Pixabay

Zdroj: FleishmanHillard


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

S blížícími se Vánocemi narůstá počet kyberútoků na malé a střední firmy

20.11.2024, Autor: Z blogosféry

Období před vánočními svátky a koncem roku je pro většinu malých a středních firem nejrušnějším obdobím roku. A totéž platí i pro kyberzločince. Úměrně tomu, jak prudce narůstá počet online transakcí, navyšují své aktivity i kyberzločinci pokoušející se využít případných zranitelností, především v systémech malých a středních podniků.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Počet kyberútoků vzrostl o 75 % a dosáhl historického maxima

10.11.2024, Autor: Z blogosféry

Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies zveřejnila novou analýzu kyberzločinu. Ve 3. čtvrtletí 2024 se počet kyberútoků vyšplhal na historické maximum, v průměru čelila jedna společnost 1 876 útokům týdně, což je meziroční nárůst o 75 % a nárůst o 15 % oproti předchozímu čtvrtletí.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Správa služieb pre IBM zariadenia

24.10.2024, Autor: red

Investícia do IT infraštruktúry je kľúčovým krokom pre mnohé organizácie, a preto je nevyhnutné optimalizovať prostredie tak, aby bolo spoľahlivé, bezpečné a pripravené na rýchle riešenie prípadných problémov.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama