e-news.cz - kurzy
Reklama

Zaměstnavatelé plánují rozšiřovat nabídku firemních benefitů

22.05.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Zaměstnavatelé plánují rozšiřovat nabídku firemních benefitů

Vyplývá to z průzkumu personální agentury Předvýběr.CZ mezi členy panelu stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem: Devatenáct procent plánuje určitě rozšířit nabídku benefitů, zbylých osmdesát jedna procent zavedení pestřejší palety výhod spíše předpokládá.

„Částečně jde o reakci na zkušenosti s kovidovou pandemií, z větší části o důsledek situace na trhu práce, kde už před koronavirem převažovala poptávka firem nad dostatkem volných pracovních sil,“ říká ředitel personálky František Boudný. „Rozšiřování benefitů vnímáme jako nutnost pro získávání nových kvalitních zaměstnanců,“ potvrzuje Milan Ptáček, ředitel společnosti Signal Projekt.

Žádný z oslovených zaměstnavatelů neuvedl, že bude benefity pro zaměstnance omezovat. Do určité míry to ani není možné, lidé si na ně zvykli. „Jakkoli široký výběr benefitů je, stává se v určitý moment pro zaměstnance standardem a je zapomenuto, že jde o benefit,“ vysvětluje Štěpánka Zdvořáková, personální ředitelka firmy Schindler.

Ve srovnání se situací před kovidem vnímá benefity jako více důležité třináct procent zaměstnavatelů, zbytek je vnímá stejně a nikdo neuvedl jejich menší význam.

Podle zaměstnavatelů jasnou jedničkou je volná pracovní doba (čtyřicet čtyři procent), druhou nejdůležitější výhodou je příspěvek na penzijní připojištění s devatenácti procenty hlasů a o pomyslné třetí místo se dělí vzdělávání a home office (oboje po třinácti procentech).

Naopak jako nejméně důležitý benefit označil každý druhý šéf a personalista zdarma poskytované nápoje a občerstvení.

Zaměstnanecké výhody vůči mzdě nejčastěji představují dalších pět procent navíc.

Foto: Pixabay

Zdroj: e.vox


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

Sazka reklama
Reklama

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

Stereotyp odmítání seniorních zaměstnanců je typičtější pro ženy

24.03.2025, Autor: Z blogosféry

Nejde o propastný rozdíl, ale odlišné vnímání starších zaměstnanců podle pohlaví respondenta je znát: že jsou lidé ve věku 50-65 let méně výkonní než mladí si myslí 23 % mužů, ale 29 % žen. Ukázal to reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sbírala agentura Talk Online Panel.

e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi začínají větřit ekonomické jaro

21.03.2025, Autor: Z blogosféry

Podle březnové edice konjunkturálního průzkumu Českého statistického úřadu se index celkové tuzemské ekonomické důvěry oproti předchozímu měsíci zvýšil o 1,7 bodu a dosáhl tak hodnoty 99,5. Ke

Ceny zemědělských výrobců mírně zrychlily

18.03.2025, Autor: Z blogosféry

Ceny zemědělských výrobců mírně zrychlily svůj meziroční růst. Vyplývá to z dnes publikovaných dat ČSÚ. Zatímco v lednu byly ceny meziročně vyšší o 9,1 %, v únoru to bylo dokonce o 9,3 %. 

e-news.cz - kurzy
Reklama