e-news.cz - kurzy
Reklama

Zájem o Česko trvá, během prvního čtvrtletí letošního roku vzrostla návštěvnost i počet přenocování

13.05.2025, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Zájem o Česko trvá, během prvního čtvrtletí letošního roku vzrostla návštěvnost i počet přenocování

Během prvního čtvrtletí letošního roku přijelo do tuzemských hotelů, penzionů a dalších hromadných ubytovacích zařízení celkem 4,1 mil. hostů. Téměř 53 % (2 177 tis.) tvořili domácí turisté, 47,5 % (1 970 tis.) pak návštěvníci ze zahraničí.

Tuzemsko si v průběhu ledna-března 2025 nejčastěji vybírali jako svou dovolenkovou destinaci cestovatelé ze sousedních zemí (Německo 453 tis.), Polsko (180 tis.) a Slovensko (163 tis.). Ve větším počtu dorazili také turisté z Velké Británie (131 tis.) a Itálie (113 tis.). Počet zahraničních návštěvníků, kteří se ubytovali v některém z hromadných ubytovacích zařízení v meziročním srovnání vzrostl o 1,86 %, v případě domácích hostů pak o 1,07 %. Meziročně stoupl i počet přenocování (o 0,59 %) na celkových 10,5 milionu nocí. 

Turisté z USA i Asie míří do Česka častěji

Data za první čtvrtletí letošního roku potvrzují, že se cestovní ruch v Česku definitivně vrátil na předcovidová čísla. Nejen, že se zvyšuje podíl turistů ze zahraničí na celkovém počtu cestovatelů, ale současně roste i počet návštěvníků ze vzdálených trhů. Nejvíce jich přijelo z USA (67 033, meziročně +4,28 %), Izraele (48 625, meziročně +58,31 %), Jižní Koreje (42 715, meziročně -3,36 %), Tchaj-wanu (32 509, meziročně -11,36 %) a Číny (29 987, meziročně +38,87 %). Obecně cizinci nejčastěji míří do Prahy, Královehradeckého a Jihomoravského kraje.  

„Pozitivní je, že počet ubytovaných turistů meziročně vzrostl ve většině regionů. Data potvrzují, že se nám daří lákat návštěvníky i do méně známých krajů, nejen do těch notoricky známých. Potěšující je také prodlužující se délka pobytů v případě zahraničních návštěvníků, kdy evidujeme meziroční nárůst přenocování o 2,2 %, celkem na 5 milionů nocí, nejvíce pak u turistů z Izraele. Prostřednictvím kampaní – jak té globální, jejíž jarní část jsme právě spustili, tak celé řady dalších, které poběží v průběhu letošního roku, nadále pokračujeme v propagaci Česka jako země, která rozhodně stojí za návštěvu. Tuzemsko, jako součást regionu střední Evropy, navíc představí i společná kampaň zemí V4. Zaměřená bude na Čínu a přiblíží tamním cestovatelům celý region skrze historii, kulturní vazby a gastronomii,“ shrnuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Naší prioritou je udržet a posilovat růst návštěvnosti, především u klíčových zdrojových trhů. Zároveň se soustředíme na prodloužení pobytů a zvýšení útrat turistů. Mezi aktuálně nejbonitnější země patří Německo, USA, Velká Británie a Severní Irsko nebo Itálie. Cílíme ale i na vzdálené destinace, jako je už zmíněná Čína, dále Kanada nebo arabské státy.“

Praha vede, Karlovarsko má nejdelší pobyty

V 1. čtvrtletí 2025 se nejvíc turistů ubytovalo v rámci všech typů ubytovacích zařízení v Praze, a to 1,6 mil. Následoval Královehradecký kraj se zhruba 366 tisíci hosty a kraj Jihomoravský, ve kterém přenocovalo celkem 307 tisíc cestovatelů. Nejdéle turisté zůstávají na Karlovarsku. Doba, kterou v tomto regionu stráví (v průměru 4,75 dne) převyšuje republikový průměr, který aktuálně činí 3,54 dne. 

Hotely jako vyhledávaná volba pobytu

Pokud jde čistě o hotely, během ledna-března 2025 je v Česku navštívilo celkem 1,2 mil hostů. Z toho 45 % tvořili rezidenti (523 452) a 55 % cizinci (630 944). Největší část zahraničních návštěvníků, kteří v průběhu prvního kvartálu zvolili tento typ ubytování, přicestovala z Německa (140 933, meziročně –21,57 %), ze Slovenska (52 660, meziročně –7,42 %), Spojeného království (43 623 meziročně +13,04 %), z Itálie (40 663, meziročně +7,54 %) a Polska (38 979, meziročně + 18,45 %). 

Foto: Pixabay

Zdroj: CzechTourism


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Co pro spotřebitele znamená obrat v úrokových sazbách v USA? 

22.09.2025, Autor: red

Americká centrální banka (Fed) nedávno snížila úrokové sazby, poprvé v roce 2025, a otevřela tak novou kapitolu měnové politiky. Jak tento krok ovlivní nás, české spotřebitele? Od levnějšího dovozu z USA po možné změny v úvěrech – pojďme se podívat, co tento obrat přináší.

Německo se pravděpodobně vyhne technické recesi, tvrdí centrální banka

21.09.2025, Autor: Marek Hájek

Německá ekonomika se ocitá na křižovatce. I když ve druhém čtvrtletí 2025 zaznamenala pokles HDP o 0,3 %, nové údaje o růstu průmyslové výroby a optimismus centrální banky naznačují, že technická recese – tedy dva po sobě jdoucí poklesy – nemusí přijít. Jaké jsou skutečné vyhlídky a co to znamená pro nás v Česku, kde na německém trhu stojí a padá velká část našeho exportu?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Big Mac mluví jasně: Euro je vůči dolaru nadhodnoceno o 15 %

21.09.2025, Autor: red

Je možné změřit hodnotu měny pomocí hamburgeru? Podle Big Mac Indexu, který vydává časopis The Economist, je to nejen možné, ale i překvapivě výmluvné. K červenci 2025 je euro vůči americkému dolaru nadhodnoceno o 15,2 %, což má dopady nejen na globální trhy, ale i na české firmy a domácnosti. 

Generace Z jako učitelé AI: Jak mladí mění firmy a sbližují generace

18.09.2025, Autor: Marek Hájek

Když si představíte mentora, vidíte zkušeného veterána, který radí nováčkovi? Zapomeňte na to. Podle nového průzkumu společnosti IWG z roku 2025 se role obracejí – 59 % zaměstnanců generace Z učí své starší kolegy, jak ovládnout umělou inteligenci (AI), a přitom mění celou firemní kulturu.

Evropské technologické sny ožívají: Klarna na burze a sázka ASML na Mistral

17.09.2025, Autor: red

Evropa má důvod k optimismu. Září přineslo dvě události, které mohou být zlomem pro technologický sektor starého kontinentu – úspěšné IPO švédské fintech hvězdy Klarna a strategické partnerství nizozemského gigantu ASML s francouzským AI startupem Mistral. Jsou to jen izolované úspěchy, nebo skutečný začátek nové éry evropské technologické suverenity?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Teď je správný čas, věří některé domácnosti a fixují ceny energií

17.09.2025, Autor: Marek Hájek

V září se české domácnosti znovu ocitají na rozcestí – fixovat ceny energií a chránit rodinný rozpočet před výkyvy trhu, nebo riskovat a čekat na možné další poklesy? Po dramatických letech zdražování a následné stabilizaci cen se fixace jeví jako bezpečné útočiště. Je ale opravdu teď ten správný čas?

Snížení úrokových sazeb na dosah? Američtí investoři čekají na tah Fedu

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Americké finanční trhy jsou v očekávání. Na zasedání 16.–17. září by mohl Federální rezervní systém (Fed) snížit úrokové sazby, což by mohlo být prvním krokem k uvolnění měnové politiky po letech zpřísňování. Jaké jsou důvody tohoto očekávaného obratu a co to znamená pro nás v Česku?

Von der Leyenová slíbila silnější Evropu: Jsme na dobré cestě, nebo ve slepé uličce?

15.09.2025, Autor: Josef Neštický

Ursula von der Leyenová na začátku roku 2025 představila ambiciózní plán „Kompas konkurenceschopnosti“, který má Evropu posunout na špičku globální ekonomiky. V září však výsledky vyvolávají otázky – zatímco některé kroky slibují pokrok, jiné narážejí na politické rozepře a byrokratické překážky. Jak si tedy Evropa vede v závodě s USA a Čínou?

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

AI: Amerika a Čína zrychluje, Evropa reguluje

14.09.2025, Autor: Josef Neštický

Umělá inteligence (AI) se v roce 2025 stala klíčovým bojištěm globální konkurence. Zatímco USA sází na rychlost a deregulaci, Čína buduje technologickou soběstačnost a Evropa, včetně Česka, hledá rovnováhu mezi inovacemi a regulací. Jaké jsou strategie velmocí a co to znamená pro naše firmy a budoucnost práce?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama