e-news.cz - kurzy
Reklama

Loni šlo u nás na dobročinné účely sedm a půl miliardy

30.11.2017, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Loni šlo u nás na dobročinné účely sedm a půl miliardy

Dárci, firmy, nadace a fondy v České republice darovali v minulém roce na dobročinné účely sedm a půl miliardy korun.

Meziročně se jednalo o nárůst půl miliardy korun. Nejvyšší částkou, přes tři a půl miliardy korun, přispěly loni firmy, bez dvou set tisíc dvě miliardy korun darovali občané. Tři čtvrtiny všech dárců získávají informace o dobročinných projektech na sociálních sítích. Nejštědřejší v rámci příspěvků na prospěšné účely jsou co do počtu i průměrné finanční částky lidé v Praze.
Data zveřejnilo Fórum dárců na dárcovském summitu v Praze a rovněž představilo mapu dárcovství, která zaznamenává situaci v rámci jednotlivých krajů. Čeští občané darovali v roce 2016 1,8 miliardy korun, firmy poskytly 3,7 miliardy korun, nadace a fondy přispěly 1,4 miliardy. Prostřednictvím veřejných sbírek se vybralo 600 milionů korun, z toho zhruba 30 milionů vynesly dárcovské textové zprávy DMS.
Výkonná ředitelka Fóra dárců Klára Šplíchalová vysvětlila, že se v mapě snažili jednoduše a přehledně shrnout a ukázat, jak české dárcovství vypadá. „Trend digitální komunikace, sociálních sítí a sociálních médií výrazně postupuje. I když býváme vůči novinkám rezistentní, i neziskový sektor to pohltilo. Nevyhneme se tomu,“ sdělila Šplíchalová.
Výsledky průzkumu ukázaly, že na sociálních sítích získávají informace o dobročinných projektech tři čtvrtiny všech dárců. Tato nová a svým zásahem čím dál silnější média k darování inspirují čtvrtinu dotazovaných občanů České republiky. Facebookový profil má založeno 98 procent neziskových organizací, takže prakticky téměř všechny. Každá třetí organizace využívá server na sdílení videosouborů YouTube, sedm procent oslovených organizací využívá sociální síť (pro komentáře s omezeným počtem znaků) Twitter a pět procent aplikaci pro sdílení fotografií Instagram. Své příznivce se přes sociální sítě snaží získat 89 procent spolků a nadací, přičemž celkem 73 procent organizací komunikuje se svými fanoušky právě na Facebooku nebo na dalších sociálních médiích. Třicet procent těchto organizací považuje sociální sítě za dobrý prostředek pro získávání sponzorů.
Počet dárců se podle Šplíchalové zvýšil ze zhruba 120 tisíc v roce 2011 na 150 tisíc dárců v roce 2015. V České republice v letošním roce funguje 2 213 nadací a fondů, o 149 více než loni. Nejčastěji poskytují fondy a nadace finance do oblasti kultury a vzdělání, následuje podpora rodin a dětí a v neposlední řadě pomoc zdravotně postiženým.
Největší počet lidí poskytujících peníze na dobročinnost je podle mapy dárcovství v hlavním městě. Dar si v roce 2015 v Praze odečetlo z daní okolo 27 tisíc lidí, když celkem věnovali částku v hodnotě 406,84 milionu korun. Naopak nejméně dárců s daňovým odečtem evidoval Karlovarský kraj s 2 800 dárci, kteří na dobročinnost dali 26,88 milionu korun. Nejštědřejší dárci jsou v hlavním městě, kde hodnota průměrného daru za rok dosahovala 15 tisíc korun. Následují kraje Moravskoslezský a Olomoucký s průměrným darem ve výši 13 tisíc korun. Na druhé straně průměrně nejnižší částku posílali občané v Jihočeském kraji a na Vysočině, kde dosahovala devíti tisíc korun ročně.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Nejčastější platební metody? Hotovost už to není. Čím vším se dá v obchodech platit? 

28.01.2025, Autor: Z blogosféry

České obchody nabízejí zákazníkům pestrou paletu platebních metod. K platbě kartou sáhnou tři ze čtyř Čechů raději než po hotovosti. Mladší generace už dává přednost mobilním platbám. Starší věkové skupiny zůstávají věrné klasické plastové kartě, jak ukazují statistiky platebního stylu České národní banky a také Index prosperity, zpracovávaný Českou spořitelnou, ve spolupráci se Sociologickým ústavem Akademie věd ČR. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Polovina firem systematicky buduje svoji značku zaměstnavatele

28.01.2025, Autor: Z blogosféry

Employer branding je v Česku mezi zaměstnavateli poměrně nová disciplína. Systematicky se mu věnuje už 53 % firem, déle než pět let ale jen 35 %. Vyplývá to z online průzkumu personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem.

Po měsících stagnace objem DDoS útoků na české firmy vzrostl

24.01.2025, Autor: Z blogosféry

Počty DDoS útoků na české firmy i jejich celková intenzita po několika měsících stagnace v posledním měsíci roku 2024 mírně narostly. Sice jsou stále pouze na třetině objemu z loňského jara, hrozby a způsobené škody jsou přesto pořád vysoké. V oblibě jsou totiž stále kvalitnější a intenzivnější útoky, které se soustředí přímo na aplikační služby a stále častěji útočí ze serverů v datových centrech.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Výdaje na domácnost máme jedny z nejvyšších v EU

24.01.2025, Autor: Z blogosféry

Snižování energetické náročnosti budov může ušetřit až polovinu nákladů domácností na energie, tedy úsporu až 90 miliard korun ročně. Výdaje na domácnost, v nichž právě energie hrají výrazný podíl, jsou u nás jedny z nejvyšších v EU – Česká republika se v unii řadí až na 22. místo. Pro energeticky efektivní rekonstrukce je třeba vytvořit prostředí, které bude motivovat a zrychlí tempo renovací. S tím může pomoci mapování budov, reforma poradenského systému a kontinuita státní finanční podpory.

Bankovní identitu používá 70 % lidí

23.01.2025, Autor: Z blogosféry

Bankovní identitu v Česku poskytují už všechny retailové banky. Meziročně přibylo 650 000 uživatelů. Česká republika patří ke špičce Evropy ve využívání digitální identity. Bankovní identitu používá 70 % lidí v produktivním věku, kteří se s její pomocí identifikují v průměru sedmkrát ročně.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama