e-news.cz - kurzy
Reklama

Třetina lidí by kvůli online bankovnictví změnila banku

08.06.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Třetina lidí by kvůli online bankovnictví změnila banku

Kvalita elektronického bankovnictví je pro čtyřiaosmdesát procent Čechů důležitá, bezmála třetina lidí by kvůli němu bylo ochotno i změnit banku.

Vyplývá to z květnového průzkumu agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci mezi tisícovkou respondentů, jehož výsledky zástupci ČBA představili na tiskové konferenci. Elektronické bankovnictví mají v nabídce služeb k účtu všechny retailové banky na českém trhu.
Češi chtějí mít své finance v bance pod kontrolou a online bankovnictví vnímají jako pohodlnou (93 procent) a rychlou (92 procent) cestu a jak toho kdykoliv a kdekoliv (90 procent) docílit. „Od svého online bankovnictví klienti vyžadují především jednoduché a přehledné ovládání a dobré zabezpečení,“ uvedl odborník na platební styk a kyberbezpečnost ČBA Tomáš Hládek.
Ke svému bankovnímu účtu se klienti nejčastěji přihlašují prostřednictvím webového rozhraní banky přes počítač (71 procent). Zhruba 30 procent dotázaných Čechů za tímto účelem využívá mobilní aplikaci na telefonu či tabletu. Přístup přes mobilní aplikaci volí v generaci od 18 do 29 let každý druhý oslovený. „Lze proto předpokládat, že tento trend poroste a mobilní aplikace budou nabývat na významu,“ upozornila odbornice ČBA pro Fintech Helena Zavázalová.
Pouze asi pětina klientů v průzkumu deklarovala, že žádný elektronický přístup ke svému účtu nepoužívá, z toho 36 procent tvoří lidé v důchodovém věku. Jako důvod, proč elektronické bankovnictví nepoužívají, uvedli zejména to, že jsou zvyklí chodit na pobočku (32 procent), část má obavu o bezpečnost (16 procent) a zbytek nemá vhodné zařízení (osm procent) nebo má nějaké jiné důvody.
Dvě třetiny Čechů jsou nyní se svým elektronickým bankovnictvím spokojeny. Jeho přínosy vidí zejména v jeho rychlosti a v tom, že jim šetří čas (oboje 94 procent) a usnadňuje život.
Mezi nejčastěji využívané funkce elektronického bankovnictví patří provádění plateb, ověřování stavu účtu a správa trvalých příkazů a inkas. Každý osmý respondent uvádí, že si prostřednictvím internetového bankovnictví půjčuje peníze.
Pokud klienti bank chtějí ve svém elektronickém bankovnictví něco změnit, tak je to především zavedení tzv. multibankingu. Tuto možnost ovládat veškeré své účty u různých bank pod jedním přihlášením by uvítalo 72 procent respondentů. „Toto téma je nyní velmi aktuální. Podle směrnice PSD2 musí banky umožnit přístup k datům klientů třetím stranám, samozřejmě s jejich souhlasem. Některé banky svým klientům již začínají multibanking nabízet,“ dodal Hládek.
Další rozvoj online bankovnictví bude nejspíš podpořen dalším očekávaným nárůstem uživatelů smartphonů a dostupností internetu. Téměř polovina dotázaných totiž uvádí, že důvodem, proč zatím nevyužívají mobilní bankovnictví, je buď to, že nemají vhodný telefon (24 procent), nebo na něm nemají přístup k internetu (21 procent). Třetina Čechů se přiklání k názoru, že elektronické bankovnictví kompletně nahradí běžné bankovní poradce. Vstupovat do něj ale nejspíše budou pomocí mobilní aplikace.
ČTK


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Cla dusí americký obchod: Proč maloobchodní tržby v USA klesají?

22.05.2025, Autor: Josef Neštický

Maloobchodní tržby v USA vykazují slabé výsledky a za viníka se stále častěji označují vysoká cla, která zvyšují ceny a tlumí spotřebitelskou poptávku. Jaké jsou příčiny tohoto vývoje a co to znamená pro globální ekonomiku, včetně České republiky? Pojďme se podívat na data a širší souvislosti.

Koruna na dovolené: Jak měnový kurz mění naše cestovní plány

21.05.2025, Autor: red

Kurz české koruny má větší vliv na naši dovolenou, než si možná uvědomujeme. Dnes, kdy se koruna drží na relativně silné úrovni kolem 24,95 Kč za euro, můžeme v zahraničí utrácet s větší lehkostí – ale je to skutečně tak jednoduché? Pojďme se podívat, jak měnové výkyvy ovlivňují ceny zájezdů, naše rozhodování a co můžeme čekat v budoucnu.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Mzdy podle profesí: Kde se vydělává nejvíc a proč?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Jaké jsou průměrné mzdy v České republice v květnu 2025 a proč se tak liší podle profesí či regionů? Data ukazují rostoucí příjmy, ale také přetrvávající nerovnosti – ať už mezi IT specialisty a prodavači, nebo mezi Prahou a Karlovarským krajem. Pojďme se podívat, co za tím stojí a kam směřujeme.

Mateřská v roce 2025: Vyšší sazby, ale pro koho?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Nové sazby peněžité pomoci v mateřství (PPM) přinesly v roce 2025 mírné navýšení redukčních hranic, což znamená vyšší dávky především pro ženy s nadprůměrnými příjmy. Jaké jsou konkrétní změny, koho se dotknou a co můžeme čekat v budoucnu? Pojďme se podívat, jak se mateřská vyvíjí a zda skutečně odpovídá potřebám českých rodin.

Letní brigády: Firmy hledají tisíce posil, ale zájem studentů klesá. Nově mohou pracovat i čtrnáctiletí

15.05.2025, Autor: Z blogosféry

S příchodem letních prázdnin se tradičně zvyšuje poptávka po brigádnících napříč Českou republikou.  V roce 2025 však firmy čelí výzvě. Ochota mladých lidí nastoupit na sezónní práce klesá, a to navzdory tisícům volných pozic. Personální agentury upozorňují na znatelný pokles zájmu studentů o klasické manuální brigády a zároveň na změnu jejich pracovních preferencí.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Inflace v dubnu klesla na 1,8 procenta, je tak nejnižší za posledních sedm let

14.05.2025, Autor: Z blogosféry

Inflace v dubnu klesla na nejnižší hodnotu od března 2018 a dostala se i pod průměrnou hodnotu loňského roku. Spotřebitelské ceny podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) v dubnu meziročně vzrostly o 1,8 procenta, což je o 0,9procentního bodu méně než v březnu.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama