e-news.cz - kurzy
Reklama

Statistiky za rok 2022: E-mailing je v Česku na vzestupu. Na Seznamu tvoří marketingové e-maily více než polovinu všech doručených e-mailů

27.04.2023, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Statistiky za rok 2022: E-mailing je v Česku na vzestupu. Na Seznamu tvoří marketingové e-maily více než polovinu všech doručených e-mailů

Zatímco v minulých dekádách sloužil e-mail spíše k běžné one-to-one komunikaci, dnes se z něj stává účinný marketingový nástroj. To potvrzují také nejnovější data společností Ecomail a Seznam.cz. Jen podle Seznamu došlo za posledních pět let k nárůstu hromadných e-mailů o 32 %.

Vzrůstající trend nepolevuje ani nadále. Email.cz od společnosti Seznam hlasí nárůst 2,4 % v počtu všech přijatých e-mailů do složky Hromadné oproti roku 2021. Ačkoliv klasická korespondence v rámci běžné e-mailové komunikace stále klesá, marketingovým sdělením se daří o poznání lépe. Viditelné je to pak zejména v delším časovém horizontu. Zatímco v roce 2017 dorazilo do složky Hromadné 9,6 miliardy e-mailů, v minulém roce už to bylo 12,6 miliard. To je nárůst takřka o jednu třetinu. 

„Firmy využívají marketingové e-maily jako efektivní a levný způsob k oslovení zákazníků s personalizovanými nabídkami a slevami šitými na míru. E-mailingové kampaně jsou v porovnání s ostatními nástroji navíc finančně méně náročné a přitom dosahují dobrých výsledků i vysoké návratnosti,“ potvrzuje Jakub Stupka, COO a spoluzakladatel společnosti Ecomail.cz, specializující se na efektivní a automatizovaný e-mail marketing.

Ubylo spamu

Podle Seznamu dlouhodobě klesá také počet zahozených (nebezpečných) zpráv, což může poukazovat i na zvyšující se bezpečnost v oblasti rozesílek a e-mailingu obecně. Díky přesnější detekci spamu klesl počet kliknutí na „Označit jako spam“ za poslední rok o 3 %. V porovnání s rokem 2017, kdy se za spam označovalo až 36,1 milionů e-mailů, bylo v roce 2022 označeno jako spam 15,1 milionů, což představuje pokles o 56 %.

„Za nás je potěšující i ukazatel uživatelské spokojenosti s klasifikací pošty. Mám konkrétně na mysli podíl zpráv doručených do Inboxu, které uživatelé označí jako spam. Ten se nám daří díky soustavnému rozvoji antispamu neustále snižovat,“ dodává Štěpánka Lebedová, produktová manažerka služby Email.cz od Seznamu.

Nejvíce e-mailů se odeslalo během Black Friday

Vůbec nejúspěšnější v počtu rozesílek pak již tradičně bývá období Black Friday. „V roce 2022 se jen přes Ecomail poslalo 15,2 milionů e-mailů, což je o 45 % více než v loňském roce,“ říká Jakub Stupka, který dodává, že je to dáno i tím, že zatímco cena reklamy na Facebooku nebo PPC reklamy ke konci roku výrazně stoupá, cena e-mailingu se nemění. 

Jaký je rozdíl mezi hromadnou poštou a spamem?

Inbox – označuje hlavní složku e-mailu, která má sloužit pro osobní komunikaci (one-to-one). 

Hromadná pošta – do kategorie Hromadná patří e-maily, které jsou odesílány většímu počtu lidí zároveň, lidé se k jejich odběru dobrovolně přihlásili a odesílatel má tedy platný právní titul. Je zcela v pořádku, když e-maily z vaší hromadné rozesílky přichází do složky Hromadné. Složka vznikla, aby si uživatelé zvládli lépe třídit přijaté zprávy, oddělit důležité osobní zprávy od zpráv masového charakteru. 

Označení za spam – týká se konkrétního e-mailu, který je uživatelem považován za spam. Příjemce si ho ve své e-mailové schránce aktivně označí a e-mail nahlásí jako nevhodný, nejčastěji kliknutím na příslušné tlačítko Označit za spam. 

Spam – jako spam se obvykle označují nevyžádané e-maily, které jsou zaslány velkému množství lidí, aniž by k tomu měl odesílatel platný právní titul (např. souhlas, oprávněný zájem). Když mluvíme o spamu máme většinou na mysli nevyžádané reklamní e-maily (mají různou formu – např. jednoduché reklamy, třeba na viagru, až po zprávy, které požadují po uživateli zaslání peněz).

Foto + Zdroj: Media list


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Mzdy podle profesí: Kde se vydělává nejvíc a proč?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Jaké jsou průměrné mzdy v České republice v květnu 2025 a proč se tak liší podle profesí či regionů? Data ukazují rostoucí příjmy, ale také přetrvávající nerovnosti – ať už mezi IT specialisty a prodavači, nebo mezi Prahou a Karlovarským krajem. Pojďme se podívat, co za tím stojí a kam směřujeme.

Mateřská v roce 2025: Vyšší sazby, ale pro koho?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Nové sazby peněžité pomoci v mateřství (PPM) přinesly v roce 2025 mírné navýšení redukčních hranic, což znamená vyšší dávky především pro ženy s nadprůměrnými příjmy. Jaké jsou konkrétní změny, koho se dotknou a co můžeme čekat v budoucnu? Pojďme se podívat, jak se mateřská vyvíjí a zda skutečně odpovídá potřebám českých rodin.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Letní brigády: Firmy hledají tisíce posil, ale zájem studentů klesá. Nově mohou pracovat i čtrnáctiletí

15.05.2025, Autor: Z blogosféry

S příchodem letních prázdnin se tradičně zvyšuje poptávka po brigádnících napříč Českou republikou.  V roce 2025 však firmy čelí výzvě. Ochota mladých lidí nastoupit na sezónní práce klesá, a to navzdory tisícům volných pozic. Personální agentury upozorňují na znatelný pokles zájmu studentů o klasické manuální brigády a zároveň na změnu jejich pracovních preferencí.

Inflace v dubnu klesla na 1,8 procenta, je tak nejnižší za posledních sedm let

14.05.2025, Autor: Z blogosféry

Inflace v dubnu klesla na nejnižší hodnotu od března 2018 a dostala se i pod průměrnou hodnotu loňského roku. Spotřebitelské ceny podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) v dubnu meziročně vzrostly o 1,8 procenta, což je o 0,9procentního bodu méně než v březnu.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

IT konzultanti mohli v dubnu nastoupit za skokově vyšší odměnu

06.05.2025, Autor: Z blogosféry

Duben potěšil především IT konzultanty, kteří v tomto měsíci hledali práci. Firmy jim totiž nabídly výrazně vyšší nástupní odměny než v měsíci předcházejícím. Na pracovním trhu šlo získat nástupní odměnu v průměru o 32 400 korun vyšší než v březnu.

Komentář k předběžným údajům o inflaci v ČR za letošní duben

06.05.2025, Autor: Z blogosféry

Meziroční růst spotřebitelských cen v dubnu dle předběžných údajů klesl pod 2 %, konkrétně na 1,8 %, tedy pod úroveň inflačního cíle ČNB. Zmírnění meziroční inflace bylo v dubnu taženo cenami potravin, alkoholu a tabáku, a cenami energií, kam spadají také pohonné hmoty.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama