e-news.cz - kurzy
Reklama

Statistiky za rok 2022: E-mailing je v Česku na vzestupu. Na Seznamu tvoří marketingové e-maily více než polovinu všech doručených e-mailů

27.04.2023, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Statistiky za rok 2022: E-mailing je v Česku na vzestupu. Na Seznamu tvoří marketingové e-maily více než polovinu všech doručených e-mailů

Zatímco v minulých dekádách sloužil e-mail spíše k běžné one-to-one komunikaci, dnes se z něj stává účinný marketingový nástroj. To potvrzují také nejnovější data společností Ecomail a Seznam.cz. Jen podle Seznamu došlo za posledních pět let k nárůstu hromadných e-mailů o 32 %.

Vzrůstající trend nepolevuje ani nadále. Email.cz od společnosti Seznam hlasí nárůst 2,4 % v počtu všech přijatých e-mailů do složky Hromadné oproti roku 2021. Ačkoliv klasická korespondence v rámci běžné e-mailové komunikace stále klesá, marketingovým sdělením se daří o poznání lépe. Viditelné je to pak zejména v delším časovém horizontu. Zatímco v roce 2017 dorazilo do složky Hromadné 9,6 miliardy e-mailů, v minulém roce už to bylo 12,6 miliard. To je nárůst takřka o jednu třetinu. 

„Firmy využívají marketingové e-maily jako efektivní a levný způsob k oslovení zákazníků s personalizovanými nabídkami a slevami šitými na míru. E-mailingové kampaně jsou v porovnání s ostatními nástroji navíc finančně méně náročné a přitom dosahují dobrých výsledků i vysoké návratnosti,“ potvrzuje Jakub Stupka, COO a spoluzakladatel společnosti Ecomail.cz, specializující se na efektivní a automatizovaný e-mail marketing.

Ubylo spamu

Podle Seznamu dlouhodobě klesá také počet zahozených (nebezpečných) zpráv, což může poukazovat i na zvyšující se bezpečnost v oblasti rozesílek a e-mailingu obecně. Díky přesnější detekci spamu klesl počet kliknutí na „Označit jako spam“ za poslední rok o 3 %. V porovnání s rokem 2017, kdy se za spam označovalo až 36,1 milionů e-mailů, bylo v roce 2022 označeno jako spam 15,1 milionů, což představuje pokles o 56 %.

„Za nás je potěšující i ukazatel uživatelské spokojenosti s klasifikací pošty. Mám konkrétně na mysli podíl zpráv doručených do Inboxu, které uživatelé označí jako spam. Ten se nám daří díky soustavnému rozvoji antispamu neustále snižovat,“ dodává Štěpánka Lebedová, produktová manažerka služby Email.cz od Seznamu.

Nejvíce e-mailů se odeslalo během Black Friday

Vůbec nejúspěšnější v počtu rozesílek pak již tradičně bývá období Black Friday. „V roce 2022 se jen přes Ecomail poslalo 15,2 milionů e-mailů, což je o 45 % více než v loňském roce,“ říká Jakub Stupka, který dodává, že je to dáno i tím, že zatímco cena reklamy na Facebooku nebo PPC reklamy ke konci roku výrazně stoupá, cena e-mailingu se nemění. 

Jaký je rozdíl mezi hromadnou poštou a spamem?

Inbox – označuje hlavní složku e-mailu, která má sloužit pro osobní komunikaci (one-to-one). 

Hromadná pošta – do kategorie Hromadná patří e-maily, které jsou odesílány většímu počtu lidí zároveň, lidé se k jejich odběru dobrovolně přihlásili a odesílatel má tedy platný právní titul. Je zcela v pořádku, když e-maily z vaší hromadné rozesílky přichází do složky Hromadné. Složka vznikla, aby si uživatelé zvládli lépe třídit přijaté zprávy, oddělit důležité osobní zprávy od zpráv masového charakteru. 

Označení za spam – týká se konkrétního e-mailu, který je uživatelem považován za spam. Příjemce si ho ve své e-mailové schránce aktivně označí a e-mail nahlásí jako nevhodný, nejčastěji kliknutím na příslušné tlačítko Označit za spam. 

Spam – jako spam se obvykle označují nevyžádané e-maily, které jsou zaslány velkému množství lidí, aniž by k tomu měl odesílatel platný právní titul (např. souhlas, oprávněný zájem). Když mluvíme o spamu máme většinou na mysli nevyžádané reklamní e-maily (mají různou formu – např. jednoduché reklamy, třeba na viagru, až po zprávy, které požadují po uživateli zaslání peněz).

Foto + Zdroj: Media list


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Před 30 lety výplata stačila: Dnes je nájem luxusem

04.08.2025, Autor: Marek Hájek

Před třemi desetiletími jste za průměrnou výplatu zvládli uživit rodinu, zaplatit bydlení a ještě si něco odložit. Dnes se mnozí Češi potýkají s tím, že ani na základní potřeby, jako je nájem, jejich příjem nestačí. Co se změnilo?

BMW klesl zisk o 29 %

03.08.2025, Autor: Marek Hájek

Automobilka BMW zažívá těžké časy – za první pololetí klesl její čistý zisk o 29 % na 4 miliardy eur. Předseda představenstva Oliver Zipse však zůstává optimistou a zdůrazňuje „robustní obchodní model“.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Microsoft na vrcholu: Cloud a AI přinášejí rekordní zisky

03.08.2025, Autor: red

Microsoft ohlásil na konci července rekordní finanční výsledky, které překonaly očekávání analytiků. Hlavními tahouny jsou cloudové služby a umělá inteligence, díky nimž tržby rostou o desítky procent a akcionáři jásají nad cenou akcií přes 553 dolarů.

Je Zuckerbergova superinteligence na dohled?

02.08.2025, Autor: Marek Hájek

Mark Zuckerberg věří, že superinteligence, tedy umělá inteligence překonávající lidské schopnosti, je na dosah. Jeho společnost Meta do tohoto snu pumpuje miliardy dolarů, ale zároveň přiznává rostoucí rizika.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Čeští důchodci vs. Evropa: Jsme opravdu chudí příbuzní?

26.07.2025, Autor: Marek Hájek

Průměrný důchod v Česku činí 21 080 korun měsíčně. Na první pohled to není špatné, ale když ho porovnáme s důchody ve Švýcarsku nebo Rakousku, rozdíl je značný. Jsme tedy v Evropě chudými příbuznými, nebo je situace složitější?

Španělsko pod palbou kritiky: Huawei a citlivá data soudních odposlechů

22.07.2025, Autor: Josef Neštický

Španělsko čelí ostré kritice za to, že svěřilo čínské společnosti Huawei správu a ukládání dat ze soudních odposlechů. Kontrakt za 12,3 milionu eur vyvolává obavy o národní bezpečnost nejen doma, ale i v USA a EU. Je to strategická chyba, nebo jen pragmatické rozhodnutí?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama