Apogeo
Reklama

Průzkum: Digitální dovednosti dobře zvládá polovina firem

12.10.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Průzkum: Digitální dovednosti dobře zvládá polovina firem

Digitální dovednosti jsou zásadní pro dvaadevadesát procent malých a středních firem.

Klíčové jsou především v hledání nových zaměstnanců a v udržení konkurenceschopnosti. Dobře je ale zvládá necelá polovina podniků. Vyplývá to z průzkumu, který pro Asociaci malých a středních podniků uskutečnila mezi téměř sedmi sty padesáti menšími firmami agentura Ipsos.

Tři čtvrtiny malých firem využívají Facebook, na druhém místě je s téměř 30 procenty Instagram. Následuje LinkedIn (28 procent), Youtube (20 procent) a Twitter (11 procent). Třetina malých firem Facebook používá k hledání nových zaměstnanců. Sociální sítě jsou nejdůležitějším nástrojem u projektů, za kterými stojí podnikatelky.
Pětina malých firem podle výzkumu zaměstnává člověka, který se zabývá správou sociálních sítí. „V sektoru malých a středních podniků stále existuje velká poptávka po odbornících zdatných v digitálních dovednostech,“ uvedla ředitelka veřejné politiky Facebooku ve střední Evropě Gabriella Csehová. Dvěma pětinám firem Facebook pomáhá v růstu a téměř polovině z nich také oslovit zákazníky v oblastech, kde by to jinak bylo obtížné.
Sociální sítě jsou podnikateli vnímány jako druhý nejdůležitější online nástroj pro podnikání, hned po webových stránkách. „Otázkou není, jestli sociální sítě nebo jiné online kanály využít, ale spíše zda jsou tam zákazníci dané firmy a pokud ano, tak jak s nimi přes tyto kanály komunikovat,“ upozornil expert na digitální inovace asociace Filip Dřímalka.
Aktuální stav v mnoha českých firmách odpovídá statistikám digitálních dovedností obyvatel, stanovených rámcovým programem Evropské komise. V tomto hodnocení je úroveň českých obyvatel pod průměrem EU s velkými rozdíly proti nejvyspělejším státům EU. Firmy zaostávají nejvíce ve využívání aplikací v cloudu, online spolupráci a komunikaci (například s využíváním videohovorů), v práci s daty nebo v poskytování digitálních služeb svým zákazníkům. ČR je na tom naopak velice dobře v rámci eshopů a prodeje zboží přes internet.
ČTK


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průmyslová deflace pokračuje a pokračovat zřejmě i bude

18.04.2025, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu letošního března vykázaly meziměsíční pokles o 0,3 %, což odpovídá meziročnímu snížení taktéž o 0,3 %. Jedná se o nižší výsledek, než očekával trh (-0,1 %). Ceny zemědělských výrobců naopak vzrostly a to o 2,2 % meziměsíčně a o 8,2 % meziročně. Ceny stavebních prací se zvýšily o 0,6 % meziměsíčně a o 3,0 % meziročně, ceny tržních služeb pro podniky pak o 0,9 % meziměsíčně a o 3,7 % meziročně.

Pohonné hmoty jsou o 6 Kč/l levnější než loni. Ve srovnání s okolními zeměmi je Česko suverénně nejlevnější

16.04.2025, Autor: Z blogosféry

Po krátkém zaváhání začátkem dubna pokračoval benzín i nafta v dalším zlevňování. Litr paliv je aktuálně téměř o 6 korun levnější než loni touto dobou. A třeba oproti Polsku je nafta v Česku v průměru levnější o 1,50 Kč/l, ve srovnání s Maďarskem dokonce o 3,70 Kč/l. Plošné ceny paliv pro firemní odběratele klesly jen v tomto týdnu o 1,60 Kč/l, u nafty na 30,89 Kč/l. To může naznačovat další zlevňování.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi se bojí o finance, ale plánují málo. Důchod řeší až na poslední chvíli

15.04.2025, Autor: Z blogosféry

Jen každý osmý Čech má propracovaný finanční plán a na zajištění na stáří začínají lidé myslet v řadě případů až na prahu důchodu. Ukázal to průzkum společnosti Swiss Life Select, podle něhož lidé nejčastěji hledají finanční rady u partnera nebo finančního poradce. Pozitivní zprávou je, že při hledání rad dávají přednost ověřeným zdrojům a odborníkům, nikoliv informacím od influencerů.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama