Apogeo
Reklama

Průměrný uživatel internetu využije denně 4,2 GB dat. TikTok dohání Facebook

10.10.2024, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Průměrný uživatel internetu využije denně 4,2 GB dat. TikTok dohání Facebook

Globální internetový provoz představuje 33 exabytů za den. Průměrný uživatel přitom využije denně okolo 4,2 gigabytů dat. 6,4 miliard mobilních zařízení přitom generuje jednu třetinu provozu, zatímco 1,4 miliardy fixních zařízení (například domácí wi-fi) generuje dvě třetiny provozu.

Top 8 největších poskytovatelů obsahu, jako jsou Google, Facebook nebo Netflix, se dělí o více než dvě třetiny celkového internetového provozu. Vyplývá to z analýzy Sandvine zveřejněné českou společností ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„Můžeme vidět, že objem dat, které protečou sítí, je opravdu obrovský. U fixních zařízení jde průměrně o 15,7 GB dat denně. To je velký rozdíl oproti mobilním zařízením, u kterých se jedná pouze o 1,7 GB. Další rozdíl je také v tom, jaké aplikace tato data spotřebovávají. Zatímco u fixních zařízení je největší položkou video, které spotřebovává 39 % dat, u mobilních zařízení jde hlavně o sociální média s 35% využitím dat. Zajímavé je, že TikTok u mobilních aplikací je už na třetím místě ve spotřebě dat, vlastně skoro stejně jako Facebook. A podobně jako Facebook jej denně používá více než třetina mobilních uživatelů,“ říká Jaroslav Cihelka, expert na analýzy dat a spolumajitel společnosti ComSource, která je exkluzivním partnerem analytické společnosti Sandvine v České republice. Nejvíce dat u obou forem pak využívá aplikace YouTube (u fixních zařízení 16 % a u mobilních 21 %), na druhém místě je u mobilů Facebook (18 %) a u fixních zařízení Netflix (12 %), na třetím místě najdeme u fixních zařízení Facebook (9 %) a u mobilních pak výše zmíněný TikTok (15 %).

S tím, jak se stále více uživatelů stává zároveň tvůrci obsahu, rostou na důležitosti také hodnoty uploadu. Data ukazují, že zatímco na fixních zařízeních se upload využívá zejména k přenosu souborů a uploadování videí, u mobilních zařízení jde spíše o upload obsahu na sociální sítě. 15 % domácností vlastní Xbox, který při cloudovém hraní spotřebuje 22 GB dat za hodinu. 9 % domácností má PlayStation Downloads a spotřebovávají zhruba 11,3 GB dat, tedy zhruba 3x více než například Netflix.

Zajímavé jsou také výsledky za jednotlivé kontinenty. U stahování dominuje ve všech regionech video. S tím souvisí také to, že ve všech regionech je nejsilnější aplikací YouTube. Na druhém místě je pak v Evropě a Asijsko-pacifickém regionu Netflix, zatímco v Americe je to Amazon Prime a Netflix je až na třetím místě. V Asijsko-pacifickém regionu zabírá třetí místo Facebook, zatímco v Evropě je to britská streamovací platforma pro sport a zábavu DAZN. Ve všech třech regionech je největší hodnotou uploadu sdílení souborů. V Americe a Evropě je následováno videem a komunikací, zatímco v Asii je na třetím místě hraní her. To vše vyplývá z reportu Sandvine Phenomena.

Foto: Pixabay

Zdroj: EMC PR


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Cla dusí americký obchod: Proč maloobchodní tržby v USA klesají?

22.05.2025, Autor: Josef Neštický

Maloobchodní tržby v USA vykazují slabé výsledky a za viníka se stále častěji označují vysoká cla, která zvyšují ceny a tlumí spotřebitelskou poptávku. Jaké jsou příčiny tohoto vývoje a co to znamená pro globální ekonomiku, včetně České republiky? Pojďme se podívat na data a širší souvislosti.

Koruna na dovolené: Jak měnový kurz mění naše cestovní plány

21.05.2025, Autor: red

Kurz české koruny má větší vliv na naši dovolenou, než si možná uvědomujeme. Dnes, kdy se koruna drží na relativně silné úrovni kolem 24,95 Kč za euro, můžeme v zahraničí utrácet s větší lehkostí – ale je to skutečně tak jednoduché? Pojďme se podívat, jak měnové výkyvy ovlivňují ceny zájezdů, naše rozhodování a co můžeme čekat v budoucnu.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Mzdy podle profesí: Kde se vydělává nejvíc a proč?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Jaké jsou průměrné mzdy v České republice v květnu 2025 a proč se tak liší podle profesí či regionů? Data ukazují rostoucí příjmy, ale také přetrvávající nerovnosti – ať už mezi IT specialisty a prodavači, nebo mezi Prahou a Karlovarským krajem. Pojďme se podívat, co za tím stojí a kam směřujeme.

Mateřská v roce 2025: Vyšší sazby, ale pro koho?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Nové sazby peněžité pomoci v mateřství (PPM) přinesly v roce 2025 mírné navýšení redukčních hranic, což znamená vyšší dávky především pro ženy s nadprůměrnými příjmy. Jaké jsou konkrétní změny, koho se dotknou a co můžeme čekat v budoucnu? Pojďme se podívat, jak se mateřská vyvíjí a zda skutečně odpovídá potřebám českých rodin.

Letní brigády: Firmy hledají tisíce posil, ale zájem studentů klesá. Nově mohou pracovat i čtrnáctiletí

15.05.2025, Autor: Z blogosféry

S příchodem letních prázdnin se tradičně zvyšuje poptávka po brigádnících napříč Českou republikou.  V roce 2025 však firmy čelí výzvě. Ochota mladých lidí nastoupit na sezónní práce klesá, a to navzdory tisícům volných pozic. Personální agentury upozorňují na znatelný pokles zájmu studentů o klasické manuální brigády a zároveň na změnu jejich pracovních preferencí.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Inflace v dubnu klesla na 1,8 procenta, je tak nejnižší za posledních sedm let

14.05.2025, Autor: Z blogosféry

Inflace v dubnu klesla na nejnižší hodnotu od března 2018 a dostala se i pod průměrnou hodnotu loňského roku. Spotřebitelské ceny podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) v dubnu meziročně vzrostly o 1,8 procenta, což je o 0,9procentního bodu méně než v březnu.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama