e-news.cz - kurzy
Reklama

Pro české e-shopy expandující do zahraničí je největší výzvou jazyková bariéra. Pomáhají si s AI

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Pro české e-shopy expandující do zahraničí je největší výzvou jazyková bariéra. Pomáhají si s AI

Čeští majitelé e-shopů nyní hojně využívají příležitost expandovat do zahraničí. Nejvíce vstupují na slovenský a německý trh, mimo znalost místního trhu považují za největší úskalí překlady textů do cizího jazyka.

Alespoň s nimi si část prodejců pomáhá umělou inteligencí, která zejména menším e-commerce projektům dokáže ušetřit i desítky tisíc korun. Více než polovina e-shopařů investuje do expanze částku do 50 tisíc korun, jak vyplývá z analýzy společnosti Upgates, předního dodavatele e-shopových řešení.

Každý druhý e-shop na platformě Upgates prodává své výrobky či služby na zahraničních trzích a více než polovina internetových obchodů zatím nad vstupem do cizí země uvažuje. Nejčastějším odbytištěm jsou díky kulturní blízkosti sousední slovenský a německý trh. Zeměmi, o nichž e-shopaři přemýšlejí v rámci další expanze, jsou pak nejvíce Polsko, Rakousko a Maďarsko, jak ukazuje analýza společnosti Upgates.

„I přes podobnost kultur je pro e-shopaře jedním z nejobvyklejších úskalí znalost místního trhu a chování tamějších zákazníků. Například Němci si velice zakládají nejen na kvalitě provedení výrobku, ale také na úrovni celého nákupního zážitku, od uživatelsky přívětivého prostředí e-shopu, různé formy platby a dopravy až po zákaznický servis v příslušném jazyce,“ vysvětluje Michal Benatzky, marketingový manažer společnosti Upgates. Dodává také, že důležitým kritériem při volbě dané země je logistika, konkrétně pak cenové možnosti doručování zboží z českých skladů.

Jazykovou bariéru zdolává AI

Nejhlubší vrásku na čele dělají majitelům internetových obchodů texty v příslušném jazyce nového trhu. Čím jsou překlady přesnější, tím vzbuzuje daný e-shop větší důvěru. Někteří e-shopaři pro ně upřednostňují aplikace umělé inteligence, jako jsou například DeepL nebo ChatGPT. Pomáhají si s nimi hlavně u produktových popisků i článků na blozích.

„Pokud někdo provozuje e-shop o tisících položkách, náklady na ruční překlady šplhají do statisíců korun. Majitelé menších e-shopů mohou díky AI překladačům ušetřit i desítky tisíc. Velká část produktů lze přitom přeložit strojově v celku solidní kvalitě ke zveřejnění,“ uvádí Michal Benatzky a dodává, že díky tomu má pak e-shop prostor věnovat se zdokonalení lokalizace nejvíce prodávaných produktů. To znamená, že si například nechá text zkontrolovat zkušeným překladatelem a zároveň jej přizpůsobí tak, aby podobou svého znění oslovil a zaujal zahraniční zákazníky. 

Co se týká zákaznické péče, čtvrtina e-shopařů komunikuje se zákazníky z cizích zemí převážně anglicky a pětina si vypomáhá automatickými překladači. Lokalizovanou podporu v mateřském jazyce té které země využívá 17 % internetových obchodů.

Expanze se e-shopům vyplatí

Z analýzy společnosti Upgates dále vyplývá, že každý druhý e-commerce projekt investoval  do expanze částku do 50 tisíc korun a téměř pětina e-shopů pak alokovala mezi 50 a 100 tisíci korunami. „Díky moderním nástrojům e-commerce lze v dnešní době spustit přeshraniční prodej bez obrovských počátečních investic. Je to příležitost hlavně pro menší projekty s originálními výrobky, které tímto způsobem mohou několikanásobně vyrůst. Obzvláště zákazníci ze západních zemí si totiž rádi připlatí za prémiovější produkty, protože na prvním místě je pro ně kvalita,“ dodává závěrem Michal Benatzky.

Foto: Pixabay

Zdroj: Zuzana Kantorová 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Letní brigády: Firmy hledají tisíce posil, ale zájem studentů klesá. Nově mohou pracovat i čtrnáctiletí

15.05.2025, Autor: Z blogosféry

S příchodem letních prázdnin se tradičně zvyšuje poptávka po brigádnících napříč Českou republikou.  V roce 2025 však firmy čelí výzvě. Ochota mladých lidí nastoupit na sezónní práce klesá, a to navzdory tisícům volných pozic. Personální agentury upozorňují na znatelný pokles zájmu studentů o klasické manuální brigády a zároveň na změnu jejich pracovních preferencí.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace v dubnu klesla na 1,8 procenta, je tak nejnižší za posledních sedm let

14.05.2025, Autor: Z blogosféry

Inflace v dubnu klesla na nejnižší hodnotu od března 2018 a dostala se i pod průměrnou hodnotu loňského roku. Spotřebitelské ceny podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) v dubnu meziročně vzrostly o 1,8 procenta, což je o 0,9procentního bodu méně než v březnu.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

IT konzultanti mohli v dubnu nastoupit za skokově vyšší odměnu

06.05.2025, Autor: Z blogosféry

Duben potěšil především IT konzultanty, kteří v tomto měsíci hledali práci. Firmy jim totiž nabídly výrazně vyšší nástupní odměny než v měsíci předcházejícím. Na pracovním trhu šlo získat nástupní odměnu v průměru o 32 400 korun vyšší než v březnu.

Komentář k předběžným údajům o inflaci v ČR za letošní duben

06.05.2025, Autor: Z blogosféry

Meziroční růst spotřebitelských cen v dubnu dle předběžných údajů klesl pod 2 %, konkrétně na 1,8 %, tedy pod úroveň inflačního cíle ČNB. Zmírnění meziroční inflace bylo v dubnu taženo cenami potravin, alkoholu a tabáku, a cenami energií, kam spadají také pohonné hmoty.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Plná zaměstnanost i tlak na produktivitu: trh práce v ČR láme rekordy

05.05.2025, Autor: Z blogosféry

Český trh práce právě láme rekordy: zaměstnanost ve věkové skupině 15–64 let vystoupala na 75,9 % a genderový rozdíl se snížil pod 11 procentních bodů – historické minimum. Pokles je výsledkem dlouhodobého trendu, který přetrvává i přes výkyvy způsobené pandemií.

Stavební materiály v dubnu 2025: Ceny stagnují, ale úleva zatím nepřichází

05.05.2025, Autor: Josef Neštický

Po letech cenových turbulencí přišlo uklidnění. Ceny stavebních materiálů se v dubnu 2025 sice výrazně nehýbou, ale rozhodně se nevrátily na úrovně, o kterých by stavebníci snili. Co znamená stagnace cen pro běžné domácnosti a firmy? A proč se zdá, že zlevňování je v nedohlednu?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama