e-news.cz - kurzy
Reklama

Pro české e-shopy expandující do zahraničí je největší výzvou jazyková bariéra. Pomáhají si s AI

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Pro české e-shopy expandující do zahraničí je největší výzvou jazyková bariéra. Pomáhají si s AI

Čeští majitelé e-shopů nyní hojně využívají příležitost expandovat do zahraničí. Nejvíce vstupují na slovenský a německý trh, mimo znalost místního trhu považují za největší úskalí překlady textů do cizího jazyka.

Alespoň s nimi si část prodejců pomáhá umělou inteligencí, která zejména menším e-commerce projektům dokáže ušetřit i desítky tisíc korun. Více než polovina e-shopařů investuje do expanze částku do 50 tisíc korun, jak vyplývá z analýzy společnosti Upgates, předního dodavatele e-shopových řešení.

Každý druhý e-shop na platformě Upgates prodává své výrobky či služby na zahraničních trzích a více než polovina internetových obchodů zatím nad vstupem do cizí země uvažuje. Nejčastějším odbytištěm jsou díky kulturní blízkosti sousední slovenský a německý trh. Zeměmi, o nichž e-shopaři přemýšlejí v rámci další expanze, jsou pak nejvíce Polsko, Rakousko a Maďarsko, jak ukazuje analýza společnosti Upgates.

„I přes podobnost kultur je pro e-shopaře jedním z nejobvyklejších úskalí znalost místního trhu a chování tamějších zákazníků. Například Němci si velice zakládají nejen na kvalitě provedení výrobku, ale také na úrovni celého nákupního zážitku, od uživatelsky přívětivého prostředí e-shopu, různé formy platby a dopravy až po zákaznický servis v příslušném jazyce,“ vysvětluje Michal Benatzky, marketingový manažer společnosti Upgates. Dodává také, že důležitým kritériem při volbě dané země je logistika, konkrétně pak cenové možnosti doručování zboží z českých skladů.

Jazykovou bariéru zdolává AI

Nejhlubší vrásku na čele dělají majitelům internetových obchodů texty v příslušném jazyce nového trhu. Čím jsou překlady přesnější, tím vzbuzuje daný e-shop větší důvěru. Někteří e-shopaři pro ně upřednostňují aplikace umělé inteligence, jako jsou například DeepL nebo ChatGPT. Pomáhají si s nimi hlavně u produktových popisků i článků na blozích.

„Pokud někdo provozuje e-shop o tisících položkách, náklady na ruční překlady šplhají do statisíců korun. Majitelé menších e-shopů mohou díky AI překladačům ušetřit i desítky tisíc. Velká část produktů lze přitom přeložit strojově v celku solidní kvalitě ke zveřejnění,“ uvádí Michal Benatzky a dodává, že díky tomu má pak e-shop prostor věnovat se zdokonalení lokalizace nejvíce prodávaných produktů. To znamená, že si například nechá text zkontrolovat zkušeným překladatelem a zároveň jej přizpůsobí tak, aby podobou svého znění oslovil a zaujal zahraniční zákazníky. 

Co se týká zákaznické péče, čtvrtina e-shopařů komunikuje se zákazníky z cizích zemí převážně anglicky a pětina si vypomáhá automatickými překladači. Lokalizovanou podporu v mateřském jazyce té které země využívá 17 % internetových obchodů.

Expanze se e-shopům vyplatí

Z analýzy společnosti Upgates dále vyplývá, že každý druhý e-commerce projekt investoval  do expanze částku do 50 tisíc korun a téměř pětina e-shopů pak alokovala mezi 50 a 100 tisíci korunami. „Díky moderním nástrojům e-commerce lze v dnešní době spustit přeshraniční prodej bez obrovských počátečních investic. Je to příležitost hlavně pro menší projekty s originálními výrobky, které tímto způsobem mohou několikanásobně vyrůst. Obzvláště zákazníci ze západních zemí si totiž rádi připlatí za prémiovější produkty, protože na prvním místě je pro ně kvalita,“ dodává závěrem Michal Benatzky.

Foto: Pixabay

Zdroj: Zuzana Kantorová 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Stereotyp odmítání seniorních zaměstnanců je typičtější pro ženy

24.03.2025, Autor: Z blogosféry

Nejde o propastný rozdíl, ale odlišné vnímání starších zaměstnanců podle pohlaví respondenta je znát: že jsou lidé ve věku 50-65 let méně výkonní než mladí si myslí 23 % mužů, ale 29 % žen. Ukázal to reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sbírala agentura Talk Online Panel.

Češi začínají větřit ekonomické jaro

21.03.2025, Autor: Z blogosféry

Podle březnové edice konjunkturálního průzkumu Českého statistického úřadu se index celkové tuzemské ekonomické důvěry oproti předchozímu měsíci zvýšil o 1,7 bodu a dosáhl tak hodnoty 99,5. Ke

Ceny zemědělských výrobců mírně zrychlily

18.03.2025, Autor: Z blogosféry

Ceny zemědělských výrobců mírně zrychlily svůj meziroční růst. Vyplývá to z dnes publikovaných dat ČSÚ. Zatímco v lednu byly ceny meziročně vyšší o 9,1 %, v únoru to bylo dokonce o 9,3 %. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Po vydařených Vánocích maloobchod opět mírně ochladl

13.03.2025, Autor: Z blogosféry

Tuzemské maloobchodní tržby vykázaly v lednu letošního roku meziměsíční pokles o 0,5 %, což odpovídá meziročnímu nárůstu o 2,8 %. Jedná se o citelně slabší výsledek, než očekával trh (4,2 %) i než jakého bylo dosaženo o měsíc dříve (6,4 %).

Stavebnictví vstoupilo do nového roku růstem, bytová výstavba ale dále zaostává

12.03.2025, Autor: Z blogosféry

České stavebnictví vstoupilo do nového roku růstem, stavební produkce podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) v lednu meziročně vzrostla o 8,2 procenta. Tento statistický růst je způsobený hlavně nízkou srovnávací základnou z loňského roku než nějakou změnou k lepšímu.

Polovina zaměstnanců vnímá nezaměstnanost jako přirozenou, přesto pětina lidí má v poslední době větší strach z propouštění

08.03.2025, Autor: Z blogosféry

Jako přirozenou součást života, se kterou se musí počítat, vnímá nezaměstnanost 50,8 % respondentů reprezentativního průzkumu personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sbírala agentura Talk Online Panel. Čtrnáct procent zaměstnanců chápe, že nemá smysl držet v práci přebytečné lidi.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Obliba piva mezi ženami v Česku roste 

08.03.2025, Autor: Z blogosféry

Zajdou si ženy raději na pivo nebo na víno? Zatímco odpověď na stejnou otázku je u mužů očekávaná: pivu dává přednost 84 % z nich, preference žen mnohého překvapí. I ony totiž ve většině případů už dávají přednost pivu – 60 % žen jej označilo jako první volbu před vínem.

Růst českých mezd opět překonává očekávání

07.03.2025, Autor: Z blogosféry

Tuzemská průměrná mzda vykázala v posledním čtvrtletí roku 2024 meziroční nárůst o 7,2 % nominálně, což po očištění o inflaci odpovídáreálnému zvýšení o 4,2 %. Jedná se o vyšší hodnotu, než očekával trh (3,8 %) i Česká národní banka (4,0 %). Průměrná mzda tak dosáhla 49 229 Kč, mediánová pak 41 739 Kč. Za celý rok 2024 pak činil průměrný mzdový růst 7,1 % nominálně a 4,6 % reálně.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama