e-news.cz - kurzy
Reklama

Předvánoční nákupy vytvoří skoro třetinu ročních tržeb e-shopu. Klíčová sezóna e-commerce vrcholí

27.12.2024, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Předvánoční nákupy vytvoří skoro třetinu ročních tržeb e-shopu. Klíčová sezóna e-commerce vrcholí

Češi se vyžívají ve slevových akcích a se závěrem roku podléhají nákupní horečce, které jdou internetové obchody naproti. Jen období od Black Friday až do konce roku zpravidla vygeneruje téměř třetinu celkového ročního obratu české e-commerce, odhadují analytici ze společnosti Upgates, která dodává e-shopová řešení. Šikovným prodejcům se podaří i zdvojnásobit tržby oproti průměru běžných měsíců. Obvykle obchodníci zlevňují zboží v průměru o pětinu, někteří na hranici ziskovosti, ale s vidinou dalších objednávek v budoucnu.

Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) samotný den Black Friday přináší české e-commerce tržby ve výši 7,5 miliardy korun, což představuje 4 % celoročního obratu. Jen malá část majitelů e-shopů ale spustila slevové akce pouze v pátek. Především kvůli velkým hráčům na trhu se z posledního listopadového pátku v uplynulých letech stává minimálně týden slev. „Většina e-shopů slevové akce prodlužuje na týden i déle, čímž se podíl tržeb z tohoto období zvyšuje na 8 až 10 %. Black Friday je dnes více než jen jeden den. Stal se symbolem startu hlavní nákupní sezóny, která trvá až do Vánoc,“ vysvětluje Michal Benatzky marketingový manažer společnosti Upgates, předního dodavatele e-shopových řešení.

Klíčové nákupní období roku, které trvá od Black Friday až do Vánoc, představuje 25 až 30 % celoročních tržeb e-commerce. „Naopak leden a únor již patří mezi slabší měsíce – dohromady tvoří pouhých 10 až 15 % ročního obratu. Záleží však také na segmentu trhu nebo regionu,“ upřesňuje Michal Benatzky. Na místě je však třeba zmínit, že zatímco vánoční dárky jsou určeny především pro rodinu a blízké, zboží z povánočních výprodejů si lidé pořizují hlavně pro vlastní potěšení.

Výrobci mají pro slevy větší prostor

Některým e-shopům se jen během Black Friday podařilo zvednout tržby až o 100 % oproti předcházejícím měsícům. Sleva, kterou obchodníci nabízejí během Black Friday a adventu, činí v průměru 20 %, přičemž u některého zboží dosahuje i 30 %. Výraznější slevy si mohou dovolit prodejci, kteří jsou zároveň výrobci, nebo ti, kteří se potřebují zbavit přebytečných zásob.

„Výrobci většinou pracují s vyššími maržemi, takže mají pro slevy více prostoru. U přeprodejců je výše slevy otázkou kompromisu mezi uskutečněním objednávky a marží. Často jsou ochotni přistoupit na vyšší slevu a vzdát se marže v naději, že zákazník do košíku přihodí zboží, které už zisk přináší. Nebo taky sázejí na to, že spotřebitel v budoucnu opět nakoupí a třeba už bez slev,“ přibližuje Michal Benatzky.

Nové e-shopy potřebují dlouhodobou vizi

Pozitivním trendem je růst tržeb u novějších e-shopů, které se stále etablují na trhu. V meziročním srovnání dokázaly překonat výsledky z loňska. „Dobře připravení prodejci mohou v závěru roku dosáhnout nárůstu tržeb až o stovky procent ve srovnání s běžnými měsíci. Úspěch však nepřichází automaticky ze dne na den, je potřeba si jej trpělivě odpracovat a průběžně budovat silnou zákaznickou skupinu,“ dodává závěrem Michal Benatzky.

Foto: Pixabay

Zdroj: Upgates 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Stereotyp odmítání seniorních zaměstnanců je typičtější pro ženy

24.03.2025, Autor: Z blogosféry

Nejde o propastný rozdíl, ale odlišné vnímání starších zaměstnanců podle pohlaví respondenta je znát: že jsou lidé ve věku 50-65 let méně výkonní než mladí si myslí 23 % mužů, ale 29 % žen. Ukázal to reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sbírala agentura Talk Online Panel.

Češi začínají větřit ekonomické jaro

21.03.2025, Autor: Z blogosféry

Podle březnové edice konjunkturálního průzkumu Českého statistického úřadu se index celkové tuzemské ekonomické důvěry oproti předchozímu měsíci zvýšil o 1,7 bodu a dosáhl tak hodnoty 99,5. Ke

Ceny zemědělských výrobců mírně zrychlily

18.03.2025, Autor: Z blogosféry

Ceny zemědělských výrobců mírně zrychlily svůj meziroční růst. Vyplývá to z dnes publikovaných dat ČSÚ. Zatímco v lednu byly ceny meziročně vyšší o 9,1 %, v únoru to bylo dokonce o 9,3 %. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Po vydařených Vánocích maloobchod opět mírně ochladl

13.03.2025, Autor: Z blogosféry

Tuzemské maloobchodní tržby vykázaly v lednu letošního roku meziměsíční pokles o 0,5 %, což odpovídá meziročnímu nárůstu o 2,8 %. Jedná se o citelně slabší výsledek, než očekával trh (4,2 %) i než jakého bylo dosaženo o měsíc dříve (6,4 %).

Stavebnictví vstoupilo do nového roku růstem, bytová výstavba ale dále zaostává

12.03.2025, Autor: Z blogosféry

České stavebnictví vstoupilo do nového roku růstem, stavební produkce podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) v lednu meziročně vzrostla o 8,2 procenta. Tento statistický růst je způsobený hlavně nízkou srovnávací základnou z loňského roku než nějakou změnou k lepšímu.

Polovina zaměstnanců vnímá nezaměstnanost jako přirozenou, přesto pětina lidí má v poslední době větší strach z propouštění

08.03.2025, Autor: Z blogosféry

Jako přirozenou součást života, se kterou se musí počítat, vnímá nezaměstnanost 50,8 % respondentů reprezentativního průzkumu personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sbírala agentura Talk Online Panel. Čtrnáct procent zaměstnanců chápe, že nemá smysl držet v práci přebytečné lidi.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Obliba piva mezi ženami v Česku roste 

08.03.2025, Autor: Z blogosféry

Zajdou si ženy raději na pivo nebo na víno? Zatímco odpověď na stejnou otázku je u mužů očekávaná: pivu dává přednost 84 % z nich, preference žen mnohého překvapí. I ony totiž ve většině případů už dávají přednost pivu – 60 % žen jej označilo jako první volbu před vínem.

Růst českých mezd opět překonává očekávání

07.03.2025, Autor: Z blogosféry

Tuzemská průměrná mzda vykázala v posledním čtvrtletí roku 2024 meziroční nárůst o 7,2 % nominálně, což po očištění o inflaci odpovídáreálnému zvýšení o 4,2 %. Jedná se o vyšší hodnotu, než očekával trh (3,8 %) i Česká národní banka (4,0 %). Průměrná mzda tak dosáhla 49 229 Kč, mediánová pak 41 739 Kč. Za celý rok 2024 pak činil průměrný mzdový růst 7,1 % nominálně a 4,6 % reálně.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama