e-news.cz - kurzy
Reklama

Předvánoční nákupy vytvoří skoro třetinu ročních tržeb e-shopu. Klíčová sezóna e-commerce vrcholí

27.12.2024, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Předvánoční nákupy vytvoří skoro třetinu ročních tržeb e-shopu. Klíčová sezóna e-commerce vrcholí

Češi se vyžívají ve slevových akcích a se závěrem roku podléhají nákupní horečce, které jdou internetové obchody naproti. Jen období od Black Friday až do konce roku zpravidla vygeneruje téměř třetinu celkového ročního obratu české e-commerce, odhadují analytici ze společnosti Upgates, která dodává e-shopová řešení. Šikovným prodejcům se podaří i zdvojnásobit tržby oproti průměru běžných měsíců. Obvykle obchodníci zlevňují zboží v průměru o pětinu, někteří na hranici ziskovosti, ale s vidinou dalších objednávek v budoucnu.

Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) samotný den Black Friday přináší české e-commerce tržby ve výši 7,5 miliardy korun, což představuje 4 % celoročního obratu. Jen malá část majitelů e-shopů ale spustila slevové akce pouze v pátek. Především kvůli velkým hráčům na trhu se z posledního listopadového pátku v uplynulých letech stává minimálně týden slev. „Většina e-shopů slevové akce prodlužuje na týden i déle, čímž se podíl tržeb z tohoto období zvyšuje na 8 až 10 %. Black Friday je dnes více než jen jeden den. Stal se symbolem startu hlavní nákupní sezóny, která trvá až do Vánoc,“ vysvětluje Michal Benatzky marketingový manažer společnosti Upgates, předního dodavatele e-shopových řešení.

Klíčové nákupní období roku, které trvá od Black Friday až do Vánoc, představuje 25 až 30 % celoročních tržeb e-commerce. „Naopak leden a únor již patří mezi slabší měsíce – dohromady tvoří pouhých 10 až 15 % ročního obratu. Záleží však také na segmentu trhu nebo regionu,“ upřesňuje Michal Benatzky. Na místě je však třeba zmínit, že zatímco vánoční dárky jsou určeny především pro rodinu a blízké, zboží z povánočních výprodejů si lidé pořizují hlavně pro vlastní potěšení.

Výrobci mají pro slevy větší prostor

Některým e-shopům se jen během Black Friday podařilo zvednout tržby až o 100 % oproti předcházejícím měsícům. Sleva, kterou obchodníci nabízejí během Black Friday a adventu, činí v průměru 20 %, přičemž u některého zboží dosahuje i 30 %. Výraznější slevy si mohou dovolit prodejci, kteří jsou zároveň výrobci, nebo ti, kteří se potřebují zbavit přebytečných zásob.

„Výrobci většinou pracují s vyššími maržemi, takže mají pro slevy více prostoru. U přeprodejců je výše slevy otázkou kompromisu mezi uskutečněním objednávky a marží. Často jsou ochotni přistoupit na vyšší slevu a vzdát se marže v naději, že zákazník do košíku přihodí zboží, které už zisk přináší. Nebo taky sázejí na to, že spotřebitel v budoucnu opět nakoupí a třeba už bez slev,“ přibližuje Michal Benatzky.

Nové e-shopy potřebují dlouhodobou vizi

Pozitivním trendem je růst tržeb u novějších e-shopů, které se stále etablují na trhu. V meziročním srovnání dokázaly překonat výsledky z loňska. „Dobře připravení prodejci mohou v závěru roku dosáhnout nárůstu tržeb až o stovky procent ve srovnání s běžnými měsíci. Úspěch však nepřichází automaticky ze dne na den, je potřeba si jej trpělivě odpracovat a průběžně budovat silnou zákaznickou skupinu,“ dodává závěrem Michal Benatzky.

Foto: Pixabay

Zdroj: Upgates 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Letní brigády: Firmy hledají tisíce posil, ale zájem studentů klesá. Nově mohou pracovat i čtrnáctiletí

15.05.2025, Autor: Z blogosféry

S příchodem letních prázdnin se tradičně zvyšuje poptávka po brigádnících napříč Českou republikou.  V roce 2025 však firmy čelí výzvě. Ochota mladých lidí nastoupit na sezónní práce klesá, a to navzdory tisícům volných pozic. Personální agentury upozorňují na znatelný pokles zájmu studentů o klasické manuální brigády a zároveň na změnu jejich pracovních preferencí.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Inflace v dubnu klesla na 1,8 procenta, je tak nejnižší za posledních sedm let

14.05.2025, Autor: Z blogosféry

Inflace v dubnu klesla na nejnižší hodnotu od března 2018 a dostala se i pod průměrnou hodnotu loňského roku. Spotřebitelské ceny podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) v dubnu meziročně vzrostly o 1,8 procenta, což je o 0,9procentního bodu méně než v březnu.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

IT konzultanti mohli v dubnu nastoupit za skokově vyšší odměnu

06.05.2025, Autor: Z blogosféry

Duben potěšil především IT konzultanty, kteří v tomto měsíci hledali práci. Firmy jim totiž nabídly výrazně vyšší nástupní odměny než v měsíci předcházejícím. Na pracovním trhu šlo získat nástupní odměnu v průměru o 32 400 korun vyšší než v březnu.

Komentář k předběžným údajům o inflaci v ČR za letošní duben

06.05.2025, Autor: Z blogosféry

Meziroční růst spotřebitelských cen v dubnu dle předběžných údajů klesl pod 2 %, konkrétně na 1,8 %, tedy pod úroveň inflačního cíle ČNB. Zmírnění meziroční inflace bylo v dubnu taženo cenami potravin, alkoholu a tabáku, a cenami energií, kam spadají také pohonné hmoty.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Plná zaměstnanost i tlak na produktivitu: trh práce v ČR láme rekordy

05.05.2025, Autor: Z blogosféry

Český trh práce právě láme rekordy: zaměstnanost ve věkové skupině 15–64 let vystoupala na 75,9 % a genderový rozdíl se snížil pod 11 procentních bodů – historické minimum. Pokles je výsledkem dlouhodobého trendu, který přetrvává i přes výkyvy způsobené pandemií.

Stavební materiály v dubnu 2025: Ceny stagnují, ale úleva zatím nepřichází

05.05.2025, Autor: Josef Neštický

Po letech cenových turbulencí přišlo uklidnění. Ceny stavebních materiálů se v dubnu 2025 sice výrazně nehýbou, ale rozhodně se nevrátily na úrovně, o kterých by stavebníci snili. Co znamená stagnace cen pro běžné domácnosti a firmy? A proč se zdá, že zlevňování je v nedohlednu?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama