e-news.cz - kurzy
Reklama

Popularita volnočasových benefitů vytrvale stoupá. Útraty za dovolenou a kulturu se oproti roku 2021 více než zdvojnásobily

04.03.2023, Autor: Z blogosféry

1 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 5
Popularita volnočasových benefitů vytrvale stoupá. Útraty za dovolenou a kulturu se oproti roku 2021 více než zdvojnásobily

Volnočasové benefity jsou mezi zaměstnanci stále oblíbenější. Podle dat společnosti Edenred stoupl meziročně objem transakcí v tomto segmentu o 42,5 %, ve srovnání s rokem 2020 se více než zdvojnásobil. Nejde přitom jen o oživení trhu po koronavirové pandemii – zájem o volnočasové benefity rostl průběžně i po vyrovnání postpandemických rozdílů. Podobný vývoj bude pokračovat i letos. Nejčastěji zaměstnanci v minulém roce využívali benefity v lékárnách, optikách a cestovních kancelářích, výrazně také rostly transakce v kinech či divadlech. Růst útrat navzdory zdražování ukazuje, že benefity umožňují zaměstnancům dopřát si tyto aktivity bez ohledu na stav domácího rozpočtu. Popularita jednotlivých kategorií se během roku výrazně měnila, v létě byly nejpopulárnější dovolené, v zimě naopak předvánoční nákupy. 

Obliba volnočasových benefitů mezi zaměstnanci dlouhodobě roste. Celkový objem transakcí v tomto segmentu, který zahrnuje například služby v oblasti zdravotnictví, kultury či cestování, meziročně stoupl o 42,5 %, ve srovnání s rokem 2020 pak dokonce o 101,7 %. Průměrná hodnota jedné transakce se oproti roku 2021 rovněž mírně zvýšila. Konkrétně došlo k nárůstu o 2,5 % na 646 korun. Ve srovnání s rokem 2020 je posun výraznější, za toto období vzrostla průměrná hodnota jedné transakce o 11,6 %. Vyplývá to z dat společnosti Edenred.

„Data z minulého roku ukazují, že se vnímání zaměstnaneckých benefitů postupně posouvá tím správným směrem. Zaměstnanci i zaměstnavatelé kromě tradičních jídelních benefitů objevují i kouzlo těch volnočasových. Naším cílem je nabízet benefity, které zaměstnancům usnadní život a pomohou najít rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem. Snažíme se přitom vytvořit co možná nejširší spektrum služeb, ze kterých si dokáže vybrat opravdu každý. Kromě nejpopulárnějších oblastí tak lze naši kartu využít například k vypůjčení vozidla či k návštěvě psychologické poradny nebo veterináře,“ říká Aneta Martišková, členka vedení Edenred.

Péče o zdraví dlouhodobě dominuje

Nejvíce zaměstnanci využívali benefity v oblasti zdravotnictví a péče o zdraví. V posledních třech letech se mezi nejpopulárnějšími kategoriemi pravidelně umisťovaly lékárny, optiky a obchody s ortopedickým zbožím a protézami. Na úplném čele se z hlediska celkového objemu využitých benefitů dlouhodobě drží právě lékárny. Ty byly roce 2022 zodpovědné za více než polovinu celkového objemu transakcí. Popularitě se těšily i cestovní kanceláře nebo knihkupectví.

„Přestože se situace pomalu zlepšuje, stále se setkáváme s nepochopením toho, co to volnočasové benefity vlastně jsou. Lidé si je mnohdy primárně spojují s oblastí sportu a ačkoliv takové benefity samozřejmě nabízíme, tvoří jen jednu část našeho portfolia,“ upozorňuje Aneta Martišková a pokračuje: „V nabídce našich partnerů je možné najít širokou škálu benefitů zahrnující vše od zmiňovaného sportu přes kulturu až po péči o zdraví. Příspěvek od zaměstnavatelů není v případě benefitních karet Edenred vázán na jednu konkrétní kategorii a zaměstnanci tak mohou benefity využít podle libosti tam, kde uznají za vhodné.“

Rostl zájem o dovolené a kulturu, krizi navzdory

Meziroční nárůst objemu transakcí se dotkl většiny kategorií volnočasových benefitů. Kromě lékáren, kde objem transakcí vzrostl o 34 %, je možné nejvýraznější změnu pozorovat u cestovních kanceláří, kde se útraty meziročně více než zdvojnásobily (nárůst o 132 %). Objem využitých benefitů výrazně stoupl i v ubytovacích zařízení (51 %), lázních (82 %) a masážních salonech (85 %). Skokový nárůst zaznamenaly i prodeje lístků do kin (161 %) a divadel (160 %). Největším skokanem se pak mezi benefity staly vstupenky na koncerty, za které zaměstnanci vloni utratili šestkrát více (nárůst o 505 %) než v předešlém roce.

 „V loňském roce výrazně stoupla popularita benefitů v oblasti zájezdů u cestovní kanceláře či ubytování a očekáváme, že tento trend bude pokračovat i v letos. Další nárůst očekáváme i u vstupenek na koncerty, do kin a divadel. Není náhoda, že nejvíce rostou oblasti, na kterých lidé v současné době spíše šetří. To je jeden z hlavních přínosů volnočasových benefitů. Díky nabídce těchto služeb jako zaměstnaneckých benefitů nemusí mít lidé obavy, že by výrazně zasáhly do jejich domácího rozpočtu a mohou si tak dopřát aktivity, které by pro ně jinak nebyly prioritou,“ vysvětluje Aneta Martišková.

Nejvíce lidé utratili za předvánoční nákupy

Popularita jednotlivých kategorií volnočasových benefitů se v průběhu roku 2022 výrazně měnila. V letních měsících patřily mezi nejčastěji vyhledávané položky hotely, aquaparky nebo zoologické zahrady. Častěji se objevovala i hledání spojená se sportovními aktivitami. V předvánočním období naopak výrazně stoupla na popularitě knihkupectví či obchody s elektronikou. Vyrovnanou oblíbenost během celého roku si držely optiky, lékárny a nákupní řetězce. 

„Předvánoční období je z hlediska volnočasových benefitů značně exponované. Celkový objem transakcí se v listopadu a prosinci 2022 vyšplhal téměř na dvojnásobek běžného měsíčního průměru. V lednu pak opět výrazně klesl, podobně jako v minulých letech. Lidé v tuto dobu využívali benefity k nákupu vánočních dárků, což dokládá i nárůst vyhledávání knihkupectví a elektroniky,“ doplňuje Aneta Martišková.

Foto : Pixabay

Zdroj : DFMG


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Vánoční tržby e-shopů budou zřejmě vyšší než loni

21.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby českých e-shopů z letošních předvánočních nákupů by mohly být asi o pět procent vyšší než loni. Nahrává tomu meziroční nárůst prodejů i příznivější ekonomická situace domácností. Nejčastěji Češi plánují utratit za dárky pod stromeček 5 až 10 tisíc korun.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Ceny nemovitostí ve vyloučených lokalitách vykazují neobvyklé trendy

15.11.2024, Autor: Z blogosféry

Ústecký kraj je dlouhodobě známý svým specifickým realitním trhem, který se vyznačuje nejnižšími cenami nemovitostí v České republice. Tento fenomén je zvlášť patrný ve vyloučených lokalitách, kde sociální a ekonomické faktory významně ovlivňují hodnotu realit. Průměrná cena bytu o velikosti 50 m² se zde pohybuje kolem 25 000 Kč za m², což je výrazně pod celorepublikovým průměrem, který dle posledních statistik přesahuje 60 000 Kč za m².

Češi si všímají nedostatku řemeslníků. Chybí i plynaři, zájem o ně potvrzují delší čekací lhůty

13.11.2024, Autor: Z blogosféry

V České republice je málo řemeslníků. Na tom, že u nás chybí, se shodlo 87 % dotázaných. Nedostatek řemeslníků Češi pozorují zejména na růstu cen a prodlužování čekacích lhůt. Například na služby plynaře pečujícího o domácí spotřebiče si čtvrtina lidí počkala déle než měsíc. Češi současně považují kariéru řemeslníka za vysoce perspektivní.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Mírné ochlazování pracovního trhu pokračuje

09.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská registrovaná míra nezaměstnanosti v říjnu oproti předchozímu měsíci klesla o 0,1 procentního bodu a dosáhla tak hodnoty 3,8 %. Tento výsledek byl v souladu s většinovým očekáváním.

Nová exekuční pravidla mohou sebrat až dvě třetiny zbytku čisté mzdy

08.11.2024, Autor: Z blogosféry

Novela insolvenčního zákona přináší změny v oblasti srážek ze mzdy. Pokud je proti zaměstnanci vedeno čtyři a více exekucí, mohou mu být nově sraženy až dvě třetiny tzv. zbytku čisté mzdy. Výjimkou jsou lidé, kteří pobírají starobní, invalidní nebo sirotčí důchod.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Zotavování maloobchodu pokračuje pomalu ale jistě

08.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemské reálné maloobchodní tržby vykázaly v průběhu září meziměsíční nárůst o 0,2 %, což odpovídá meziročnímu zvýšení o 5,6 %. Jedná se o mírně lepší výsledek, než o měsíc dříve (5,0 %) a prakticky přesný zásah do hodnoty, kterou očekával trh. Meziměsíčně tržby narostly již počtvrté v řadě.

Aktuální trendy ve tvorbě životopisu

07.11.2024, Autor: red

Dnešní zaměstnavatelé upřednostňují životopisy, které přehledně zdůrazňují přínosy a konkrétní výsledky, jichž kandidát dosáhl. Kvalitní životopis se zaměřuje na klíčové dovednosti a úspěchy, které mají přímou souvislost s pozicí, o kterou se ucházíte.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama