Navzdory digitální době se Češi stále neobejdou bez osobního přístupu při vyřizování svých bankovních záležitostí. Alespoň jednou měsíčně navštíví pobočku pětina (devatenáct procent) z nich.
Nejčastěji tam chodí právě kvůli individuálnímu přístupu a potřebě finančního poradenství (třicet jedna procent), vliv má i důvěra v banku (dvacet procent). Dvě třetiny lidí (šedesát čtyři procent) zde mají se službami pozitivní zkušenost. Vyplývá to z průzkumu Sberbank, který zkoumal platební zvyklosti Čechů a jejich vztah k online bankovnictví.
Přestože lze většinu bankovních operací dnes provést online a dodržování sociální distance se stalo fenoménem doby, pětina Čechů (devatenáct procent) stále navštěvuje kamennou pobočku své banky alespoň jednou za měsíc. Převážně se jedná o starší generaci a lidi s nižším vzděláním, kteří mají v moderní technologie menší důvěru. Právě tyto skupiny obyvatel mají se službami poskytovanými na kamenné pobočce převážně pozitivní zkušenost (šedesát devět procent). Naopak zcela bez osobního přístupu se v bankovních službách obejde každý osmý z nás (dvanáct procent). „Letos jsme ve Sberbank spustili nové internetové a mobilní bankovnictví a v duchu modernizace digitálního bankovnictví hodláme pokračovat i nadále. Přesto jsme si vědomi, že pravidelná osobní návštěva banky je pro řadu klientů nepostradatelná. Nechceme s nimi ztratit kontakt. V září jsme otevřeli i první Sberbank kiosek v obchodním Centru Černý Most v Praze, kam si klient může kdykoliv přijít pro radu nebo sjednat služby,“ vysvětluje Radka Černá ze Sberbank.
Pro třetinu Čechů (třicet jedna procent) představuje kamenná pobočka, případně kiosek, místo, kam si chodí pro radu ohledně svých financí. Preferují osobní a individuální přístup, který v online bankovnictví nenachází. U pětiny dotázaných (dvacet procent) osobní návštěva banky vzbuzuje větší důvěru a pro čtrnáct procent z nich je „kamenná“ pobočka zárukou stability dané finanční instituce.
Foto: pixabay.com
Zdroj: Sberbank CZ, a.s.