Apogeo
Reklama

Na home office může pracovat téměř třetina Čechů, využívá ho jen část

23.08.2022, Autor: Laura Šuleková

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Na home office může pracovat téměř třetina Čechů, využívá ho jen část

Práci z domova umožňuje zaměstnavatel třem z deseti Čechů, tohoto benefitu využívá ale jen osmnáct procent všech zaměstnanců. Typicky jsou to lidé s vysokoškolským vzděláním a vyšším příjmem. Pro vybavení domácí kanceláře musela třetina z nich dokoupit nábytek nebo třeba tiskárnu. Data vyplynula z reprezentativního průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank. 

V době covidových omezení vyvstala potřeba či nutnost pracovat z domova. Takzvaný home office se stal v řadě především kancelářských firem běžným benefitem, podle dotazování Raiffeisenbank ho může využívat 29 % zaměstnanců. Nabídku však reálně přijalo pouze 18 % zaměstnanců, 11 % tráví čas na pracovišti, i když mají možnost využít home office.

„Důvody pro akceptování nebo odmítání home office mohou být různé. Zatímco někdo se lépe soustředí na práci v klidu domova, dalším se lépe pracuje v týmu, motivuje je práce v kanceláři anebo prostě nechtějí či nemohou přizpůsobovat domácí prostředí pracovním potřebám,“ říká mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová. S aktuálními nárůsty cen energií se opět otevírá diskuse o možném přechodu na home office z důvodu úspor za vytápění kancelářských prostor.

Z těch, kteří home office využívají, má 43 % k dispozici samostatnou pracovnu. Více než polovina dotázaných, která pro práci z domova využívá jinou místnost, ji musela pro tyto účely přizpůsobit. Nejčastěji se jednalo o dokoupení kancelářského nábytku, kdy 61 % dotázaných si pořídilo novou židli a 50 % pracovní stůl. Dalších 28 % Čechů bylo nuceno zainvestovat do koupě domácí tiskárny. Tyto nákupy se nejčastěji vešly do částky 10 tisíc korun, tolik peněz utratilo 69 % dotazovaných. 

Home office je nejoblíbenější u mladých mezi 25 a 34 lety, častěji se také jedná o zaměstnance z měst nad 100 tisíc obyvatel, vysokoškolsky vzdělané a z vyšší ekonomické třídy. 

Foto: Pixabay

Zdroj: SHRTCUT


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Co pro spotřebitele znamená obrat v úrokových sazbách v USA? 

22.09.2025, Autor: red

Americká centrální banka (Fed) nedávno snížila úrokové sazby, poprvé v roce 2025, a otevřela tak novou kapitolu měnové politiky. Jak tento krok ovlivní nás, české spotřebitele? Od levnějšího dovozu z USA po možné změny v úvěrech – pojďme se podívat, co tento obrat přináší.

Německo se pravděpodobně vyhne technické recesi, tvrdí centrální banka

21.09.2025, Autor: Marek Hájek

Německá ekonomika se ocitá na křižovatce. I když ve druhém čtvrtletí 2025 zaznamenala pokles HDP o 0,3 %, nové údaje o růstu průmyslové výroby a optimismus centrální banky naznačují, že technická recese – tedy dva po sobě jdoucí poklesy – nemusí přijít. Jaké jsou skutečné vyhlídky a co to znamená pro nás v Česku, kde na německém trhu stojí a padá velká část našeho exportu?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Big Mac mluví jasně: Euro je vůči dolaru nadhodnoceno o 15 %

21.09.2025, Autor: red

Je možné změřit hodnotu měny pomocí hamburgeru? Podle Big Mac Indexu, který vydává časopis The Economist, je to nejen možné, ale i překvapivě výmluvné. K červenci 2025 je euro vůči americkému dolaru nadhodnoceno o 15,2 %, což má dopady nejen na globální trhy, ale i na české firmy a domácnosti. 

Generace Z jako učitelé AI: Jak mladí mění firmy a sbližují generace

18.09.2025, Autor: Marek Hájek

Když si představíte mentora, vidíte zkušeného veterána, který radí nováčkovi? Zapomeňte na to. Podle nového průzkumu společnosti IWG z roku 2025 se role obracejí – 59 % zaměstnanců generace Z učí své starší kolegy, jak ovládnout umělou inteligenci (AI), a přitom mění celou firemní kulturu.

Evropské technologické sny ožívají: Klarna na burze a sázka ASML na Mistral

17.09.2025, Autor: red

Evropa má důvod k optimismu. Září přineslo dvě události, které mohou být zlomem pro technologický sektor starého kontinentu – úspěšné IPO švédské fintech hvězdy Klarna a strategické partnerství nizozemského gigantu ASML s francouzským AI startupem Mistral. Jsou to jen izolované úspěchy, nebo skutečný začátek nové éry evropské technologické suverenity?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Teď je správný čas, věří některé domácnosti a fixují ceny energií

17.09.2025, Autor: Marek Hájek

V září se české domácnosti znovu ocitají na rozcestí – fixovat ceny energií a chránit rodinný rozpočet před výkyvy trhu, nebo riskovat a čekat na možné další poklesy? Po dramatických letech zdražování a následné stabilizaci cen se fixace jeví jako bezpečné útočiště. Je ale opravdu teď ten správný čas?

Snížení úrokových sazeb na dosah? Američtí investoři čekají na tah Fedu

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Americké finanční trhy jsou v očekávání. Na zasedání 16.–17. září by mohl Federální rezervní systém (Fed) snížit úrokové sazby, což by mohlo být prvním krokem k uvolnění měnové politiky po letech zpřísňování. Jaké jsou důvody tohoto očekávaného obratu a co to znamená pro nás v Česku?

Von der Leyenová slíbila silnější Evropu: Jsme na dobré cestě, nebo ve slepé uličce?

15.09.2025, Autor: Josef Neštický

Ursula von der Leyenová na začátku roku 2025 představila ambiciózní plán „Kompas konkurenceschopnosti“, který má Evropu posunout na špičku globální ekonomiky. V září však výsledky vyvolávají otázky – zatímco některé kroky slibují pokrok, jiné narážejí na politické rozepře a byrokratické překážky. Jak si tedy Evropa vede v závodě s USA a Čínou?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

AI: Amerika a Čína zrychluje, Evropa reguluje

14.09.2025, Autor: Josef Neštický

Umělá inteligence (AI) se v roce 2025 stala klíčovým bojištěm globální konkurence. Zatímco USA sází na rychlost a deregulaci, Čína buduje technologickou soběstačnost a Evropa, včetně Česka, hledá rovnováhu mezi inovacemi a regulací. Jaké jsou strategie velmocí a co to znamená pro naše firmy a budoucnost práce?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama