Apogeo
Reklama

Mladé ženy láká podnikání stejně jako muže. Cestu k němu mají složitější

06.03.2025, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Mladé ženy láká podnikání stejně jako muže. Cestu k němu mají složitější

Mladé Češky tíhnou k podnikání stejně jako jejich mužští vrstevníci. Podle nedávného průzkumu, který Visa uskutečnila ve spolupráci se společností Ipsos, má o založení vlastního podnikání zájem 54 % českých žen ve věku 18–35 let, u mužů je číslo téměř totožné – 55 %. Pro ženy v této věkové skupině je největším motivátorem potenciál nezávislosti (80 % žen oproti 71 % mužů). Na druhou stranu mladé muže o něco více pohání společenské uznání (14 % mužů oproti 10 % žen) a výdělek (44 % muži vs. 36 % ženy).

Ve srovnání s českými mileniálkami (narozenými mezi lety 1981 a 1996) mají dnešní mladé ženy větší chuť založit vlastní podnikání, ale čelí podobným výzvám. Klíčový rozdíl spočívá v tom, že zatímco mileniálky měly větší přístup k tradičním finančním možnostem a zažily rozmach startupové kultury, podnikatelky z generace Z se často obracejí k alternativním zdrojům financování, jako je crowdfunding nebo podpora komunity. Kromě toho jsou mladé podnikatelky více digitálně orientované a využívají sociální sítě k budování svých značek.

Jaké bariéry ženy v souvislosti se založením podnikání nejčastěji zmiňují?

  • Nejistota a strach z neúspěchu
  • Slaďování podnikání s rodinným životem
  • Omezený přístup ke kapitálu
  • Stereotypy a společenská očekávání

Kde se mladí chtějí do podnikání pustit nejčastěji?

Nejvyšší zájem o založení vlastního podnikání je v Praze (42,9 %) a v Jihomoravském kraji (45 %). Zajímavé je, že lidé z menších měst (do 5 000 obyvatel) jsou k podnikání motivovanější (42,1 %) než ti z velkých měst (34,8 %).

Podnikatelské ambice jsou nejčastější u lidí se středoškolským vzděláním (37,6 %) nebo výučním listem (42,5 %). U absolventů vysokých škol je zájem nižší (33,8 %), pravděpodobně kvůli lepšímu přístupu ke stabilním kariérním příležitostem.

Foto + Zdroj: Grayling CZ


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Firmy poptaly v únoru za výrazně vyšší mzdy profese v dopravě, ožilo také stavebnictví

05.03.2025, Autor: Z blogosféry

Únor přinesl zajímavé nabídky nástupních odměn především profesím v dopravě. Dispečeři mohli nastoupit za mzdu v průměru o 17 400 korun vyšší než v lednu. Specialisté logistiky pak o téměř 11 000 korun a dopravci o 8 400 korun. Nabízené odměny v tomto období pak tradičně vzrostly i ve stavebnictví. Vyplývá to z dat pracovního portálu JenPráce.cz, který nabídl v únoru téměř 25 tisíc pracovních pozic. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Home-office proměnil trh práce. Zůstane i nadále běžnou praxí?

27.02.2025, Autor: Z blogosféry

Pandemie covid-19 zásadně proměnila způsob, jakým pracujeme. Práce z domova, dříve spíše okrajový fenomén, se během pandemie stala nutností a následně trvalou součástí pracovního trhu. Nyní, když se svět i česká ekonomika stabilizovaly, se firmy i pracovníci potýkají s klíčovou otázkou: Jaká je budoucnost home-office? Je tento model udržitelný, nebo přináší rizika, která mohou ovlivnit produktivitu a efektivitu firem? 

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Ceny výrobců dále rostly

26.02.2025, Autor: Z blogosféry

Ceny průmyslových výrobců v lednu pokračovaly ve svém růstu, zpomalily však jeho tempo na 0,5 %, ukázala dnes publikovaná čísla od ČSÚ. Svůj růst zrychlily naopak ceny v zemědělství, které se v meziročním srovnání zvýšily o 9,1 %. Ceny stavebních prací pak byly meziročně vyšší o 2,4 %, ceny tržních služeb pro podniky o 3,2 %. 

České domácnosti zůstávají ostražité

22.02.2025, Autor: Z blogosféry

Podle únorového vydání konjunkturálního průzkumu Českého statistického úřadu se celkový indikátor tuzemské ekonomické důvěry oproti předchozímu měsíci zvýšil o 0,4 bodu a dosáhl tak hodnoty 97,8. Zlepšení sentimentu nastalo v podnikatelském sektoru (o 0,5 bodu na 98,0), zhoršení naopak u spotřebitelů (o 0,5 bodu na 96,6).

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Důvěra zaměstnanců ve vedení firem je u nás téměř třikrát nižší než v zahraničí

20.02.2025, Autor: Z blogosféry

Ve srovnání se světem Češi mnohem méně důvěřují zaměstnavatelům, mají menší flexibilitu v pracovní době i výběru místa práce a menší příležitosti pro rozvoj pracovních dovedností. Na druhé straně jsou na pracovišti otevřenější a mají větší nároky na životní pohodu nebo odolnost vůči stresu. Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění Workmonitor 2025, který provedla mezi 27 000 zaměstnanci a uchazeči o zaměstnání ve 35 zemích světa společnost Randstad.   

Zájem o studium elektro oborů roste. Školy nestíhají uspokojit poptávku

19.02.2025, Autor: Z blogosféry

Mezi žáky roste rok od roku poptávka po elektro oborech, a to díky perspektivě v oblasti cirkulární ekonomiky a obnovitelných zdrojů. Vyplývá to ze statistik projektu Naučíme vás to opravit, který sdružuje střední školy a učiliště napříč Českou republikou, s cílem navyšovat počty kvalifikovaných opravářů elektrospotřebičů.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama