e-news.cz - kurzy
Reklama

Mladé ženy láká podnikání stejně jako muže. Cestu k němu mají složitější

06.03.2025, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Mladé ženy láká podnikání stejně jako muže. Cestu k němu mají složitější

Mladé Češky tíhnou k podnikání stejně jako jejich mužští vrstevníci. Podle nedávného průzkumu, který Visa uskutečnila ve spolupráci se společností Ipsos, má o založení vlastního podnikání zájem 54 % českých žen ve věku 18–35 let, u mužů je číslo téměř totožné – 55 %. Pro ženy v této věkové skupině je největším motivátorem potenciál nezávislosti (80 % žen oproti 71 % mužů). Na druhou stranu mladé muže o něco více pohání společenské uznání (14 % mužů oproti 10 % žen) a výdělek (44 % muži vs. 36 % ženy).

Ve srovnání s českými mileniálkami (narozenými mezi lety 1981 a 1996) mají dnešní mladé ženy větší chuť založit vlastní podnikání, ale čelí podobným výzvám. Klíčový rozdíl spočívá v tom, že zatímco mileniálky měly větší přístup k tradičním finančním možnostem a zažily rozmach startupové kultury, podnikatelky z generace Z se často obracejí k alternativním zdrojům financování, jako je crowdfunding nebo podpora komunity. Kromě toho jsou mladé podnikatelky více digitálně orientované a využívají sociální sítě k budování svých značek.

Jaké bariéry ženy v souvislosti se založením podnikání nejčastěji zmiňují?

  • Nejistota a strach z neúspěchu
  • Slaďování podnikání s rodinným životem
  • Omezený přístup ke kapitálu
  • Stereotypy a společenská očekávání

Kde se mladí chtějí do podnikání pustit nejčastěji?

Nejvyšší zájem o založení vlastního podnikání je v Praze (42,9 %) a v Jihomoravském kraji (45 %). Zajímavé je, že lidé z menších měst (do 5 000 obyvatel) jsou k podnikání motivovanější (42,1 %) než ti z velkých měst (34,8 %).

Podnikatelské ambice jsou nejčastější u lidí se středoškolským vzděláním (37,6 %) nebo výučním listem (42,5 %). U absolventů vysokých škol je zájem nižší (33,8 %), pravděpodobně kvůli lepšímu přístupu ke stabilním kariérním příležitostem.

Foto + Zdroj: Grayling CZ


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Retail se stává klíčovým trendem roku 2025, jeho postavení pomáhá i atraktivita polského trhu administrativních budov

27.04.2025, Autor: Z blogosféry

Po roce nejistoty a stagnace se český trh komerčních nemovitostí opět dostává do popředí investorského zájmu. Hlavním hnacím motorem tohoto oživení je uvolnění podmínek financování a rostoucí ochota prodávajících přiblížit se očekáváním kupujících. Zatímco nových kancelářských prostor se letos v Praze otevře jen 25 000 tedy třetina vůči již slabému roku 2024, investoři se ve velkém zajímají o retailové parky v regionech i úspěšné hotely. Dle analýzy poradenské společnosti RSM by retail v letošním roce mohl tvořit asi 40 % všech transakcí v komerčních nemovitostech.

Český trh fúzí a akvizic vykazuje silný růst v prvním čtvrtletí. Objem transakcí vzrostl na 737 milionů eur

23.04.2025, Autor: Z blogosféry

Počet i objem transakcí na trhu fúzí a akvizic v České republice v letošním prvním čtvrtletí meziročně stoupl. Na území ČR či se zapojením ČR se uskutečnilo 16 transakcí za 737 milionů eur (18,5 miliardy Kč). Ve stejné období loni to bylo sedm transakcí za 15 milionů eur (cca 376 milionů Kč). Za poměrně výrazným nárůstem objemu je akvizice pětice hotelů situovaných po Evropě, včetně pražského hotelu Mama Shelter Prague. Pro investory jsou stále atraktivní sektory počítačového softwaru, automatizace, digitalizace a robotizace či telekomunikací, zvýšená atraktivita zůstává v oblasti energetiky. Dlouhodobě trvá zájem o výrobu s unikátním produktem. Vyplývá to ze statistik poradenské společnosti TPA.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Český veřejný dluh stále mezi nejnižšími v EU

22.04.2025, Autor: Z blogosféry

Dnešní finální výsledek hospodaření veřejných institucí z dílny Eurostatu potvrdil solidní pozice Česka v celoevropském srovnání. Pokles schodku veřejných financí z 3,8 % na 2,2 % HDP v roce 2024 je napříč EU nadstandardní výsledek – průměrná výše schodku činila v minulém roce 3,2 % HDP. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Růst cen v zemědělství zpomalil

20.04.2025, Autor: Z blogosféry

Ceny zemědělských výrobců v meziročním srovnání mírně zpomalily svůj růst. Potvrzují to dnes publikovaná data ČSÚ. Ačkoliv v únoru byly meziročně vyšší o 9,3 %, v březnu zpomalily na 8,2 %. V rostlinné výrobě došlo k nárůstu cen o 5,1 %, v živočišné pak o 12,7 %.

Průmyslová deflace pokračuje a pokračovat zřejmě i bude

18.04.2025, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu letošního března vykázaly meziměsíční pokles o 0,3 %, což odpovídá meziročnímu snížení taktéž o 0,3 %. Jedná se o nižší výsledek, než očekával trh (-0,1 %). Ceny zemědělských výrobců naopak vzrostly a to o 2,2 % meziměsíčně a o 8,2 % meziročně. Ceny stavebních prací se zvýšily o 0,6 % meziměsíčně a o 3,0 % meziročně, ceny tržních služeb pro podniky pak o 0,9 % meziměsíčně a o 3,7 % meziročně.

Pohonné hmoty jsou o 6 Kč/l levnější než loni. Ve srovnání s okolními zeměmi je Česko suverénně nejlevnější

16.04.2025, Autor: Z blogosféry

Po krátkém zaváhání začátkem dubna pokračoval benzín i nafta v dalším zlevňování. Litr paliv je aktuálně téměř o 6 korun levnější než loni touto dobou. A třeba oproti Polsku je nafta v Česku v průměru levnější o 1,50 Kč/l, ve srovnání s Maďarskem dokonce o 3,70 Kč/l. Plošné ceny paliv pro firemní odběratele klesly jen v tomto týdnu o 1,60 Kč/l, u nafty na 30,89 Kč/l. To může naznačovat další zlevňování.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Češi se bojí o finance, ale plánují málo. Důchod řeší až na poslední chvíli

15.04.2025, Autor: Z blogosféry

Jen každý osmý Čech má propracovaný finanční plán a na zajištění na stáří začínají lidé myslet v řadě případů až na prahu důchodu. Ukázal to průzkum společnosti Swiss Life Select, podle něhož lidé nejčastěji hledají finanční rady u partnera nebo finančního poradce. Pozitivní zprávou je, že při hledání rad dávají přednost ověřeným zdrojům a odborníkům, nikoliv informacím od influencerů.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama