e-news.cz - kurzy
Reklama

Jak si udržet zaměstnance? Benefity jsou přeceňované

05.04.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Jak si udržet zaměstnance? Benefity jsou přeceňované

Více než polovina uchazečů o práci na základních pracovních pozicích se při výběru nového zaměstnání rozhoduje podle výše platu.

Druhým rozhodujícím kritériem je pro ně pracovní doba. Zaměstnance středního a vrcholového managementu naopak v první řadě zajímá náplň práce.

Zaměstnanecké benefity, jejichž význam pro nábor i udržení zaměstnanců je v poslední době velmi vyzdvihovaný, pro ně naopak představují zcela podružnou věc. Ukázal to průzkum personální agentury Adecco ČR, který v březnu 2018 zjišťoval hlavní důvody, podle nichž si uchazeči o práci vybírají nové zaměstnání, a odhaloval problémy, které jim nejvíce vadily na předchozím místě.

Na aktuální rekordní míru zaměstnanosti a nedostatek kandidátů na trhu práce reaguje velká část společností mimo jiné rozšířením nabídky zaměstnaneckých benefitů, v jejichž šíři a pestrosti se zejména při náboru nových pracovníků doslova předhánějí. Výsledky našeho průzkumu však ukázaly, že benefity jsou v tomto ohledu dosti přeceňovanou položkou, která je kandidáty brána spíše jako marketingový nástroj a nemá velký vliv na efektivitu náboru či fluktuaci,“ uvádí Ondřej Wysoglad, ředitel personální agentury Adecco ČR.

Z průzkumu vyplynulo, že že padesát devět procent pracovníků na základních pracovních pozicích jako např. dělník, skladník či prodavač preferuje při výběru nového zaměstnání jednoznačně pracovní nabídku s vyšší finanční odměnou. Osmnáct procent pak volí především podle délky pracovní doby a třináct procent podle náplně práce.

Rozhodující význam výše mzdy pro pracovníky na těchto pozicích potvrdila i skutečnost, že jako nejčastější důvod nespokojenosti s předchozí prací jimi byla uváděna právě výše finanční odměny. Jako nejzávažnější problém ji uvedla více než jedna čtvrtina respondentů z dané kategorie. Osmnáct procent pak uvedlo pracovní dobu a šestnáct procent vztahy na pracovišti. Benefity se pohybovaly až na samotném konci pomyslného žebříčku a jejich význam nedosahoval ani jednotek procent. „Zatímco před současnou krizí s nedostatkem kandidátů na trhu práce bylo pro většinu zaměstnanců prioritou mít stabilní a jisté zaměstnání, v současné době řada z nich volí změnu zaměstnání jen kvůli příslibu vyšší mzdy,“ komentuje situaci na pracovním trhu Ondřej Wysoglad.

Specialisté a střední a vrcholový management, tedy pozice jako např. generální, techničtí, výrobní, ekonomičtí, obchodní či personální ředitelé, vedoucí oddělení nebo odborní konzultanti v nejrůznějších oblastech, označili za problém v předchozím zaměstnání nejčastěji náplň práce. Celkem se jednalo o dvacet procent dotazovaných z této kategorie. Patnácti procentům pak nejvíce vadila nemožnost dalšího kariérního růstu a třinácti procentům výše mzdy. Při výběru nového zaměstnání se ve dvou z pěti případů rozhodují zejména podle náplně práce, jednatřicet procent pak vybírá podle výše mzdy.

Průzkum aktuální motivace pracovníků na specializovaných a manažerských pozicích naznačuje, že zaměstnavatelé by se pro snížení fluktuace měli věnovat důslednějšímu podílení se na jejich rozvoji a kariérním růstu. Vysoce nápomocné může být také zefektivnění interní komunikace,“ dodává ředitel personální agentury Adeccco ČR.

O průzkumu Jak si udržet zaměstnance:

Průzkum byl realizovaný 13.–21. 3. 2018 plošně ve všech krajích ČR na pobočkách personální agentury Adecco ČR mezi 365 uchazeči o zaměstnání staršími 18 let.

O Adecco ČR

Personální agentura Adecco ČR působí na tuzemském trhu již od roku 1992. V současné době má 20 poboček a on-site pracovišť u klientů po celé České republice. Přítomnost v jednotlivých regionech umožňuje společnosti detailně rozpoznávat lokální specifika a potřeby klientů i pracovního trhu. Při poskytování svých služeb spojuje Adecco ČR zájmy obou skupin svých zákazníků – uchazečů i zaměstnavatelů. Řeší jejich potřeby v oblasti řízení lidských zdrojů a zároveň dává uchazečům a agenturním zaměstnancům šanci profesního i mimoprofesního rozvoje. Ročně společnost do firem přidělí více než 16 000 agenturních zaměstnanců.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průmyslová deflace pokračuje a pokračovat zřejmě i bude

18.04.2025, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu letošního března vykázaly meziměsíční pokles o 0,3 %, což odpovídá meziročnímu snížení taktéž o 0,3 %. Jedná se o nižší výsledek, než očekával trh (-0,1 %). Ceny zemědělských výrobců naopak vzrostly a to o 2,2 % meziměsíčně a o 8,2 % meziročně. Ceny stavebních prací se zvýšily o 0,6 % meziměsíčně a o 3,0 % meziročně, ceny tržních služeb pro podniky pak o 0,9 % meziměsíčně a o 3,7 % meziročně.

Pohonné hmoty jsou o 6 Kč/l levnější než loni. Ve srovnání s okolními zeměmi je Česko suverénně nejlevnější

16.04.2025, Autor: Z blogosféry

Po krátkém zaváhání začátkem dubna pokračoval benzín i nafta v dalším zlevňování. Litr paliv je aktuálně téměř o 6 korun levnější než loni touto dobou. A třeba oproti Polsku je nafta v Česku v průměru levnější o 1,50 Kč/l, ve srovnání s Maďarskem dokonce o 3,70 Kč/l. Plošné ceny paliv pro firemní odběratele klesly jen v tomto týdnu o 1,60 Kč/l, u nafty na 30,89 Kč/l. To může naznačovat další zlevňování.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

Češi se bojí o finance, ale plánují málo. Důchod řeší až na poslední chvíli

15.04.2025, Autor: Z blogosféry

Jen každý osmý Čech má propracovaný finanční plán a na zajištění na stáří začínají lidé myslet v řadě případů až na prahu důchodu. Ukázal to průzkum společnosti Swiss Life Select, podle něhož lidé nejčastěji hledají finanční rady u partnera nebo finančního poradce. Pozitivní zprávou je, že při hledání rad dávají přednost ověřeným zdrojům a odborníkům, nikoliv informacím od influencerů.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama