e-news.cz - kurzy
Reklama

Google: Češi rádi vyhledávají finanční produkty online

12.05.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Google: Češi rádi vyhledávají finanční produkty online

Prudký růst významu online kanálů jako přímého spojení se zákazníkem je patrný v mnoha odvětvích byznysu, finanční sektor nevyjímaje.

Pro spotřebitele je dnes mnohem snadnější vybrat si takový finanční produkt, který jim bude nejvíce vyhovovat. Jak se tato široká skupina spotřebitelů bankovních a finančních produktů chová v online prostředí, jaké jsou současné trendy a co by měly poskytovatelé těchto produktů dělat, aby z boomu online vyhledávání vytěžili co nejvíce? Zde je přehled Trendů ve Vyhledávání Google v roce 2017.
Z vybraných kategorií, které jsou zahrnuty ve finančním odvětví, hledali Češi na internetu v roce 2017 nejvíce online bankovnictví, kreditní karty a půjčky bez doložení příjmů. Kreditní karty se na přelomu léta a podzimu dostaly na vedoucí pozici ve vyhledávání, půjčky bez doložení příjmů rostly průběžně až do svého vrcholu na konci října a online bankovnictví vystřelilo na samém sklonku roku. Dalšími významnými kategoriemi ve vyhledávání českých uživatelů v loňském roce byly úvěry na bydlení a hypotéky, spořící účty, osobní půjčky a financování aut. Vyhledávání vybraných finančních kategorií v průběhu roku kolísalo. Nejvíce se finanční produkty vyhledávaly v říjnu a lednu, nejméně naopak v květnu a červnu. V průběhu týdne vyhledávali čeští uživatelé sledované kategorie nejvíce v pondělí s klesajícím trendem až do soboty.
Vyhledávání finančních produktů je taženo mobilem a dotazy na online bankovnictví
Naše data ukazují, že mobilní vyhledávání hraje i ve finančním sektoru stále větší roli. Loni pocházelo v české republice 34 procent vyhledávacích dotazů na finanční služby a produkty z chytrých mobilních telefonů, což představuje 34procentní růst ve srovnání s předchozím rokem,“ říká Marie Krátká, manažerka pro agentury společnosti Google. „Při podrobnějším zkoumání jednotlivých kategorií vidíme, že téměř polovina dotazů souvisejících s půjčkami bez doložení příjmů, 41 procent vyhledávání osobních půjček a 38 procent dotazů na mobilní bankovnictví pocházelo z mobilních zařízení,“ vysvětluje Krátká. Při čemž na mobilech lidé zadávají obecnější dotazy na finanční služby, když 70 procent z nich neobsahovalo konkrétní značku, než na počítačích, kde je to pouze 64 procent.
Na příkladu kategorie osobních půjček můžeme ukázat, jak se podíly vyhledávání z různých zařízení vyvíjely v průběhu roku. Mobil hrál čím dál důležitější roli, a navíc je to jediné zařízení, které vykazovalo růst vyhledávání ve všech čtvrtletích.
Důležitost mobilu potvrzují i zástupci českých bank
Již dneska probíhá devět z deseti kontaktů mezi námi a klienty v online prostředí a nejdynamičtěji roste právě mobil. Loňský meziroční růst počtu klientů mobilní banky činil 44 procent, ale hlavně roste i objem plateb, který se meziročně zvýšil o 65 procent. Proto je pro nás mobilní bankovnictví strategickým kanálem a naší bankovní aplikaci věnujeme mimořádnou pozornost. Chceme být v tomto směru mezi lídry na trhu, i proto byla naše banka jedna z prvních, která do své mobilní aplikace integrovala metodu Google Pay. Jako první v Evropě jsme na platformě Android umožnili Android Shortcuts a jako první v Česku jsme umožnili zároveň přihlášení i autorizaci plateb a podepisování smluv pomocí biometriky,“ říká Jan Vichr, Distribution Channels and Direct Marketing Manager z Komerční banky.
I naše data potvrzují, že čím dál více lidí chce využívat banku v mobilu. Proto v souladu s naší strategickou ambicí stát se digitálním lídrem na českém bankovním trhu pokračujeme v rozvoji našeho mobilního bankovnictví Smart Banka, které umožňuje plně online sjednat a ihned využívat běžný bezpoplatkový účet Tom, načerpat úvěr pro fyzické osoby a živnostníky nebo platit mobilním telefonem přes službu Google Pay, což jsme nabídli klientům jako první velká banka v Česku,“ uvedl Pavel Jareš, manažer přímého bankovnictví Moneta Money Bank.
České finanční instituce podceňují rychlost mobilních webů
Pokud existuje něco, na čem se většina obchodníků shoduje, je to to, že uživatelé mobilních zařízení preferují rychlost. Ať už při placení účtů, nákupu produktů nebo služeb nebo třeba jen při čtení článků – čas vždy hraje důležitou roli a nikdo nechce dlouho čekat.
V nedávné studii jsme zjistili, že 53 procent návštěv internetových stránek uživatelé přeruší, pokud se mobilní stránka nahrává déle než 3 sekundy. Každý druhý uživatel navíc očekává, že se mobilní stránka nahraje do dvou sekund, a 46 procent dotázaných dokonce odpovědělo, že je při prohlížení internetu nejvíce obtěžuje právě pomalé načítání stránek,“ vysvětluje Marie Krátká význam rychlosti mobilního webu.
Čísla týkající se vyhledávání a nákupu finančních produktů online by tak mohla být pro většinu poboček českých bank ještě příznivější, kdyby jejich weby dosahovaly optimálního času načítání na mobilních telefonech, což se ale neděje. „Pomocí nástroje TestMySite jsme zjišťovali rychlost internetových stránek 32 finančních společností a 97 procent z nich se na mobilních telefonech načítalo příliš dlouho, což má vliv na chování jejich potenciálních zákazníků,“ uzavírá Krátká.
Rychlost načítání stránky si může každý jednoduše ověřit pomocí několika volně dostupných nástrojů, jako je například právě TestMySite, který vám ukáže, kolik sekund trvá vaší stránce, než se načte na mobilním zařízení, o kolik můžete přijít během této doby návštěvníků a jak si stojíte ve srovnání s konkurencí z vašeho oboru.

 

Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Cla dusí americký obchod: Proč maloobchodní tržby v USA klesají?

22.05.2025, Autor: Josef Neštický

Maloobchodní tržby v USA vykazují slabé výsledky a za viníka se stále častěji označují vysoká cla, která zvyšují ceny a tlumí spotřebitelskou poptávku. Jaké jsou příčiny tohoto vývoje a co to znamená pro globální ekonomiku, včetně České republiky? Pojďme se podívat na data a širší souvislosti.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

Koruna na dovolené: Jak měnový kurz mění naše cestovní plány

21.05.2025, Autor: red

Kurz české koruny má větší vliv na naši dovolenou, než si možná uvědomujeme. Dnes, kdy se koruna drží na relativně silné úrovni kolem 24,95 Kč za euro, můžeme v zahraničí utrácet s větší lehkostí – ale je to skutečně tak jednoduché? Pojďme se podívat, jak měnové výkyvy ovlivňují ceny zájezdů, naše rozhodování a co můžeme čekat v budoucnu.

Mzdy podle profesí: Kde se vydělává nejvíc a proč?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Jaké jsou průměrné mzdy v České republice v květnu 2025 a proč se tak liší podle profesí či regionů? Data ukazují rostoucí příjmy, ale také přetrvávající nerovnosti – ať už mezi IT specialisty a prodavači, nebo mezi Prahou a Karlovarským krajem. Pojďme se podívat, co za tím stojí a kam směřujeme.

Mateřská v roce 2025: Vyšší sazby, ale pro koho?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Nové sazby peněžité pomoci v mateřství (PPM) přinesly v roce 2025 mírné navýšení redukčních hranic, což znamená vyšší dávky především pro ženy s nadprůměrnými příjmy. Jaké jsou konkrétní změny, koho se dotknou a co můžeme čekat v budoucnu? Pojďme se podívat, jak se mateřská vyvíjí a zda skutečně odpovídá potřebám českých rodin.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Letní brigády: Firmy hledají tisíce posil, ale zájem studentů klesá. Nově mohou pracovat i čtrnáctiletí

15.05.2025, Autor: Z blogosféry

S příchodem letních prázdnin se tradičně zvyšuje poptávka po brigádnících napříč Českou republikou.  V roce 2025 však firmy čelí výzvě. Ochota mladých lidí nastoupit na sezónní práce klesá, a to navzdory tisícům volných pozic. Personální agentury upozorňují na znatelný pokles zájmu studentů o klasické manuální brigády a zároveň na změnu jejich pracovních preferencí.

Inflace v dubnu klesla na 1,8 procenta, je tak nejnižší za posledních sedm let

14.05.2025, Autor: Z blogosféry

Inflace v dubnu klesla na nejnižší hodnotu od března 2018 a dostala se i pod průměrnou hodnotu loňského roku. Spotřebitelské ceny podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) v dubnu meziročně vzrostly o 1,8 procenta, což je o 0,9procentního bodu méně než v březnu.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama