e-news.cz - kurzy
Reklama

Čeští zákazníci už nehledí jen na cenu, ale na celkovou hodnotu

22.07.2017, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Čeští zákazníci už nehledí jen na cenu, ale na celkovou hodnotu

Čeští zákazníci už u služeb a zboží nehledí pouze na cenu, ale jde jim o celkovou hodnotu, kterou za své

peníze dostanou. Nejvíce oceňují férový přístup a rychlou nápravu chyb. Důležité pro ně je, že si produkt nebo službu mohou pořídit rychle a bez překážek. Pozitivně rovněž hodnotí, když si firma uvědomuje jejich jedinečné potřeby a dokáže se jim přizpůsobit.
Největší rezervy mají značky v naplňování zákaznických očekávání. Češi si myslí, že by společnosti mohly potřeby zákazníků lépe chápat. Důsledkem ne vždy naplněných očekávání je i to, že čeští zákazníci firmám ve srovnání se západními trhy méně důvěřují.
Zásadním prvkem české zákaznické zkušenosti je vzájemná důvěra. Firmám se tak otevírá značný prostor pro získání zákazníků skrze vstřícný přístup. To se týká především vracení zboží. Snížení rigidních kontrol sice může způsobit jisté ztráty, nicméně pozitivní efekt v podobě loajálního zákazníka, jenž se navíc o svou dobrou zkušenost podělí s okolím, je mnohem větší.
Čeští zákazníci jsou v celoevropském srovnání nadále extrémně citliví na cenu. Nicméně poslední dobou se mění to, jak ji vnímají. Cena přestává být pro značnou část populace klíčovým faktorem. Místo toho se zákazníci zajímají o celkovou hodnotu, kterou vedle ceny utváří kvalita zboží a služby, důvěra a rovnocenný vztah. Tlak na celkovou hodnotu je dán také technologickým pokrokem a rozvojem sociálních sítí, jež umožňují snadné sdílení pozitivních i negativních zkušeností.
Nejspokojenější jsou Češi s gastronomickými zážitky
Nejvyšší spokojenost českých zákazníků panuje u gastronomických zážitků, tedy u nabídky restaurací a míst rychlého občerstvení. Hodnocení zákaznické zkušenosti v tomto odvětví je absolutně nejvyšší. Češi jsou navíc připraveni si i připlatit, v případě, že jim chutná a jsou rychle a příjemně obslouženi. Druhé místo z pohledu zákaznické zkušenosti obsadil sektor retailu a na třetí pozici se umístily maloobchodní řetězce s potravinami a smíšeným zbožím.
Co se týká konkrétních společností, nejlépe řídí zákaznickou zkušenost, podle samotných zákazníků, banky. Ty obsadily první tři příčky v žebříčku. Zvítězila Air Bank, druhá skončila Equa bank, následovaná třetí Fio bankou. Na čtvrté příčce se umístila La Formaggeria Gran Moravia a páté místo obsadil Student Agency / RegioJet. Dalšími značkami v pořadí byly Kanzelsberger, Ugo, Rohlík.cz, Neoluxor a Mobil.cz.
Informace vyplývají ze studie poradenské společnosti KPMG. Metoda KPMG Nunwood hodnotí zkušenosti zákazníků na základě šesti pilířů, a to personalizace, integrity, očekávání, řešení problémů, času, úsilí a empatie. Každou oblast pak hodnotí indexem od jedné do deseti. Sběr dat proběhl v prvním čtvrtletí tohoto roku na vzorku populace čítajícím pět tisíc respondentů. Dotazovaní hodnotili 220 značek z devíti odvětví.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Prosinec jako měsíc naděje pro korunu. Co přinese rok 2025?

17.12.2024, Autor: Z blogosféry

V letošním roce se pohyboval směnný kurz koruny jako na houpačce, postupně získával, aby zase ztrácel, celkově je však letošní bilance koruny negativní – od začátku roku vůči euru oslabila (k dnešnímu dni) o 1,4 %.

ECB: nižší sazby a holubičí rétorika

12.12.2024, Autor: Z blogosféry

Evropská centrální banka dnes znovu povolí měnově-politické šrouby. Předpokládáme snížení depozitní sazby o 25 bazických bodů na 3,0 %, v souladu s aktuálními tržními sázkami. Zcela vyloučit sice nelze ani razantnější pokles sazeb, jako kompromis mezi holubičím a jestřábím křídlem uvnitř Rady guvernérů je ale pravděpodobnější standardní čtvrtprocentní redukce sazeb doprovázená holubičí rétorikou.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Inflace se v listopadu nezměnila. Zdražovaly hlavně bydlení a potraviny, vejce až o třetinu

11.12.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace v listopadu zůstala na říjnových hodnotách, když spotřebitelské ceny podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) meziročně vzrostly o 2,8 procenta. Rostly tedy stejně jako o měsíc dříve. Největší vliv měly ceny v oddíle bydlení. Ceny zboží úhrnem podle ČSÚ v listopadu meziročně vzrostly o 1,4 procenta a ceny služeb o 5,2 procenta.

Maloobchod roste, ale táhnou ho nákupy „nezbytností"

07.12.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemské reálné maloobchodní tržby v průběhu října oproti předchozímu měsíci narostly o 0,6 %, což odpovídá meziročnímu zvýšení o 5,5 %. Jedná se o mírně lepší výsledek, než očekával trh (4,9 %) a také o zrychlení meziroční dynamiky oproti září (zrevidováno směrem dolů na 4,8 %).

Růst mezd ve třetím kvartále nezklamal

05.12.2024, Autor: Z blogosféry

Ve třetím čtvrtletí letošního roku opět pokračoval růst mezd, který byl zcela v souladu s naší prognózou, když průměrná nominální mzda vzrostla o 7 %. Vzhledem ke stále značně příznivé výši inflace si průměrný pracovník opět polepšil také v reálném vyjádření, kdy růst dosáhl 4,6 %, s čímž rovněž počítala naše prognóza.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Zvyšování nájmů a inflace. Co řeší inflační doložka ve smlouvě?

03.12.2024, Autor: Z blogosféry

Míra inflace od 2. čtvrtletí 2023 obecně klesá, ale z pohledu nájemného bydlení je situace trochu jiná. Ceny za nájem bytu podle Českého statistického úřadu celorepublikově meziročně vzrostly o 6,2 % a trend posledních let potvrzují i data UlovDomov.cz.

Komentář Jaromíra Jáče k HDP v ČR ve třetím kvartálu 2024

01.12.2024, Autor: Z blogosféry

Detailní a zpřesněná statistika o výkonu české ekonomiky hlásí, že HDP v letošním 3. čtvrtletí rostl mezikvartálně o něco rychlejším tempem, než co naznačoval oficiální předběžný odhad. Meziroční tempo růstu české ekonomiky na úrovni 1,3 % bylo však ponecháno beze změny.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama