e-news.cz - kurzy
Reklama

Čeští zákazníci už nehledí jen na cenu, ale na celkovou hodnotu

22.07.2017, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Čeští zákazníci už nehledí jen na cenu, ale na celkovou hodnotu

Čeští zákazníci už u služeb a zboží nehledí pouze na cenu, ale jde jim o celkovou hodnotu, kterou za své

peníze dostanou. Nejvíce oceňují férový přístup a rychlou nápravu chyb. Důležité pro ně je, že si produkt nebo službu mohou pořídit rychle a bez překážek. Pozitivně rovněž hodnotí, když si firma uvědomuje jejich jedinečné potřeby a dokáže se jim přizpůsobit.
Největší rezervy mají značky v naplňování zákaznických očekávání. Češi si myslí, že by společnosti mohly potřeby zákazníků lépe chápat. Důsledkem ne vždy naplněných očekávání je i to, že čeští zákazníci firmám ve srovnání se západními trhy méně důvěřují.
Zásadním prvkem české zákaznické zkušenosti je vzájemná důvěra. Firmám se tak otevírá značný prostor pro získání zákazníků skrze vstřícný přístup. To se týká především vracení zboží. Snížení rigidních kontrol sice může způsobit jisté ztráty, nicméně pozitivní efekt v podobě loajálního zákazníka, jenž se navíc o svou dobrou zkušenost podělí s okolím, je mnohem větší.
Čeští zákazníci jsou v celoevropském srovnání nadále extrémně citliví na cenu. Nicméně poslední dobou se mění to, jak ji vnímají. Cena přestává být pro značnou část populace klíčovým faktorem. Místo toho se zákazníci zajímají o celkovou hodnotu, kterou vedle ceny utváří kvalita zboží a služby, důvěra a rovnocenný vztah. Tlak na celkovou hodnotu je dán také technologickým pokrokem a rozvojem sociálních sítí, jež umožňují snadné sdílení pozitivních i negativních zkušeností.
Nejspokojenější jsou Češi s gastronomickými zážitky
Nejvyšší spokojenost českých zákazníků panuje u gastronomických zážitků, tedy u nabídky restaurací a míst rychlého občerstvení. Hodnocení zákaznické zkušenosti v tomto odvětví je absolutně nejvyšší. Češi jsou navíc připraveni si i připlatit, v případě, že jim chutná a jsou rychle a příjemně obslouženi. Druhé místo z pohledu zákaznické zkušenosti obsadil sektor retailu a na třetí pozici se umístily maloobchodní řetězce s potravinami a smíšeným zbožím.
Co se týká konkrétních společností, nejlépe řídí zákaznickou zkušenost, podle samotných zákazníků, banky. Ty obsadily první tři příčky v žebříčku. Zvítězila Air Bank, druhá skončila Equa bank, následovaná třetí Fio bankou. Na čtvrté příčce se umístila La Formaggeria Gran Moravia a páté místo obsadil Student Agency / RegioJet. Dalšími značkami v pořadí byly Kanzelsberger, Ugo, Rohlík.cz, Neoluxor a Mobil.cz.
Informace vyplývají ze studie poradenské společnosti KPMG. Metoda KPMG Nunwood hodnotí zkušenosti zákazníků na základě šesti pilířů, a to personalizace, integrity, očekávání, řešení problémů, času, úsilí a empatie. Každou oblast pak hodnotí indexem od jedné do deseti. Sběr dat proběhl v prvním čtvrtletí tohoto roku na vzorku populace čítajícím pět tisíc respondentů. Dotazovaní hodnotili 220 značek z devíti odvětví.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Co pro spotřebitele znamená obrat v úrokových sazbách v USA? 

22.09.2025, Autor: red

Americká centrální banka (Fed) nedávno snížila úrokové sazby, poprvé v roce 2025, a otevřela tak novou kapitolu měnové politiky. Jak tento krok ovlivní nás, české spotřebitele? Od levnějšího dovozu z USA po možné změny v úvěrech – pojďme se podívat, co tento obrat přináší.

Německo se pravděpodobně vyhne technické recesi, tvrdí centrální banka

21.09.2025, Autor: Marek Hájek

Německá ekonomika se ocitá na křižovatce. I když ve druhém čtvrtletí 2025 zaznamenala pokles HDP o 0,3 %, nové údaje o růstu průmyslové výroby a optimismus centrální banky naznačují, že technická recese – tedy dva po sobě jdoucí poklesy – nemusí přijít. Jaké jsou skutečné vyhlídky a co to znamená pro nás v Česku, kde na německém trhu stojí a padá velká část našeho exportu?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Big Mac mluví jasně: Euro je vůči dolaru nadhodnoceno o 15 %

21.09.2025, Autor: red

Je možné změřit hodnotu měny pomocí hamburgeru? Podle Big Mac Indexu, který vydává časopis The Economist, je to nejen možné, ale i překvapivě výmluvné. K červenci 2025 je euro vůči americkému dolaru nadhodnoceno o 15,2 %, což má dopady nejen na globální trhy, ale i na české firmy a domácnosti. 

Generace Z jako učitelé AI: Jak mladí mění firmy a sbližují generace

18.09.2025, Autor: Marek Hájek

Když si představíte mentora, vidíte zkušeného veterána, který radí nováčkovi? Zapomeňte na to. Podle nového průzkumu společnosti IWG z roku 2025 se role obracejí – 59 % zaměstnanců generace Z učí své starší kolegy, jak ovládnout umělou inteligenci (AI), a přitom mění celou firemní kulturu.

Evropské technologické sny ožívají: Klarna na burze a sázka ASML na Mistral

17.09.2025, Autor: red

Evropa má důvod k optimismu. Září přineslo dvě události, které mohou být zlomem pro technologický sektor starého kontinentu – úspěšné IPO švédské fintech hvězdy Klarna a strategické partnerství nizozemského gigantu ASML s francouzským AI startupem Mistral. Jsou to jen izolované úspěchy, nebo skutečný začátek nové éry evropské technologické suverenity?

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Teď je správný čas, věří některé domácnosti a fixují ceny energií

17.09.2025, Autor: Marek Hájek

V září se české domácnosti znovu ocitají na rozcestí – fixovat ceny energií a chránit rodinný rozpočet před výkyvy trhu, nebo riskovat a čekat na možné další poklesy? Po dramatických letech zdražování a následné stabilizaci cen se fixace jeví jako bezpečné útočiště. Je ale opravdu teď ten správný čas?

Snížení úrokových sazeb na dosah? Američtí investoři čekají na tah Fedu

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Americké finanční trhy jsou v očekávání. Na zasedání 16.–17. září by mohl Federální rezervní systém (Fed) snížit úrokové sazby, což by mohlo být prvním krokem k uvolnění měnové politiky po letech zpřísňování. Jaké jsou důvody tohoto očekávaného obratu a co to znamená pro nás v Česku?

Von der Leyenová slíbila silnější Evropu: Jsme na dobré cestě, nebo ve slepé uličce?

15.09.2025, Autor: Josef Neštický

Ursula von der Leyenová na začátku roku 2025 představila ambiciózní plán „Kompas konkurenceschopnosti“, který má Evropu posunout na špičku globální ekonomiky. V září však výsledky vyvolávají otázky – zatímco některé kroky slibují pokrok, jiné narážejí na politické rozepře a byrokratické překážky. Jak si tedy Evropa vede v závodě s USA a Čínou?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

AI: Amerika a Čína zrychluje, Evropa reguluje

14.09.2025, Autor: Josef Neštický

Umělá inteligence (AI) se v roce 2025 stala klíčovým bojištěm globální konkurence. Zatímco USA sází na rychlost a deregulaci, Čína buduje technologickou soběstačnost a Evropa, včetně Česka, hledá rovnováhu mezi inovacemi a regulací. Jaké jsou strategie velmocí a co to znamená pro naše firmy a budoucnost práce?

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama