České internetové obchody dosáhly vlistopadu a prosinci, tedy vhlavní nákupní sezoně, obratu ve výši přibližně šedesát osm miliard korun. Vyplývá to zúdajů společnosti Shoptet, největší české platformy pro tvorbu a správu e-shopů.
Obchody podle ní v tomto období odbavily zhruba třicet milionů objednávek, v přepočtu na obyvatele tedy tři objednávky na jednoho člověka. Online prodeje před Vánoci nezpomalilo ani opětovné otevření kamenných obchodů.
Online nákupy vposledních dvou měsících letošního roku dosahují podle společnosti Shoptet objemu téměř sedmdesát miliard korun. Předvánoční nákupy už prakticky končí, výraznější změny se proto neočekávají. Přímo v e-shopech, které spadají pod naši platformu, dosáhne obrat prodejů v listopadu aprosinci přibližně 9,2 miliardy korun. Při analýze dat za celou českou e-commercepotom vychází celkový objem prodejů vhlavní sezoně na zhruba šedesát osm miliard korun. Prodeje v internetových obchodech podle něj udržely stabilní tempo i po znovuotevření kamenných obchodů.
Tři objednávky na každého Čecha
České e-shopy podle analýzy Shoptetu vlistopadu a prosinci odbavily celkem na třicet milionů objednávek. Vpřepočtu na počet obyvatel České republiky se tak jedná o tři objednávky „na hlavu“. Vrcholem předvánočních nákupů letos byla středa 9. prosince, kdy spotřebitelé vtuzemských internetových obchodech utratili jeden a půl miliardy korun během jediného dne. Lidé letos začali nakupovat vánoční dárky dříve, stejně tak i vrchol předvánočních nákupů přišel o den dříve než loni. Hlavním důvodem byly obavy, aby dárky dorazily pod stromeček včas, vzhledem k přetíženým přepravním službám.
MIROSLAV UDAŇ , CEO společnosti Shoptet.
Foto: pixabay.com
Zdroj: Dark Side a.s.