e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi nákupy do školy nemají rádi. Letos se navíc bojí cen utržených ze řetězu, 64 % tuší, že překročí rozpočet

30.08.2023, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Češi nákupy do školy nemají rádi. Letos se navíc bojí cen utržených ze řetězu, 64 % tuší, že překročí rozpočet

Násilně zkrácené prázdniny, ceny utržené ze řetězu a také nutnost obíhat celou řadu obchodů, než je odškrtnuta poslední položka nákupního seznamu. Nákupy se začátkem školního roku patří u českých domácností k těm nejméně oblíbeným. Zjistil to online supermarket Košík.cz ve své rychlé sondě, se kterou oslovil 1340 z nich. A na jeho základě přináší celou řadu zjednodušení, která mohou nakupující využít – od doručení nákupu přímo do prázdninové destinace po „školní e-shop na míru“. Slibuje, že i nový zákazník zvládne nakoupit vše potřebné do čtvrthodinky.

Ze všech velkých nákupů, které běžná domácnost v průběhu roku udělá, patří podle průzkumu Košíku ty před návratem do školy mezi nejméně oblíbené. Na poslední příčku je umístilo shodně 87 % dotazovaných zákazníků. A důvody se překvapivě shodují. V první řadě nám vadí, že se jedná o symbolický hořký konec prázdninové pohody. V druhé řadě pak při nákupech zažíváme zbytečný stres a nervozitu. A zároveň je kvůli nim potřeba projít hned několik obchodů, než se dobereme výsledku.

Letos se k tomu přidává ještě nová starost – strach z toho, kolik nakonec bude všechno stát. Rodiny prvňáčků si většinou stanovily limit na 3,5 tisíce korun, 64 % z nich si však myslí, že se do něj nebudou schopny vejít. Rodiče žáků ze druhé a třetí třídy pak předpokládají, že budou moci utratit zhruba 2700 korun. A v případě rodičů starších žáků se tento limit opět zvyšuje, a to zhruba na 4300 korun. Tyto částky však nezahrnují například investice do elektroniky nebo výbavy dětských pokojů a studoven.

Nákupy věcí do školy zároveň krátí dětem prázdniny. Domů se kvůli „tour po obchoďácích“ vydá o dva až tři dny dříve celých 69 % dotázaných domácností. 7 % se pokusí nakoupit nezbytné věci ještě během tohoto týdne z prázdninové destinace – nejčastěji v krajském městě u svého letního pobytu. 24 % oslovených se pak spolehne na nákup online. S nákupy chtějí začít především v druhé polovině posledního prázdninovém týdnu, tedy od 30. srpna dále. Nakupování chtějí domácnosti rozdělit do dvou etap – tu druhou zrealizují až poté, co dostanou přesné instrukce ze školy.

„Už nyní si všímáme, že návštěvnost naší sekce se školními potřebami raketově roste. V každém dvacátém nákupu se objevuje některá z typicky školních položek – a to jsme teprve na začátku posledního předškolního týdne. Předpokládáme, že koncem tohoto týdne bude pravděpodobná útrata za věci do školy již v řádu tisícikorun na jeden nákup,“ predikuje Jan Vašíček, šéf marketingu online supermarketu Košík.cz.

Košík umí nákup za patnáct minut, ze seznamu sestaví „školní e-shop na míru“

A proč lidé preferují nákupy online? V první řadě hraje roli pohodlí a možnost objednat si nákup v podstatě kdykoli na libovolnou adresu v Česku. V případě Košíku to znamená i to, že výbava pro školáky může přijít jako součást běžné objednávky potravin. Na druhém místě je pak možnost snadno porovnávat ceny a vybrat to nejlevnější řešení – zákazník tak může lépe plánovat svůj rozpočet.

A u Košíku vyhrává další body celá řada praktických vychytávek, navržených tak, aby byl i nákup do školy otázkou patnácti minut.

„Pod jedním profilem může nákupní košík plnit klidně celá rodina. A je jedno jestli přes počítač nebo mobilní appku. Pokud nahrajete v Košíku do vyhledávání svůj školní seznam, sestavíme pro vás na jedno kliknutí ‚školní e-shop na míru‘. A prvňáky, kteří ještě neumí psát, můžete zabavit tím, že si seznam věcí do školy jednoduše nadiktují do vyhledávacího pole,“ zmiňuje Jan Vašíček„I méně zkušený uživatel tak nakliká kompletní nákup do čtvrthodinky.“ 

A to je věc, která se bude rozhodně hodit – věci do školy si spolu s nákupem do ledničky totiž nechá letos poslat rekordní množství zákazníků. Obliba online supermarketů roste především v regionech a cestu k nim si nachází i starší generace.

Co rodiče trápí? Aktovky od zapomenutých banánů a věčně kapající lahve 

Košík se zároveň zaměřil na to, čemu při nákupech věnují rodiče největší pozornost. Na prvním místě se jednoznačně objevila aktovka. Ta musí být ergonomická a ohleduplná k zádům školáků, zároveň však trendy a praktická co do počtu kapes i možnosti vyčistit ji, pokud v ní roztržité dítě nechá přes víkend například svačinu.

Na druhém místě je s přehledem „svačinová výbava“ – boxy a lahve na pití. Tady začínají být rodiče náročnější – volí hlavně snadno čistitelné lahve z bezpečných plastů (tedy bez BPA), požadavek je pochopitelně na to, aby lahev nepropouštěla. U svačinových boxů si pak všímají toho, jak pevný je jejich uzávěr, jak dokáží uchovat potraviny čerstvé a jak sofistikované je jejich vnitřní uspořádání.

Kolik si domácnosti připravili na nákupy peněz?

  • Prvňáci – 3,5 tisíce korun
  • 2. – 3. třída – 2,7 tisíce korun
  • 4. třída a starší – 4,3 tisíce korun

Foto + Zdroj: FYI PR


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Zvyšování nájmů a inflace. Co řeší inflační doložka ve smlouvě?

03.12.2024, Autor: Z blogosféry

Míra inflace od 2. čtvrtletí 2023 obecně klesá, ale z pohledu nájemného bydlení je situace trochu jiná. Ceny za nájem bytu podle Českého statistického úřadu celorepublikově meziročně vzrostly o 6,2 % a trend posledních let potvrzují i data UlovDomov.cz.

Komentář Jaromíra Jáče k HDP v ČR ve třetím kvartálu 2024

01.12.2024, Autor: Z blogosféry

Detailní a zpřesněná statistika o výkonu české ekonomiky hlásí, že HDP v letošním 3. čtvrtletí rostl mezikvartálně o něco rychlejším tempem, než co naznačoval oficiální předběžný odhad. Meziroční tempo růstu české ekonomiky na úrovni 1,3 % bylo však ponecháno beze změny.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Zaměstnavatelé nemají fluktuanty rádi

27.11.2024, Autor: Z blogosféry

Častou změnu práce vnímají zaměstnavatelé negativně, ukázala listopadová online anketa personální agentury Předvýběr.CZ mezi šéfy firem a personalisty. Sedm procent respondentů vnímá fluktuanty rozhodně negativně, 44 % spíš negativně.

E-shopy se během Black Friday připravují na trojnásobnou návštěvnost. Češi by mohli utratit o desetinu víc než loni

26.11.2024, Autor: Z blogosféry

Nákupní horečka spojená s očekávaným Black Friday odstartuje již za pár dnů a největší zájem bude tradičně o zboží v kategoriích jako elektronika, móda a hračky pro děti. Odborníci ze společnosti Upgates, která dodává e-shopová řešení, očekávají, že návštěvnost internetových obchodů vzroste trojnásobně.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Finanční dopady zvýšení minimální mzdy

22.11.2024, Autor: Z blogosféry

Minimální měsíční mzda se pro rok 2025 zvyšuje z 18 900 Kč na 20 800 Kč. Zvýšení minimální mzdy je příznivou zprávou pro zaměstnance pracující za minimální mzdu a nepříznivou zprávou pro zaměstnavatele nabízející práci za minimální mzdu. Jak se změní čistá mzda zaměstnance? O kolik stoupnou mzdové náklady zaměstnavatele? 

Vánoční tržby e-shopů budou zřejmě vyšší než loni

21.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby českých e-shopů z letošních předvánočních nákupů by mohly být asi o pět procent vyšší než loni. Nahrává tomu meziroční nárůst prodejů i příznivější ekonomická situace domácností. Nejčastěji Češi plánují utratit za dárky pod stromeček 5 až 10 tisíc korun.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama