Až polovina Čechů v e-shopech nejraději platí kartou.
Možnost je nejpopulárnější mezi třicátníky a hravě předstihne dobírku i platbu převodem. Mezi největšími výhodami platby kartou uživatelé jmenují rychlost, dostupnost i možnost platit v cizí měně.
Možnost sbírat bonusové a věrnostní body je překvapivě nejpopulárnější mezi nejmladší sledovanou generací 18-24 let. Starší zákazníci oceňují především absenci poplatků.
V Česku platí kartou přes internet více než 40 procent zákazníků a jejich počet každoročně roste. Z průzkumu agentury Ipsos pro společnost Exactly.cz vyplývá, že karty jsou populární především mezi mladší a střední generací nakupujících – tedy 18-35 let. Až 40 procent z nich platí kartou vždy. „Kupodivu je nejoblíbenější platba kartou online mezi třicátníky – lehce předčí dokonce i nejmladší věkovou kategorii. Z průzkumu je jasné, že platební transakce přes kartu přebírají žezlo od dobírky a bankovních převodů,“ vysvětluje Michal Šejba, regional manager společnosti Exactly.
Platba kartou je pro uživatele hlavně o rychlosti
Nejčastěji uživatelé citují možnost platit rychle a odkudkoliv. Rychlost plateb oceňuje vůbec nejvíce zákazníků – až 93 procent. Druhou nejpopulárnější vlastností platby kartou přes internet je podle průzkumu možnost uskutečnit platbu odkudkoliv – tu oceňuje celkem 57,8 procenta respondentů. Vůbec nejvíce si široké dostupnosti plateb cení generace 18-24 let, z níž možnost oceňuje až 71,4 procent uživatelů.
U mladé generace je důležitá možnost platit v cizí měně
Mladí uživatelé rovněž ocení možnost uskutečnit platbu v cizí měně – za důležitou přednost ji označilo přes 50 procent respondentů ve věkové kategorii 18-24. V průměru napříč generacemi je to pak zhruba 33,3 procenta. Čtvrtou nejčastěji jmenovanou vlastností online plateb byla absence limitů pro dílčí transakce.
Sbírání věrnostních bodů je překvapivě doména mladých
Mezi dalšími jmenovanými kategoriemi byla například možnost za transakce sbírat bonusové a věrnostní body, která své příznivce našla opět především mezi nejmladší věkovou skupinou (23,8 procenta). Méně často pak uživatelé citují jako výhody transakce bez poplatků nebo možnost uložit si své platební údaje pro příští platbu. V rozmezí až deseti procentních bodů jmenují více výhod především mladší uživatelé, zatímco starší věkové skupiny oceňují spíše bezlimitní transakce a absenci poplatků.
Zdroj: průzkum agentury Ipsos.cz pro společnost Exactly.
Foto: Pixabay