e-news.cz - kurzy
Reklama

Bankovní identitu používá 70 % lidí

23.01.2025, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Bankovní identitu používá 70 % lidí

Bankovní identitu v Česku poskytují už všechny retailové banky. Meziročně přibylo 650 000 uživatelů. Česká republika patří ke špičce Evropy ve využívání digitální identity. Bankovní identitu používá 70 % lidí v produktivním věku, kteří se s její pomocí identifikují v průměru sedmkrát ročně. To šetří nejen lidem, ale také firmám a institucím čas i administrativu. Například na Úřadu práce ČR se v lednu téměř 40 % uchazečů o zaměstnání odbavilo online. 

Během čtyř let se bankovní identita stala běžnou součástí života lidí v České republice. Aktuálně ji využívá 4 650 000 lidí a jejich počet stále roste. Od letošního roku ji poskytuje všech 11 retailových bank. Statistiky ukazují, že ji o něco častěji používají muži, kteří tvoří 56 % uživatelů, zatímco ženy představují 44 %. Bankovní identitu využívají všechny věkové skupiny, včetně více než 300 000 seniorů. 

„Po necelých čtyřech letech od spuštění využívají bankovní identitu už dvě třetiny dospělých občanů České republiky pro online přístup ke službám státu a firem. V možnosti digitálního vzdáleného přihlašování ke službám patříme bezesporu k evropské špičce. Každý, kdo používá bankovní identitu se s ní v roce 2024 přihlásil průměrně sedmkrát. Jedná se o dvojnásobek v porovnání s minulostí,“ vysvětluje Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita.

Mezi nejvýznamnější novinky patří aplikace pro elektronické podepisování (https://podepis.bankid.cz/), které je pro soukromé účely zdarma a již jí využily desítky tisíc uživatelů. 

Loni poprvé mohli rodiče žáků podat přihlášky na střední školy a víceletá gymnázia online. Téměř 90 % přihlášek bylo podáno prostřednictvím bankovní identity. Loni se přihlášky týkaly zhruba 106 000 deváťáků, stejný počet bude i letos.

Bankovní identita nepřináší výhody jen uživatelům, urychluje také digitalizaci státní správy. Příkladem je Úřad práce ČR, který digitalizuje své agendy a zefektivňuje procesy. Od začátku roku, kdy byla spuštěna možnost žádat o zprostředkování zaměstnání online, se takto prostřednictvím Klientské zóny Jenda registrovalo 38 % nových klientů a 84 % požadovaných dokumentů dokázali klienti sami doložit online pomocí Jendy. Komunikace s úřady je tak pro občany pohodlnější a rychlejší, protože své žádosti mohou podat odkudkoliv a také kdykoliv, i mimo úřední hodiny. 

„Elektronická komunikace hraje stále větší roli při vyřizování žádostí na úřadu práce. U rodičovského příspěvku již podíl online žádostí přesahuje 50 %, u dalších dvou nejčastějších dávek je to zhruba 1/3 žádostí, přičemž oblibu si mezi našimi klienty rychle získaly i online žádosti uchazečů o zaměstnaní. Bankovní identita je přitom častým nástrojem pro elektronickou identifikaci žadatelů,“ říká Matěj Novák, ředitel krajské pobočky Úřadu práce v Praze.

Foto: Pixabay

Zdroj: Bisonrose


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Nejčastější platební metody? Hotovost už to není. Čím vším se dá v obchodech platit? 

28.01.2025, Autor: Z blogosféry

České obchody nabízejí zákazníkům pestrou paletu platebních metod. K platbě kartou sáhnou tři ze čtyř Čechů raději než po hotovosti. Mladší generace už dává přednost mobilním platbám. Starší věkové skupiny zůstávají věrné klasické plastové kartě, jak ukazují statistiky platebního stylu České národní banky a také Index prosperity, zpracovávaný Českou spořitelnou, ve spolupráci se Sociologickým ústavem Akademie věd ČR. 

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Polovina firem systematicky buduje svoji značku zaměstnavatele

28.01.2025, Autor: Z blogosféry

Employer branding je v Česku mezi zaměstnavateli poměrně nová disciplína. Systematicky se mu věnuje už 53 % firem, déle než pět let ale jen 35 %. Vyplývá to z online průzkumu personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem.

Po měsících stagnace objem DDoS útoků na české firmy vzrostl

24.01.2025, Autor: Z blogosféry

Počty DDoS útoků na české firmy i jejich celková intenzita po několika měsících stagnace v posledním měsíci roku 2024 mírně narostly. Sice jsou stále pouze na třetině objemu z loňského jara, hrozby a způsobené škody jsou přesto pořád vysoké. V oblibě jsou totiž stále kvalitnější a intenzivnější útoky, které se soustředí přímo na aplikační služby a stále častěji útočí ze serverů v datových centrech.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Výdaje na domácnost máme jedny z nejvyšších v EU

24.01.2025, Autor: Z blogosféry

Snižování energetické náročnosti budov může ušetřit až polovinu nákladů domácností na energie, tedy úsporu až 90 miliard korun ročně. Výdaje na domácnost, v nichž právě energie hrají výrazný podíl, jsou u nás jedny z nejvyšších v EU – Česká republika se v unii řadí až na 22. místo. Pro energeticky efektivní rekonstrukce je třeba vytvořit prostředí, které bude motivovat a zrychlí tempo renovací. S tím může pomoci mapování budov, reforma poradenského systému a kontinuita státní finanční podpory.

Bankovní identitu používá 70 % lidí

23.01.2025, Autor: Z blogosféry

Bankovní identitu v Česku poskytují už všechny retailové banky. Meziročně přibylo 650 000 uživatelů. Česká republika patří ke špičce Evropy ve využívání digitální identity. Bankovní identitu používá 70 % lidí v produktivním věku, kteří se s její pomocí identifikují v průměru sedmkrát ročně.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama